Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ringsted overhalingsspor (Generelt)

af FS7221, 18/6 2011, 13:13 (4699 dage siden)

Jeg vil lige spørge omkring det nyligt anlagte spor øst for Ringsted st.
Hvad er den primære opgave for dette spor, er det til godstog der kan "trække" ind til siden og lade lynet og IC'erne komme forbi.
Eller er det til regionaltoget der skal krydse til spor 4/5 og ikke må blokere for de andre ?

Ringsted overhalingsspor

af Kristian Jakobsen ⌂ @, ølby, 18/6 2011, 13:15 (4699 dage siden) @ FS7221

godstog der kan overhales :-)

står mere på bane.dk

Ringsted overhalingsspor (link)

af FS7221, 18/6 2011, 18:20 (4698 dage siden) @ Niels Munch

Tak for linket :-)

Jeg tænkte på, når nu sporet er 2 km langt kunne det så tænkes at 2 godstog ville blive sat ind på samme tid?
Det afhænger vel mest af om der er opdelt i blokke i selve sporet, eller om de 2 km spor kun udgør een blok.
Anyone?

Avatar

Ringsted overhalingsspor (link)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 18/6 2011, 19:10 (4698 dage siden) @ FS7221

Jeg tænkte på, når nu sporet er 2 km langt kunne det så tænkes at 2 godstog ville blive sat ind på samme tid?
Det afhænger vel mest af om der er opdelt i blokke i selve sporet, eller om de 2 km spor kun udgør een blok.
Anyone?

Ifølge TIB (Ø) er spor 0 ikke opdelt i blokke.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Ringsted overhalingsspor (link)

af Per Sørensen @, Helsingør, 18/6 2011, 20:34 (4698 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Længden på vigesporet skyldes nok ønsket om at komme ind på vigesporet med nogenlunde hastighed, istedet for at foretage hele opbremsningen i hovedsporet.
På den måde er der hurtigere fri bane til det bagvedkørende persontog.
Iøvrigt vil godstog blive længere i fremtiden (indtil de tilsidst når fra afgangsstationen til ankomststationen - øh - en afsporing - UNDSKYLD!)

Venligst
Ped

Ringsted overhalingsspor

af Svend, 18/6 2011, 21:50 (4698 dage siden) @ FS7221

Hvad er den primære opgave for dette spor, er det til godstog der kan "trække" ind til siden og lade lynet og IC'erne komme forbi.

Du har jo lissom´ selv givet svaret i overskriften ;-)

--
Svend

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak