Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Orientekspressen - verdens mest berømte tog (Generelt)

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 20/10 2021, 18:10 (919 dage siden)

Orientekspressen - verdens mest berømte tog

Tysk dokumentar fra 2021. (Orient Express - A Train Writes History) Orientekspressen er det mest berømte tog i verden. Det blev etableret af den belgiske iværksætter Georges Nagelmackers, der havde en drøm om at forbinde Europas hovedstæder med et netværk af nattog. En drøm, der krævede vedholdenhed og kamp mod politikere, banker og hans egen familie. Hvem var denne visionære belgier, der satsede alt for at skabe det legendariske luksustog? Og hvordan blev han så succesfuld? Udløber: 31. maj 2025.

https://www.dr.dk/drtv/program/orientekspressen-_-verdens-mest-beroemte-tog_260896

--
[image]

Avatar

Orientekspressen - verdens mest berømte tog

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 20/10 2021, 19:52 (919 dage siden) @ Tommy Nilsson

Orientekspressen - verdens mest berømte tog

Tysk dokumentar fra 2021. (Orient Express - A Train Writes History) Orientekspressen er det mest berømte tog i verden. Det blev etableret af den belgiske iværksætter Georges Nagelmackers, der havde en drøm om at forbinde Europas hovedstæder med et netværk af nattog. En drøm, der krævede vedholdenhed og kamp mod politikere, banker og hans egen familie. Hvem var denne visionære belgier, der satsede alt for at skabe det legendariske luksustog? Og hvordan blev han så succesfuld? Udløber: 31. maj 2025.

https://www.dr.dk/drtv/program/orientekspressen-_-verdens-mest-beroemte-tog_260896

Spændende program - se det!

--
[image]

Orientekspressen - verdens mest berømte tog

af Per Sørensen, 22/10 2021, 17:10 (917 dage siden) @ Tommy Nilsson

Ja det var meget interessant.

De nævner "Verdens største Jernbanemuseum", men det synes jeg ikke jeg kender.

Nu har du jo lige været på de kanter - ved du noget om det?

venligst pediHg

Avatar

Eisenbahnmuseum Strasshof

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 22/10 2021, 19:21 (917 dage siden) @ Per Sørensen

Ja det var meget interessant.

De nævner "Verdens største Jernbanemuseum", men det synes jeg ikke jeg kender.

Nu har du jo lige været på de kanter - ved du noget om det?

Det må være Eisenbahnmuseum Strasshof der menes.
Hvorvidt det er "Verdens største Jernbanemuseum" skal jeg ikke afgøre. Hvis der kun måles på antal kvadratmeter, så er der sandsynligvis større museer i USA.

--
[image]

Jernbanehumør
Jernbanehumør

´Og så var der den om …´. Morten Flindt Larsen har samlet en lang række historier og vittigheder fra jernbanernes univers ved at gennemgå tusindvis af gamle jernbaneblade, tidsskrifter, dagblade m.v.. Tilføj selv dine egne bedste jernbanevittigheder.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak