Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvor holder der en masse IC4 tog samlet? (Jernbanen i dag)

af Christian3120, 1/5 2011, 18:57 (4747 dage siden)

Hej :)
Jeg har et spørgsmål, jeg så TV2 nyhederne forleden hvor de snakkede om at ic4 togene dagligt brød sammen, og samtidig med at tv-værten snakkede viste de klip med nogle IC4 tog der kørte rundt, men de viste også et klip hvor en masse IC4 togsæt holdt samlet, nogen der har et bud på hvor det kunne være? det var ikke værkstedet i sonnersgade i Århus.
Hilsen Christian :) :)

Hvor holder der en masse IC4 tog samlet?

af Ulrik Ernst, 1/5 2011, 19:35 (4747 dage siden) @ Christian3120

ja så godt klippet og værten sage jo de holdt i Århus men nogle af klippende kunne godt være fra Kastrup klargøringscenter
(det jo også tæt på hvis News helikopteren skal ud af lave nogle hurtige dæk billeder til tv indslag)
en anden ting er af det er ofte utrolige lækkert filmet når helikopteren "fanger" et tog i fart igennem landskabet så lidt ros til TV2 kan det også blive til :-)

Hvor holder der en masse IC4 tog samlet?

af Bjarne Knudsen @, 2/5 2011, 08:18 (4746 dage siden) @ Ulrik Ernst

IC4 holder i rækker på begge sider af Ringgadebroen i Aarhus.
Både på den gamle stationsrist på Århus Rnagerbanegård og på
den nye rist til IC3 og IC4 samt ikke mindst ved den gamle
afgangsrist og gamle Godsplads på højde med maskindepotet

Hvor holder der en masse IC4 tog samlet?

af JRL, 2/5 2011, 08:33 (4746 dage siden) @ Bjarne Knudsen

De fleste holder i Århus, omkring ringgadebroen og værksted
men 3- 6 sæt holder i kastrup

Avatar

Hvor holder der en masse IC4 tog samlet?

af Peter-DK, Jægerspris, 2/5 2011, 16:24 (4746 dage siden) @ JRL

Lidt foto fra Århus.[image]My 1146 med IC4 på slæb.[image][image][image]

Hvor holder der en masse IC4 tog samlet?

af Svend, 2/5 2011, 16:29 (4746 dage siden) @ Peter-DK

den rene elendighed ......

--
Svend

Hvor holder der en masse IC4 tog samlet?

af Christian3120, 2/5 2011, 16:38 (4746 dage siden) @ Svend

Mange tak for de gode svar og billeder :D :D

Hvor holder der en masse IC4 tog samlet?

af 201110Sebastian, 2/5 2011, 16:41 (4746 dage siden) @ Christian3120

Selv tak for den gode tak til de mange svar. Virkelig et indlæg med informationsværdi for læserne.
Endnu en gang mange tak.

Hvor holder der en masse IC4 tog samlet?

af L.H. Jensen, 2/5 2011, 16:55 (4746 dage siden) @ 201110Sebastian

Selv tak for den gode tak til de mange svar. Virkelig et indlæg med informationsværdi for læserne.
Endnu en gang mange tak.

Ih du godeste, "tak for tak", hvor mon vi ender ...?

Nå, mon ikke også grafitti-folkene, der med garanti følger med i dette forum (også) er taknemmelige for den megen gode og præcise information?
;-(

Jeg ved godt, at det er umuligt at udveksle seriøs information, hvis man hele tiden skal tage højde for, at det man fortæller ikke skal kunne misbruges af folk med slette hensigter (og dem er der jo desværre alt for mange af), men en smule forudseende forsigtighed er ikke at foragte. Har nogen overvejet, om spørgeren - eller Sebastian - i virkeligheden er "forklædte" grafitti-malere?

Vi har jo før oplevet, at nogen er blevet overrasket ved at opdage, hvem de i virkeligheden "snakker" med på Jernbanen.dk ;-)

Og nogle emner egner sig kun til interne bilaterale korrespondancer.

Mvh
LH

Hvor holder der en masse IC4 tog samlet?

af Killalot, 2/5 2011, 17:17 (4746 dage siden) @ L.H. Jensen

Hmm Nu står de jo ikke under sløringsnet på området,og dem der "udsmykker på alternativ vis" ved godt hvor de holder og hvordan de kommer ind til dem.


Tommy

Hvor holder der en masse IC4 tog samlet?

af L.H. Jensen, 2/5 2011, 17:28 (4746 dage siden) @ Killalot

Hmm Nu står de jo ikke under sløringsnet på området,og dem der "udsmykker på alternativ vis" ved godt hvor de holder og hvordan de kommer ind til dem.


Tommy

Ja, og det ved de bl.a. fordi de læser de mange udførlige indlæg på diverse jernbanefora ...
Mvh
LH

Hvor holder der en masse IC4 tog samlet?

af andersj, Aalborg, 2/5 2011, 19:02 (4746 dage siden) @ L.H. Jensen

Hmm Nu står de jo ikke under sløringsnet på området,og dem der "udsmykker på alternativ vis" ved godt hvor de holder og hvordan de kommer ind til dem.


Tommy


Ja, og det ved de bl.a. fordi de læser de mange udførlige indlæg på diverse jernbanefora ...
Mvh
LH

Nej, det gør de ikke. De ved meget mere end der nogen sinde bliver oplyst her, og jeg tror ærlig talt ikke at nogen grafitti maler nogen sinde har besøgt en jernbanehjemmeside. De ved godt hvor togene holder, ligesom de mange tusinde der rejser med tog gennem Århus hver dag.

Hvor holder der en masse IC4 tog samlet?

af Peter Christensen @, 3/5 2011, 02:23 (4746 dage siden) @ L.H. Jensen

> Ja, og det ved de bl.a. fordi de læser de mange udførlige indlæg på diverse jernbanefora ...

Jeg mindes en nyhedshelikopter fra en hjemmelig TV station, som viste nogle herlige billeder fra Århus.
Med sådanne venner i pressen behøves sprøjtemalerne ikke at læse indlæggene her for inspiration.....

Hvor holder der en masse IC4 tog samlet?

af Christian3120, 3/5 2011, 04:03 (4745 dage siden) @ Peter Christensen

Jeg vil lige gøre opmærksom på at jeg IKKE er grafitti maler!!

Hvor holder der en masse IC4 tog samlet?

af L.H. Jensen, 3/5 2011, 04:43 (4745 dage siden) @ Christian3120

Jeg vil lige gøre opmærksom på at jeg IKKE er grafitti maler!!

Nej, det tror jeg heller ikke; du har også leveret andre indlæg, som viser en oprigtig jernbaneinteresse :-)

Men i teorien kunne en potentiel grafittimaler jo sagtens stille et spørgsmål her i dette forum, og "Christian 3120" kan enhver jo kalde sig ...

Mvh
LH

Hvor holder der en masse IC4 tog samlet?

af Henrik Hansen, Vejen, 3/5 2011, 05:40 (4745 dage siden) @ L.H. Jensen

Jeg vil lige gøre opmærksom på at jeg IKKE er grafitti maler!!


Nej, det tror jeg heller ikke; du har også leveret andre indlæg, som viser en oprigtig jernbaneinteresse :-)

Men i teorien kunne en potentiel grafittimaler jo sagtens stille et spørgsmål her i dette forum, og "Christian 3120" kan enhver jo kalde sig ...

Pas nu på med at begynde at tillægge personer hensigter som der ikke har hold i virkeligheden....

Det kan ikke være rigtigt at Christian3120 næsten skal bevise sin uskyld, for ikke at være under mistanke - det strider imod hvad der normalt er tilstanden her i landet.

Grafitti er noget svineri, men skal 'hensynet' til grafittemalerne til at bestemme hvad der må - og ikke må - skrive i dette forum ???

/Henrik

Hvor holder der en masse IC4 tog samlet?

af Preben Hansen @, 8/11 2011, 11:09 (4556 dage siden) @ Henrik Hansen

Hvor mange IC4 er der parkeret i Århus? 10 eller 30, eller hvad snakker vi om?

Hvor holder der en masse IC4 tog samlet?

af Jens MO-Møller @, 8/11 2011, 22:35 (4556 dage siden) @ Preben Hansen

Vil du bemale dem med graffitti eller sprænge dem i luften?

Hilsen

Jens Møller

Hvor holder der en masse IC4 tog samlet?

af peter christensen @, 9/11 2011, 08:56 (4555 dage siden) @ Jens MO-Møller

Personligt ville jeg helst kører hele bundtet i havnen.....
Der ender de jo nok alligevel med de elendige bremser skidtet har.

Hvor holder der en masse IC4 tog samlet?

af Preben Hansen @, 9/11 2011, 09:43 (4555 dage siden) @ peter christensen

Ville blot tage nogle foto af dem, hvis det er muligt og lovligt

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak