Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Mens der er ro på Forum, lidt "Piet van Deurs"!

af Steff, 9/5 2011, 18:01 (4737 dage siden)

I anden anledning optog jeg nogle billeder, men ihukommet denne sides åbenbart store interesse for Piet Van Deurs ”hvad er dette”, kunne jeg vel også give et bidrag. Ikke fordi jeg selv er aktiv deltager i denne disciplin, men er da overrasket over dem, der på et ”skinnesøm” kan afgøre dette eller hint Og når der nu alligevel ikke er de helt store ”religionskrige” kørende på Forum, så kan gætteriet begynde for dem der har lyst dertil. Men selvfølgelig lige lidt hints:
- Banen og banestykket er nu nedlagt (burde være indlysende).
- Banen går lige forbi en nedlagt flyveplads.
[image]
Til vestre bag hegnet ligger en nedlagt flyveplads. Efter sporskiftet starter den egentlige banelinje, men omkring en km ude, gik der et industrispor til venstre.

God fornøjelse:-)

--
Steffen Dresler

Mens der er ro på Forum, lidt "Piet van Deurs"!

af Georg Schmidt, 9/5 2011, 18:29 (4737 dage siden) @ Steff

Det kunne være et sted vest for Vejle.;-)

Mens der er ro på Forum, lidt "Piet van Deurs"!

af B. Nissen, 9/5 2011, 18:31 (4737 dage siden) @ Steff

Hej.
Det var da en fin motivation for opgaven.
Lad mig forsøge med lidt af et svar. Det bliver kun lidt, da jeg ikke kan se direkte, hvor stedet er. Men måske kan følgende hjælpe andre.
Nedlagte flyvepladser/flyvestationer er vel: Avnø og Værløse og ved Allerød (som ikke havde bane), og Vandel (som havde en bane, i det mindste i nærheden).

Mens der er ro på Forum, lidt "Piet van Deurs"!

af Steff, 9/5 2011, 18:38 (4737 dage siden) @ B. Nissen

Sidesporet længere oppe havde et lysende eksempel på denne type industri!

--
Steffen Dresler

Mens der er ro på Forum, lidt "Piet van Deurs"!

af jesper @, 9/5 2011, 19:34 (4737 dage siden) @ Steff

Det er på amager. Sporet du snakker om gik til Pyrolyseværket og Benzinøen.

Mens der er ro på Forum, lidt "Piet van Deurs"!

af Georg Schmidt, 9/5 2011, 19:44 (4737 dage siden) @ jesper

Og den nedlagte flyveplads er Kløvermarken.

Mens der er ro på Forum, lidt "Piet van Deurs"!

af Steff, 10/5 2011, 04:42 (4736 dage siden) @ Georg Schmidt

Go´formiddag!

Ja, det var ganske og aldeles rigtigt, så blev det ikke nødvendigt med "skide godt Egon" eller noget om fæle lugtgener ved latrinstationen!!!
[image]
Et kig ud over Kløvermarken.Tænk sig at der ville man bygge boliger!
[image]
Så har den gamle AB ændret noget videre karakter og er blevet til Metro til Lufthavnen. Helt ude i horisonten kan muligvis skimtes Kastrup station, der nu er sprogcenter.

Iøvrigt er det egentligt fantastisk hvormeget spor med tilhørende sporskifter der stadig ligger på arealerne, faktisk helt ud til hvor metroen dukker op fra sin tunnel.

--
Steffen Dresler

Mens der er ro på Forum, lidt "Piet van Deurs"!

af jesper, 10/5 2011, 07:55 (4736 dage siden) @ Steff

Ja. Der er mere end man skulle tro. Og som et engelsk ordsprog siger, "More than meets the eye". Således fortsætter sporet faktisk stadig mod vest, forbi "penalhuset", i sin tid danmarks længste bygning. Nu er der anlagt sti mellem skinnerne, og græs på resten af arealet. Men sporet incl sporskifte ligger der stadig. Man skal dog grave lidt for at finde det, men det er der!

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak