Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Glostrup (Jernbanen i dag)

af Søfelde, 16/11 2020, 16:59 (1257 dage siden)

jeg under mig der holdt i flere år mange ballast vogne på godssporet Glostrup station de ser ud til være kørt væk
er nogen der ved noget ? ?
jeg mener at der på et tidspunkt at have hørt at de skulle skrottes
mvh
Erik Søfelde

Glostrup - vogne til Contec Rail

af Henrik PS ⌂, Brøndby, 16/11 2020, 22:05 (1257 dage siden) @ Søfelde

jeg under mig der holdt i flere år mange ballast vogne på godssporet Glostrup station de ser ud til være kørt væk
er nogen der ved noget ? ?
jeg mener at der på et tidspunkt at have hørt at de skulle skrottes
mvh
Erik Søfelde

Contec Rail har købt 8 skærvevogne. De bliver kørt til Køge, hvor de bliver renoveret, så de kan komme i drift igen.

Desuden vil to lave vogne blive kørt af sted.

Her ses billeder af flytning af to af vognene fredag den 13. november

[image]

[image]

Billede fra lørdag den 14. november:
[image]

[image]

Hvad gemmer sig i denne dåse?
[image]

Glostrup - vogne til Contec Rail

af Bongo-Anders, 16/11 2020, 22:43 (1257 dage siden) @ Henrik PS

Hvor i Køge kan man lave sådan nogle vogne.

Glostrup - vogne til Contec Rail

af Niels Munch, 16/11 2020, 23:43 (1257 dage siden) @ Bongo-Anders

Hvor i Køge kan man lave sådan nogle vogne.


I den tidligere Østbane-remise på Køge Station, hvor ContecRail ApS har værksted. Bygningen, som erstattede Østbanens gamle remise, der måtte lade livet, da S-toget kom til Køge, tilhører mig bekendt stadig Lokaltog.

M.v.h.
Niels

Glostrup - vogne til Contec Rail

af Søfelde, 17/11 2020, 08:35 (1256 dage siden) @ Niels Munch

tak for hurtig svar til alle
mvh
Erik Søfelde

Glostrup - vogne til Contec Rail

af William Skov ⌂, 17/11 2020, 08:41 (1256 dage siden) @ Henrik PS

Hvad gemmer sig i denne dåse?
[image]

GPS-udstyr. Så kan vognejeren altid se hvor vognen befinder sig.

--
William S.
Arktisk bygningsingeniørstuderende på DTU
[image]
https://williamskov.piwigo.com/ - Min fotosamling

Glostrup - vogne til Contec Rail

af Lars, 17/11 2020, 19:25 (1256 dage siden) @ Henrik PS

Contec Rail har købt 8 skærvevogne. De bliver kørt til Køge, hvor de bliver renoveret, så de kan komme i drift igen.

Desuden vil to lave vogne blive kørt af sted.

Her ses billeder af flytning af to af vognene fredag den 13. november

[image]

[image]

Er vognene for dårlige til at blive flyttet ad sporet?

--
mvh
Lars
Esbjerg

Glostrup - vogne til Contec Rail

af Flemming Jakielski, Rødovre, 17/11 2020, 21:45 (1256 dage siden) @ Lars

Contec Rail har købt 8 skærvevogne. De bliver kørt til Køge, hvor de bliver renoveret, så de kan komme i drift igen.


[image]


Er vognene for dårlige til at blive flyttet ad sporet?

Ja. Jeg tog et par billeder i 2018. Hvis du forstørrer billedet, vil du se, at vognen her er revideret i 2008 med en 6 års frist. Til venstre på vognen kan du se en rød seddel. Vognen er standset for at have overskredet revisionen. Der stod flere både Fc vogne og åbne Ks i Glostrup.

Om det lige er denne, der går til Contec,ved jeg ikke, men det er et godt eksempel fra dengang BaneDanmark forsøgte sig som operatør. Det gik heller ikke....

Flemming J

[image]

Glostrup - vogne til Contec Rail

af Anders D, 18/11 2020, 14:03 (1255 dage siden) @ Lars

Som Flemming skriver, så er de udløbet af revision, men de kan sagtens transporteres ad jernbanen alligevel. Men når de ikke er i revision, så skal der søges en transporttilladelse og der skal gennemføres et løbeteknisk eftersyn for at sikre at vognene er sikre at transportere. Dernæst skal der oprangeres et tog bestående af lokomotiv, de vogne der skal transporteres og et passende antal bremsevogne, som så skal retur efter transporten. Den eneste måde at komme til Køge i denne tid er via Køge Bugt-banen, hvilket igen betyder at der kun kan opnås køreplan om natten eller i weekenden.
Realiteten er desværre at omkostningerne til at lave teknisk eftersyn, ansøgningsmateriale og selve togkørslen overstiger det som en landevejstransport af vognene koster. Så derfor.

Glostrup - vogne til Contec Rail

af Claus C Klausen, 18/11 2020, 15:27 (1255 dage siden) @ Anders D

Ja som Flemming og Anders rigtig skriver er der en del restriktioner når man skal transportere vogne af skinnevejen, når Revisionen er udløbet.

Ud over at der skal bestilles en transporttilladelse og køreplan. Skal der også foreligge en Ibrugtagnings tilladelse fra Trafik, Bolig osv. Styrelsen., samt der skal laves en løbedygtigheds undersøgelse af vognene, og med en revision sidste gang i 2008 er revisionen for hjulsættet også overskreden og skal derfor skiftes. Og lige til Sidste de skal også bestilles en UT tilladelse for at kunne transportere dem af skinnevejen.

SÅ Ja omkostningen er større end at bruge "Gummibanen"

Forsat god dag.

Claus

Gørlev Sukkerfabrik
Gørlev Sukkerfabrik

I 1911 stiftede en kreds af sjællandske landmænd Sukkerfabrikken Vestsjælland A/S. Her er historien om Gørlev Sukkerfabrik og det tilhørende omfattende banenet på over 87 kilometer smalspor, der blev befaret af 7 damplokomotiver og 7 diesellokomotiver.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak