Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Skælskør banegård fjernes! (Generelt)

af togfyr, 4/8 2011, 10:58 (4656 dage siden)

kan her melde at de er begyndt at fjerne banegården
omstiningsklubben´s spor bliver til 1 oktober
de har fjerner spor 0,2 og hvor sm 6 og sm 1 stod til sidst

Skælskør banegård fjernes!

af re20000, 4/8 2011, 11:48 (4656 dage siden) @ togfyr

Ja det er sku bare med at få så meget som muligt væk, så det bliver rigtig dyrt at genopbygge infrastrukturen!! Og det skal jo gå stærkt, ellers når vi det ikke inden der kommer ny regering og gør det hele om?? :-( :-( :-( og det gælder jo ikke bare Skælskør men over hele landet.

Nold

Skælskør banegård fjernes!

af KimC, 5/8 2011, 08:27 (4655 dage siden) @ re20000

Ja det er sku bare med at få så meget som muligt væk, så det bliver rigtig dyrt at genopbygge infrastrukturen!! Og det skal jo gå stærkt, ellers når vi det ikke inden der kommer ny regering og gør det hele om?? :-( :-( :-( og det gælder jo ikke bare Skælskør men over hele landet.

Det er muligt at du håber at hastigt skiftende socialdemokratiske trafikministre kan gøre det bedre. Men hvem var det nu der sørgede for at chikanere bl.a. PBS ved at indføre godsbaneadgangsafgifter, lukke sidespor, og pressede "10 vogns reglen" igennem, der stort set lukkede den indenlandske godstrafik?
Den mærkværdige bodeling mellem DSB og Banestyrelsen blev også foretaget af en "rød" regering.

Skælskør banegård fjernes!

af re20000, 5/8 2011, 13:08 (4655 dage siden) @ KimC

Ak ja så sandt, så sandt...
Men nu er det efterhånden også mange år siden socialdemokraterne var røde ...

Nold

Skælskør banegård fjernes!

af UTJ, 5/8 2011, 13:36 (4655 dage siden) @ re20000

Ak ja så sandt, så sandt...
Men nu er det efterhånden også mange år siden socialdemokraterne var røde ...

Røde er de jo nok. Men hvis man ser på historikken er det jo nok Socialdemokraterne som har flest banenedlægelser på samvittigheden. S-SF var også med til atfjerne sporvognene i København.

Og hvis vi går langt nok tilbage er det jo nok de væmmelige Venstre-Højre (Kons) som har gennemført flest baneanlæg i Danmark :-D

Skælskør banegård fjernes!

af KimC, 5/8 2011, 14:00 (4655 dage siden) @ UTJ

Og hvis vi går langt nok tilbage er det jo nok de væmmelige Venstre-Højre (Kons) som har gennemført flest baneanlæg i Danmark :-D

Og i nyere tid kan nævnes Flemming Hansen, der som en af sine første handlinger i embedet fik renåbnet Tinglev - Tønder provisorisk for traxion. Han fik også igangsat den nødvendige istandsættelse af jernbanenettet efter mange års efterslæb.
Man kaldte ham Duracell'en fordi han som den første transportminister i mange år overlevede mere end blot nogle måneder på posten...

Skælskør banegård fjernes!

af Svend Jensen, 10/8 2011, 09:56 (4650 dage siden) @ KimC

Det kan da godt være borgerlige regeringer har været sødest ved jernbanen historisk set, men de er det bestemt ikke i dag og det er vel det vi er nødt til at forholde os til? Vi kan jo ikke bruge det til noget som helst at de røde har været onde? Visioner for offentlig transport er ikke eksisterende hos den borgerlige regering, de ønsker jernbaner og busser til langbortistan, så vi kan få nogle flere motorveje. Visionerne er væsentligt anderledes hos de røde i dagens Danmark.

Skælskør banegård fjernes!

af gamle ole, 5/8 2011, 14:11 (4655 dage siden) @ UTJ

Ak ja. Efter Estrup er det stort kun gået ned af bakke.:-D :-D

hilsen Ole

Skælskør banegård fjernes!

af Svend, 4/8 2011, 12:09 (4656 dage siden) @ togfyr

Stationsbygningen får forhåbentlig lov til at blive stående ......

--
Svend

Skælskør banegård fjernes!

af ukendt, 4/8 2011, 16:09 (4656 dage siden) @ Svend

den har harboe købt og det der skal være ´polak kærsane´

Skælskør banegård fjernes! - mm

af h087 ⌂, køge, 4/8 2011, 20:34 (4656 dage siden) @ ukendt

Hej ukendt

1 : synes ikke det er særligt pænt udtrykt
2 : udtrykket polak med tryk på po og syntaks bliver så et nedladende udtryk
3 : mit navn er Henning Orlowicz
4 : min holdning er at folk må udtrykke sig som de vil - det er deres demokratiske ret i et såkaldt "frit samfund"
5 : at man så ikke tør give sig til kende med navn - DET synes jeg er FEJT
6 : og så gider jeg ikke at bruge mere tid på det -
men vil bede webmaster - jeg syntes at et sådan indlæg bør fjernes - når man ikke giver sig til kende - havde indlægget været underskrevet - havde jeg kun reageret med 1

med venlig hilsen
henning orlowicz ( h087 )

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk

Skælskør banegård fjernes! - mm

af UTJ, 4/8 2011, 21:01 (4656 dage siden) @ h087

Det er ikke pænt, men vi er alle nok af fremmed ophav på den ene eller anden måde. Jeg selv har rødder i hertugdømmerne, nærmere bestemt Ærø, som ikke var en del af Kongeriget Danmark før 1864. Og noget er hentet ved det skæve tårn i støvlelandet. Nogle (mange faktisk) gange er jeg glad for at mit Legoländer-blod er blandet op med andet, det skulle gavne generne.

Du skal blot være stolt af dit ophav og tro mig om der ikke er mere foretagsomhed i det ret store land som ligger mod sydøst end her i DK.

Men tilbage til emnet med et billede fra 2009 før det var helt slut i Skælskør. Dengang tænkte jeg kun på at det var noget rodet, men ikke at der skulle laves asfaltbane:

[image]

og et til

[image]

Stationen er vel tom og har i hvert fald været det siden 2009 og det tyder jo ikke godt for fremtiden.

Skælskør banegård fjernes! - mm

af h087 ⌂, køge, 4/8 2011, 21:16 (4656 dage siden) @ UTJ

Hej UTJ

tak - du ER en hædersmand
og tak for foto og "revsning"

med venlig hilsen
henning h087

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk

Skælskør banegård fjernes!

af gamle ole, 4/8 2011, 20:50 (4656 dage siden) @ togfyr

Efter hvad jeg har hørt fra Rygters Bureau er det vist "Harboe all over". De ejer vist nærmest byen i bedste westernstil.:-P

hilsen Ole

Skælskør banegård fjernes!

af h087 ⌂, køge, 4/8 2011, 21:14 (4656 dage siden) @ gamle ole

Hej Gamle Ole

Sådan tror jeg det var/er mange steder - når de pågældende er byen største arbejdspladser
Jeg var i halvfjerserne i Skælskør som rejsemontør - ikke på Harboe, men Asea - hed det vist dengang, - da man udbyggede værket.
Og det kunne da mærkes at Harboe, Asea og rafinaderiet prægede byen
men derfor var det aligevel en dejlig tid at være der
Det samme kan siges om Lindø og Munkebo - burde jo hedde A P Møller byen
han byggede jo de fleste huse - og gennem en fordelsagtig ordning kunne medarbejderne
så købe det. Lego og Billund må vel også siges at hører ind under den katagori.
Tænk også på Korsør dengang station og færger var der ( ak de tider kommer... )
I Norge hvor jeg har arbejdet mange steder - især de mindre bygder - gør det samme sig gældende - Ulsteinvik ved Ålesund hvor jeg har været mange gange betragtede jeg
nærmest som min anden hjemby - boede som regel udenfor barakkerne - og lærte derfor
mange nordmænd/kvinder at kende - og har stadig kontakt med mange af dem

med venlig hilsen
henning h087

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk

Avatar

Skælskør banegård fjernes!

af Gert, Aalborg, 4/8 2011, 21:59 (4656 dage siden) @ h087

Hej

Ja det er bestemt ingen fair måde at udtrykke sig på. Der er ikke mange danskere, der ikke har iblandet nogle gener fra andre dele af verdenen.
Jeg selv har fra det stortyske kejserdømme.....

Gert

Skælskør banegård fjernes!

af h087 ⌂, køge, 4/8 2011, 22:20 (4656 dage siden) @ Gert

hej

tak for jeres indlæg
men skulle vi ikke bare overse det og vende tilbage til jernbanen og det tilhørende
den pågældende HAR - efter min holdning - ret til at skrive hvad han vil
men må så bare tage "øretævene" med "åben" pande
vores tid er for vigtigt - synes jeg - til ...ja..
lad webmaster bestemme.

med venlig hilsen
henning h087

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk

Skælskør banegård fjernes!

af Lars Dehnke @, 20/5 2013, 18:57 (4001 dage siden) @ h087

Hej Henning

Skal vi bare ikke slå fast at du er Solgryn :-)
Det har du altid været og det er det.

Tænkte på dig for ikke så lang tid siden i forbindelse med oprydning i gamle fotos, der skulle scannes.

Ha det godt.
Lars

Skælskør banegård fjernes!

af gamle ole, 5/8 2011, 09:39 (4655 dage siden) @ Gert

Så velkommen i klubben. Er selv 1/4 preusser og 1/4 svensker:-P

Ole

Skælskør banegård fjernes!

af gamle ole, 5/8 2011, 09:37 (4655 dage siden) @ h087

Du har da ret, men min svorger bor i byen ov været aktiv i ex-veteranbanen, så man har gennem årene hørt et og andet om forholdene.:-)

Ole

Skælskør banegård fjernes!

af Holger Sørensen, Hedehusene, 5/8 2011, 10:36 (4655 dage siden) @ gamle ole

Ja - det er en mystisk sag alt andet lige. Hvornår er lokalplanen for området til høring??
Hvad med blodsporet der vil ende i et hegn ud for remisen?? (så længe den står dér).
Og hvad skal arealet i øvrigt bruges til??
Og hvem fjerner sporene?? Er det DSB for at aflevere et "clean" område til bryggeriet?? eller??

Og som en slutbemærkning kan det håbes at veterantoget får fjernet fundamentet til den gamle håndbetjente kran. Selve kranen er nu vel i Høng eller Gørlev, men fundamentet med tandkransen er da af vital betydning!

Hilsen fra Holger i Hedehusene :-( :-( :-(

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak