Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Folketingsvalg 2011 (Trafikpolitik)

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 26/8 2011, 16:45 (4627 dage siden)

Statsministeren har udskrevet Folketingsvalg til afholdelse torsdag den 15. september 2011.
I den anledning har jeg oprettet denne tråd, der kan anvendes til at diskutere trafikpolitiske emner i forbindelse med valget. Valgindlæg i andre tråde vil blive slettet. Indlæg der handler om efterløn, ulandsbistand, fadbamser mv. vil blive slettet. Indlæg der ikke overholder retningslinierne for forummet (som beskrevet i første indlæg) vil ligeledes blive slettet.

--
[image]

Folketingsvalg 2011

af Frederik N., 26/8 2011, 18:49 (4627 dage siden) @ Tommy Nilsson
redigeret af Frederik N., 26/8 2011, 19:14

Tommy det er altså noget af en udfordring du har stillet os der....

nå anyway back to topic.

Det sjove efter valget bliver at se om VKO, hvis de kommer til magten igen,(må gud forbyde det) hvad de vil gøre med IC4?
men hvis S-F-R kommer til magten bliver det spændende at se om de siger til de DanskeStatsBaner, at de skal smide de forpestede tog ud af vort danske land;-)

Folketingsvalg 2011

af KimC, 26/8 2011, 19:30 (4627 dage siden) @ Frederik N.

Det sjove efter valget bliver at se om VKO, hvis de kommer til magten igen,(må gud forbyde det) hvad de vil gøre med IC4?
men hvis S-F-R kommer til magten bliver det spændende at se om de siger til de DanskeStatsBaner, at de skal smide de forpestede tog ud af vort danske land;-)

SFR vil givetvist satse mere på offentlig trafik, men når det gælder jernbaner skal der i deres univers helst stå DSB på alle tog. De vil givetvist satse på et stærkt DSB, og mindre på private operatørers mulighed for at agere, hvilket ikke nødvendigvis vil gavne banen. DSB har for mange gange vist at de kan bruge utroligt mange penge på at få utroligt lidt.
Hvad angår IC4 kan de enten forsøge at redde æren, og håbe på at der stadig er en chance for at de kommer ud at køre ("det var bare VKO der ikke kunne finde ud af det"), eller de kan få kvalt det projekt en gang for alle, og iværksætte elektrificering af flere baner.

Skulle VKO vinde valget, så jeg gerne den nuværende Transportminister fortsatte i sit embede. Han tør - i modsætning til sin forgænger Lars Barfod, lukke op for de skabe der gemmer sig skeletter i, og har efterhånden fundet ud af at skal man have transporteret personer er DSB ikke nødvendigivis den mest kompetente operatør. Det giver andre mulighed for at komme til, og det tror jeg kan gavne banen på længere sigt.

Udfaldet af valget bliver svært at forudse, og hvordan en ny regerings trafikpolitik bliver, endnu sværere.

Folketingsvalg 2011

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 26/8 2011, 21:28 (4627 dage siden) @ KimC
redigeret af Claus E. Hansen, 26/8 2011, 22:22

En rød regering vil muligvis fremskynde en elektrificering af Fredericia-Århus og videre endnu. Den borgerlige regering har mere haft travlt med at tilgodese privatbilismen, det kan vi jo se med alle de motorveje mm.

De el-master er altså den eneste vej frem! Og havde de været der noget før, så havde vi ikke haft IC4-toget. Men det er jo altid let at være bagklog....

Og det siger jeg, selv om jeg er privat ansat :-)

Mvh
Claus

--
[image]

Folketingsvalg 2011

af Anders Pedersen @, mørke, 26/8 2011, 23:14 (4627 dage siden) @ Claus E. Hansen

En rød regering vil muligvis fremskynde en elektrificering af Fredericia-Århus og videre endnu. Den borgerlige regering har mere haft travlt med at tilgodese privatbilismen, det kan vi jo se med alle de motorveje mm.

De el-master er altså den eneste vej frem! Og havde de været der noget før, så havde vi ikke haft IC4-toget. Men det er jo altid let at være bagklog....

Og det siger jeg, selv om jeg er privat ansat :-)

Jeg mener os vi skal til at elektrificere.
Først starter vi med at elektrificere hele vejen til Frederikshavn og gerne helt til skagen for at få gjort rent bord.
Der udover til Esbjerg, Kalundborg, Rødby færge.

Grunden til jeg tager en privatbane med er jo at dislen nok ikke bliver billigere med tiden.
Togene der skal indsættes skal i starten være Hybridtog.

EA lokomotiverne skal laves til at de kan bruges med dobbeldækker vognene samt indkøbes nye hybrid lokomotiver.

Med IC4 så skal alle dem der er i DK ud at kører hver dag.
Resten skal kun leveres så fremt Ansaldo kan lava noget der 100% køreklar fra fabrikken.

Men nu ved jeg ikke hvad en ny regering siger til at åbne nye baner og stationer.

Folketingsvalg 2011

af Peter Christensen @, 27/8 2011, 09:23 (4626 dage siden) @ Anders Pedersen

EA lokomotiverne skal laves til at de kan bruges med dobbeldækker vognene samt indkøbes nye hybrid lokomotiver.

Med IC4 så skal alle dem der er i DK ud at kører hver dag.
Resten skal kun leveres så fremt Ansaldo kan lava noget der 100% køreklar fra fabrikken.

Efter min bedste overbevisning, så hører de få tilbareværende EA til på museum (deres traktionsanlæg er og bliver 1. generation trefase-traktion og det anlæg har nået slutningen af sin tekniske levetid nu).
Erstatning ligger lige for: BR185 eller en VECTRON eller hvad man nu ellers kan finde, som kan køre 160 km/t.

Omkring IC4, så skulle der komme en rapport sidst i denne måned om forholdet.
Jeg afventer stadig med spænding denne rapport og hvorledes den vil blive brugt i valgkampen. Tror dog at ministeren har læst den og talte over sig forleden.
Forsøgtet fra ministerens side på at "sværte" socialdemokraterne i forbindelse med IC4 er dog ynkeligt.
Tryk på linket og læs:

Bemærk dato'en - artiklen holder den dag i dag.....og hvad er der sket siden?
Ikke andet end at DSB har påtaget sig at færdiggøre de vognkasser som kommer dumpende fra Italien. Sammen med en gigantisk kompensation herfor fik DSB også nogle helt utroligt mudrede kontraktforhold idet ansvaret for fejl og mangler nu bliver endnu mere flydende.
Eneste logiske konklusion: stop det vanvid nu og så skal der elektrificeres på hovedlinjerne (vil passe fint med at fremrykke offentlige investeringer).

Folketingsvalg 2011

af OnAir112 ⌂, 28/8 2011, 11:12 (4625 dage siden) @ Frederik N.

Det er godt nok naivt at tro at S kan gøre det bedre.
Deres politik er at købe og så lade en efterfølgende regering (ikke S)betale regningen.

Men selvfølgelig er det et frit land vi lever i, ENDNU så må vi jo se.

Paul

Folketingsvalg 2011

af Frederik N., 26/8 2011, 18:52 (4627 dage siden) @ Tommy Nilsson

Tommy jeg bliver nød til at rette dig for du har skrevet "Statsministeren har udskrevet Folketingsvalg", det er forkert.
Det rigtige er:Statsministeren har bedt H.K.H Dronning Margrethe II om at udskrive Valg til afholdelse den 15 september;-)

Folketingsvalg 2011

af Poul Erik Bjerre, 26/8 2011, 19:51 (4627 dage siden) @ Frederik N.

Hej.

Beklager, det grænser til majestætsfornærmelse!:-D

Man bruger ikke H.K.H. (Hans/hendes kongelige højhed) om dronningen! Det gør man kun om medlemmer af kongefamilien, som ikke er majestæten selv.

Det hedder Hendes Majestæt (eller H.M.) om dronningen.

se http://sproget.dk/raad-og-regler/ordlister/andre-ordlister/titler-pa-danske-kongelige.

Med kværulantisk hilsen Poul Erik.

Avatar

Folketingsvalg 2011

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 26/8 2011, 23:29 (4627 dage siden) @ Frederik N.

Tommy jeg bliver nød til at rette dig for du har skrevet "Statsministeren har udskrevet Folketingsvalg", det er forkert.
Det rigtige er:Statsministeren har bedt H.K.H Dronning Margrethe II om at udskrive Valg til afholdelse den 15 september;-)

Her er den fulde ordlyd af Statsministeriets pressemeddelelse:

"Efter statsministerens indstilling er det ved Åbent Brev bestemt, at der af hensyn til lovgivningsarbejdet i Folketinget samt valgperiodens snarlige udløb afholdes nyvalg til Folketinget i hele riget torsdag den 15. september 2011."

--
[image]

Folketingsvalg 2011

af Niels Munch, 27/8 2011, 00:08 (4627 dage siden) @ Tommy Nilsson

"Efter statsministerens indstilling er det ved Åbent Brev bestemt, at der af hensyn til lovgivningsarbejdet i Folketinget samt valgperiodens snarlige udløb afholdes nyvalg til Folketinget i hele riget torsdag den 15. september 2011."

Og hos os satte de valgplakater op med det samme:

[image]
26. august 2011 (nm).

Undskyld, Tommy. (Gaden efter lyskrydset er forresten "Stationsvej").

M.v.h.
Niels

Folketingsvalg 2011

af Woodi, 28/8 2011, 04:45 (4626 dage siden) @ Niels Munch

Særdeles underlig udvikling i tidernes morgen med Jernbanedrift kontra nutiden.

DSB starte med, at spænde ben for sig selv, ved at videre udvikle prototype lyntoges afløser IC3 og med diesel - derefter aflyste S & R Elektrificeringen, for der var jo fundet masser af olie i undergrunden man lige så godt kunne bruge først og dernæst skulle disse nye tog også afskrives og bruges først.

Så bestilte DSB, efter at de var blev en Selvstændig Offentlig Virksomhed (SOV) en hulens masse IC4 (GTA - Gode Tog til Alle) da man mente, at politikkerne ikke ville Elektrificere færdig og dermed blev disse IC4 endnu en gang diesel hakkere, efterfølgende gik det op for politikerne, at disse tog-sæt var diesel IGEN og derfor udsatte man igen elektrificeringen på ubestemt tid - da disse nye tog-sæt også lige skulle ankomme og slides og afskrives før der afsat penge på at Elektrificere.

Jo - det dejlig, at STAT og JERNBANE snakker sammen.

H.C.Schmidt har i maj md. sagt, at der bliver ikke købt så meget som en skrue fremover, uden Trafikministeriets samtykke, måske manden har ret, han har i hvert fald haft en del ekstra indkaldelser i Trafikudvalget (af oppositionen), under beskyldninger for at udøve magtmisbrug med armslængde princippet.

--
[image]

Folketingsvalg 2011

af ivar, 14/9 2011, 16:57 (4608 dage siden) @ Niels Munch

Nå ja, de har da i det mindste et program, leverer hvad de lover, og rydder op efter sig.

Så skal vi ikke stemme på dem og deres kolleger i morgen?

Folketingsvalg 2011

af jernbaneven, 14/9 2011, 17:23 (4608 dage siden) @ ivar

Hvem er det lige du indikerer, at vi skulle vælge på????
Finder diskussionen noget diffus. Og troede egentlig ikke, at det var et Facebook-side for politiske argumentationer. Men en JERNBANESIDE.
Hold venligst politikken ude herfra. Det stinker....

Folketingsvalg 2011

af UTJ, 14/9 2011, 18:16 (4608 dage siden) @ jernbaneven

Hvem er det lige du indikerer, at vi skulle vælge på????
Finder diskussionen noget diffus. Og troede egentlig ikke, at det var et Facebook-side for politiske argumentationer. Men en JERNBANESIDE.
Hold venligst politikken ude herfra. Det stinker....

Ha............vi er nogle som elsker både politik og jernbaner, ja, faktisk er jernbaner noget af det mest politiske der findes:-D ;-)

Folketingsvalg 2011

af jernbaneven, 14/9 2011, 18:26 (4608 dage siden) @ UTJ

Kan forstå, at du er hermafrodit.
Men hold nu endelig politiken ude fra en jernbaneside. Så kan der henvises til de politiske partiers Ungdomsorganisationers side. Og argumentering for, hvad den enkelte synes er rigtigt politisk. Det kan man jo holde avis om og læse om på diverse fora.

Lad nu dette forum handle om JERNBANE. Og FAKTA - ikke den enkelte indlægshavers politiske observans (eller sexuelle observans for den sags skyld).
TAK

Folketingsvalg 2011

af Martin Peyrath @, 14/9 2011, 18:37 (4608 dage siden) @ jernbaneven

Ja undskyld, men er det ikke lige det, som den her tråd handler om?

Folketingsvalg 2011

af ivar, 14/9 2011, 18:41 (4608 dage siden) @ Martin Peyrath

Jeg tror bare, at vi skal springe over de kommentarer. Signaturen er ikke registreret i brugerlisten, så det er nok bare en, der ikke har andet at lave.

Avatar

Folketingsvalg 2011

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 11/9 2011, 13:33 (4611 dage siden) @ Tommy Nilsson

Der tales om at indsætte gammelt materiel på strækningen Aarhus-Aalborg.....

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]
[image]

Randers, søndag den 11. september 2011 kl 12.02. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.

Folketingsvalg 2011

af Jes Tjagvad @, 17/9 2011, 11:12 (4605 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Et par af mine Randers kolleger og jeg talte om, hvor vi befinder os i Randers. Vejnavn?.

Avatar

Folketingsvalg 2011

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 17/9 2011, 11:17 (4605 dage siden) @ Jes Tjagvad

Et par af mine Randers kolleger og jeg talte om, hvor vi befinder os i Randers. Vejnavn?.

Billedet er taget på Hadsundvej ca. ud for nr. 11.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Folketingsvalg 2011

af Jes Tjagvad @, 14/9 2011, 12:58 (4608 dage siden) @ Tommy Nilsson

Så længe vi får skrottet Transportminsiteren ;-)

Folketingsvalg 2011

af Woodi, 14/9 2011, 13:02 (4608 dage siden) @ Tommy Nilsson

Jeg støtter sådan set op om dette forslag, men..
Synes det er lidt forkert for de mennesker der går dagligt og prøver at finde på løsninger på dette projekt, at de hele tiden får den følelse, at deres arbejde ingen mening giver overhovedet.

--
[image]

Folketingsvalg 2011

af UTJ, 14/9 2011, 13:19 (4608 dage siden) @ Woodi

Jeg støtter sådan set op om dette forslag, men..
Synes det er lidt forkert for de mennesker der går dagligt og prøver at finde på løsninger på dette projekt, at de hele tiden får den følelse, at deres arbejde ingen mening giver overhovedet.

Et eller andet bliver nogen vel nødt til at sige. Det er jo nogle som tvinger sig selv til at tro på projektet. Og er det ikke bedre at sige at "kejserens nye klæder" ikke duer fremfor at hylde det komplet håbløse (nu lokaltogs-) projekt. Og dermed fortsat hælde endnu flere penge i projektet, udover de 2,5 mia Ansaldo har fået iflg kontrakten (inkl nedslaget i pris).

Og hvor store følgeomkostninger har Ansaldokontrakten påført os allesammen, og stadig gør det, sålænge der er medarbejdere, der for "nogens" penge skiller og samler de håbløse togsæt.

Folketingsvalg 2011

af Woodi, 14/9 2011, 13:59 (4608 dage siden) @ UTJ

Jeg støtter sådan set op om dette forslag, men..
Synes det er lidt forkert for de mennesker der går dagligt og prøver at finde på løsninger på dette projekt, at de hele tiden får den følelse, at deres arbejde ingen mening giver overhovedet.


Et eller andet bliver nogen vel nødt til at sige. Det er jo nogle som tvinger sig selv til at tro på projektet. Og er det ikke bedre at sige at "kejserens nye klæder" ikke duer fremfor at hylde det komplet håbløse (nu lokaltogs-) projekt. Og dermed fortsat hælde endnu flere penge i projektet, udover de 2,5 mia Ansaldo har fået iflg kontrakten (inkl nedslaget i pris).

Og hvor store følgeomkostninger har Ansaldokontrakten påført os allesammen, og stadig gør det, sålænge der er medarbejdere, der for "nogens" penge skiller og samler de håbløse togsæt.

Man er nået rigtigt langt med at problem-knuse mange af problemerne.
Man overvejer p.t om man skal udskifte al software fra os/2 til linux eller en tredje løsning som man lige vil tjekke op på med Alstrom/Siemens.
Det næste problem er reservedelene og værst er det Hvis Finmeccania sælger/skrotter AnsaldoBreda, så kommer problemerne virkelig op.
Men indtil videre har DSB ikke et eneste løsning de kan bruge i den daglige drift, før der kommer nye elektriske dobbeltdækker tog-sæt ala Coradia Duplex og indtil da er de nødt til, at hamre/sømme/lime/klistre alt det de kan på IC4 og det burde politikerne vide.

--
[image]

Folketingsvalg 2011

af UTJ, 14/9 2011, 14:23 (4608 dage siden) @ Woodi

Man er nået rigtigt langt med at problem-knuse mange af problemerne.

DSB har indgået kontrakten.
DSB har ikke stoppet projektet i ordentlig tid
DSB har bundet os så mange historier om "lige ved og næsten" på ærmet i mere end 10 år

Men DSB følger ikke op med at fortælle hvor store alle følgeomkostningerne er og har heller ikke handlet i ordentlig tid mht alternativer.

Det er vores penge de bruger

Så ærlig talt kan jeg ikke se at man kan være nået rigtig langt, når kontrakten blev indgået i forrige århundrede. Alle de usandheder og røgslør man har lagt ud, bør føre til at tilliden er borte, uanset hvor velmenende de medarbejdere er, som har med projektet at gøre.

Tænk om de mange penge, der nu bliver kastet i et "måske" IC4 med adskillelse og gensamling af toget blev brugt på IC3 og andre tog. Ja, så var noget da i en fornuftig stand. For jeg tror ikke på andre og nye tog før de er her.

Folketingsvalg 2011

af Martin Peyrath @, 14/9 2011, 14:53 (4608 dage siden) @ UTJ

Nu er spørgsmålet,jo ikke bare IC 4, helt klart har projektet ikke virket på mange punkter, hvorfor kan der skives store bøger om. Problemstillingen er jo bare, om de siddende trafikministre er blevet ordentligt informeret. Det virker som om DSB helst kun vil køre Århus - København, for det er den eneste strækning der gir' overskud. Jeg har haft mulighed for at tale jernbanetrafik med både Flemming Hansen og Hans Chr. Schmidt, og begge virker interesseret i skinnebåren kollektiv trafik som den eneste løsning på at forbedre trafikken også i de mindre befolkede områder i Danmark, men det er min vurdering, at enbedsmændene ikke helt har forstået opgaven. Regionerne kan slet ikke forholde sig til skinnebåren trafik. de mener at rutebiler og telebusser er den eneste løsning - det er den ikke. Rutebiler er det mest lavstatus transportmiddel i Danmark, det har undersøgelser vist, så det må vi forholde os til. Jeg er slet ikke i tvivl om at transportministeriet med Hans Chr. Schmidt i spidsen gør hvad de kan for at give os den bedst mulige kolletive trafik, MEN så længe DSB og Bane danmark ikke kan arbejde sammen og regionerne og primær-kommunerne, og specielt trafikselskaberne ikke vil og kan fornyelse og omstilling i den kollektive trafik, så kæmper selv de dygtigste forgæves. Det røde kabinet vil gerne poste en hel masse penge i den kollektive trafik, men der skal handling til ikke bare ansættelse af en hel masse administratorer. Nej lad os få de regioner nedlagt, og få et central kontor som kan styre den kollektive trafik uden hensyn til særinteresser og sognerådspolitik, så kan det være, at den kollektive trafik har en fremtid i danmark - det er et arbejde der er undervejs, lad os håbe det ikke stopper bare fordi der der nogle som er trætte af den nuværende regering.
God valgdag til alle i morgen.

Folketingsvalg 2011

af Svend, 14/9 2011, 20:06 (4608 dage siden) @ Martin Peyrath

Jeg er slet ikke i tvivl om at transportministeriet med Hans Chr. Schmidt i spidsen gør hvad de kan for at give os den bedst mulige kolletive trafik....

I hvert fald har han gjort hvad han kunne for at bevare billetsalget i Rødekro .....:-)

--
Svend

Folketingsvalg 2011

af ivar, 14/9 2011, 20:18 (4608 dage siden) @ Svend

Jamen så må vi have samlet ind til en rytterstatue foran stationsbygnngen;-)

Folketingsvalg 2011

af Svend, 15/9 2011, 00:33 (4608 dage siden) @ ivar
redigeret af Svend, 15/9 2011, 01:18

Jamen så må vi have samlet ind til en rytterstatue foran stationsbygnngen

Sådan en står der allerede foran Sommersted Skole, men OK - én fra eller til .....:-)

--
Svend

Folketingsvalg 2011

af Jes Tjagvad @, 14/9 2011, 23:47 (4608 dage siden) @ Svend

Er bare ikke helt tilfreds med de varer de har på hylderne i forretningen, hvilket han så også klagede over ;-)

Avatar

Folketingsvalg 2011 - et tegn fra oven.....?

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 15/9 2011, 17:49 (4607 dage siden) @ Tommy Nilsson

I dag - på selve valgdagen - blev jeg nord for Randers mødt af dette syn.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]

Torsdag, den 15. september 2011 kl. 16.50. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.

Avatar

Folketingsvalg 2011 - et tegn fra oven.....?

af T. Rithmester ⌂, Struer, 15/9 2011, 18:56 (4607 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen


[image]

Kunne meget vel være, de røde svinger jo til venstre ;-)

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

Avatar

Folketingsvalg 2011

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 16/9 2011, 09:22 (4606 dage siden) @ Tommy Nilsson

Hvem kommer først med navnet på den nye trafikminister?

--
[image]

Avatar

Folketingsvalg 2011

af Henrik Thomsen ⌂, Holte, 16/9 2011, 10:41 (4606 dage siden) @ Tommy Nilsson

Det bliver nok Mette Frederiksen. Hun er da interesseret i den kollektive trafik.

--
[image]

Folketingsvalg 2011

af Woodi, 16/9 2011, 13:42 (4606 dage siden) @ Niels Munch

Et sandsynligt, indsnævret felt kunne bestå af af:
Magnus Heunicke (S)
Anne Baastrup (SF)
Johs. Poulsen (R)

der op til valget var resp. partiers trafikordførere.

Meeeen, meget kan jo ske, når de begynder at handle .....

M.v.h.
Niels

De plejer at trække "gamle" brugte kaniner op af hatten til dette og derfor kunne jeg forstille mig 2 som kunne komme på tale.:
Henrik Dam og Carsten Hansen - Ingen af dem aner en dyt om jernbane og kunne sikkert gå med til køb af yderligere IC4 tog-sæt, hehe..

--
[image]

Folketingsvalg 2011

af Niels Munch, 3/10 2011, 09:19 (4589 dage siden) @ Woodi

De plejer at trække "gamle" brugte kaniner op af hatten til dette og derfor kunne jeg forstille mig 2 som kunne komme på tale.:
Henrik Dam og Carsten Hansen - Ingen af dem aner en dyt om jernbane og kunne sikkert gå med til køb af yderligere IC4 tog-sæt, hehe..

Henrik Dam Christensen viste sig faktisk at være et ganske godt bud - og blev tillige én af de meget få "gamle kaniner" i regeringsdannelsen.

Og så vil jeg glæde mig til en genoptagelse og færdiggørelse af elektrificeringsprojektet.

M.v.h.
Niels

Folketingsvalg 2011

af Svend, 3/10 2011, 09:27 (4589 dage siden) @ Niels Munch

De plejer at trække "gamle" brugte kaniner op af hatten til dette og derfor kunne jeg forstille mig 2 som kunne komme på tale.:
Henrik Dam og Carsten Hansen - Ingen af dem aner en dyt om jernbane og kunne sikkert gå med til køb af yderligere IC4 tog-sæt, hehe..


Henrik Dam Christensen viste sig faktisk at være et ganske godt bud - og blev tillige én af de meget få "gamle kaniner" i regeringsdannelsen.

Og så vil jeg glæde mig til en genoptagelse og færdiggørelse af elektrificeringsprojektet.

Ja, ligheden er slående: Han ved lige så lidt (lige så meget) om jernbane som de foregående ministre :-D

--
Svend

Folketingsvalg 2011

af UTJ, 16/9 2011, 14:05 (4606 dage siden) @ Niels Munch

Et sandsynligt, indsnævret felt kunne bestå af af:

Magnus Heunicke (S)
Anne Baastrup (SF)
Johs. Poulsen (R)

der op til valget var resp. partiers trafikordførere.

Meeeen, meget kan jo ske, når de begynder at handle .....

M.v.h.
Niels

Hvis man skal pege på noget særligt, så er R-S-SF jo karakteriseret ved et budgetparti (R) og et udgiftsparti (SF). SF er jo i den grad fokuseret på at ændre på udgiftssiden, og måske et lille økologisk præg på trafikpolitikken kunne være en gulerod. R vil formentlig gå benhårdt efter nogle af de økonomiske ministerier, men spillet er lidt slået i stykker af SF's tilbagegang, der medfører at Villy som Udenrigsminister er mindre sandsynlig, menmindre det ikke er en (uskreven) regel at den skal gå til næststørste parti i en koalition. Og såfremt R overhovedet kommer til at indgå i en kommende S-SF-regering.

Det mest interessante er nok at se hvor mange km motorvej en rød regering alligevel kommer til at bygge, da det jo ikke just stemmer overens med deres ønsker om at mindske biltrafikken. Betalingsringen kan også komme i spil, når alle de praktiske problemer kommer for dagen, trods den proncipielle jubel fra alle tre partier.

S-SF vil utvivlsomt være godt for elektrificeringen, men om de tør aflive IC4 er jeg stadig i tvivl om.

Men et er valgkamp - et andet er taburetklæberi. Det vigtigste bliver nu endelig at erobre ministerbilerne og navigere taktisk med henblik på at vinde næste valg. Og så er den endnu ikke fedtskatsbelagte valgflæsk fra denne valgkamp hurtigt glemt.

Folketingsvalg 2011

af re20000, 17/9 2011, 16:35 (4605 dage siden) @ UTJ

Ja Sonja Mikkelsen gider nok ikke være med mere.
Selvom hun nok var den, der havde størst nosser.
Og forstand.
Desværre.
Men sådan er politik jo osse.

Nold

Folketingsvalg 2011

af Svend, 18/9 2011, 02:53 (4605 dage siden) @ re20000

Men sådan er politik jo osse.

Ja, sådan er politik heldigvis også :-)

--
Svend


Mogenstrup sidespor og stengrav
Mogenstrup sidespor og stengrav

I Mogenstrup syd for Næstved er der blevet gravet grus i 100 år. Et stort smalsporsnet bredte sig ud i grusgraven og blev befaret af egne hjemmebyggede motorlokomotiver. Mogenstrup blev også kendt for tudehornsvognen og særtog til Mogenstrup Kro.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak