Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

TV2/Nord på tur med Hectorrail

af KimC, 1/9 2011, 16:52 (4623 dage siden) @ andersj

Det var interessant at følge med i herdagen på et godstog, og høre lidt om hvordan det er at arbejde i den private jernbanesektor. Vi må ikke gleme returturen om en uge.
Men hvad i alverden var det jeg så ved minuttal 3:53?

TV2/Nord på tur med Hectorrail

af AL, 2/9 2011, 22:00 (4621 dage siden) @ KimC


Men hvad i alverden var det jeg så ved minuttal 3:53?

Ja os der kommer på banerne ind i mellem oplever fantomtoget "kan" køre ved egen hjælp...

TV2/Nord på tur med Hectorrail

af Ulrik Ernst, 2/9 2011, 22:18 (4621 dage siden) @ AL


Men hvad i alverden var det jeg så ved minuttal 3:53?


Ja os der kommer på banerne ind i mellem oplever fantomtoget "kan" køre ved egen hjælp...

ja og det køre ganske fint ind i mellem ;-)
vi kunne jo kalde den for "Phantom of the Rail" :-D :-D :-D

Avatar

TV2/Nord på tur med Hectorrail

af MYMXnord, Frederikshavn, 1/9 2011, 19:46 (4623 dage siden) @ andersj

Dejligt at se Mogens med et rigtigt godt indslag!!!!
Og ja bliver spændende at se anden del med Hector Rail.:-P ;-)

--
[image][image]

TV2/Nord på tur med Hectorrail

af Ulrik Ernst, 1/9 2011, 22:40 (4622 dage siden) @ andersj

tror da nok denne lille film er en øjenåbner for mange som ikke rigtig går op i jernbaner ;O)

TV2/Nord på tur med Hectorrail

af morten t, 2/9 2011, 11:37 (4622 dage siden) @ Ulrik Ernst

Det er jo klasse :-) mere af det ønskes

TV2/Nord på tur med Hectorrail

af Ulrik Ernst, 8/9 2011, 21:48 (4615 dage siden) @ andersj

TV2/Nord er åbenbart gået helt tog-amok i denne uge, indslag om Limfjordsbanen i søndags og i går blev del 1 af 2 sendt af "Mogens kom forbi - Britt og toget" http://www.tv2nord.dk/arkiv/2011/8/31?video_id=29033&autoplay=1

og for jer som evt har glemt det så er 2. del af "Mogens kom forbi" klar til af besigtige her efter en overnatning i Malmö skal toget nu køres retur til Padborg også er der dømt fyraften for Britt:-)

TV2/Nord på tur med Hectorrail

af Kent, Padborg, 9/9 2011, 00:08 (4615 dage siden) @ Ulrik Ernst

Synes slet ikke den vil afspille klippene for mig, den hacker bare i det i starten af videon:-(

TV2/Nord på tur med Hectorrail

af Egon Schmidt, 9/9 2011, 09:00 (4615 dage siden) @ Ulrik Ernst

Hej.
Er der nogen her der kan fortælle mig,nå nu lokoføren gør sit tog klar bliver der ikke lavet bremse prøve mere som før,da jeg nu har se flere film hvor der bliver løbe om eller som Britt koble for sit tog.
Egon

TV2/Nord på tur med Hectorrail

af MY1146, 9/9 2011, 09:54 (4615 dage siden) @ Egon Schmidt

Det gør der nu også.

--
Mange hilsner fra Jacob
Lokomotivfører
[image][image]

TV2/Nord på tur med Hectorrail

af Thomas Linderberg Jørgensen ⌂ @, Denmark, 1/10 2011, 22:36 (4592 dage siden) @ Egon Schmidt

Hvorfor spørger du om det ?? Fordi du ser et klip på tv hvor de ikke filmer imens der bliver lavet bremseprøve tror du så ikke at der bliver lavet bremseprøve ?? Har på fornemmelsen at du ikke er lokomotivfører. Vi lokomotivfører er nu en gang os der sider forest i lokomotivet så selvfølgelig laver vi bremseprøve.

TV2/Nord på tur med Hectorrail

af Jens MO-Møller @, 2/10 2011, 02:20 (4592 dage siden) @ Thomas Linderberg Jørgensen

Han er sgu ikke lokomotivfører!!

Venlig hilsen

Jens Møller

TV2/Nord på tur med Hectorrail

af Thomas Linderberg Jørgensen @, Denmark, 2/10 2011, 09:13 (4592 dage siden) @ Jens MO-Møller

Hej Jens

Nej se det tænkte jeg nok ;-)

Dvh Thomas.

TV2/Nord på tur med Hectorrail

af caprani ⌂, København, 2/10 2011, 02:54 (4592 dage siden) @ andersj

Tsk tsk, "Togføreren Britt". Det dér kan "almindelige" mennesker altså konsekvent ikke finde ud af :-D

Bh.

-Klaus

TV2/Nord på tur med Hectorrail

af Jens MO-Møller @, 2/10 2011, 03:32 (4592 dage siden) @ caprani

På samme måde som journalisters brug af interne betegnelser som "lokofører"; højst sandsynligt for at virke mere troværdige og det samme er tilfældet med "togfører"! Men i tidernes morgen var der nok ikke mange som tænkte på, at nutidens journalister grundet uvidenhed i een uendelighed bytter rundt på begreberne! Det er vel også denne befolkningsgruppe, som står bag børneudtrykket "togbane" og "togstation" og så labber alm. mennesker disse udtryk i sig som en eviggyldig sandhed!

Venlig hilsen

Jens Møller

TV2/Nord på tur med Hectorrail

af Woodi, 2/10 2011, 03:55 (4592 dage siden) @ Jens MO-Møller

Bare tænk på Sporskifter og Skiftespor - det risler ned af ryggen allerede. ;)

--
[image]

TV2/Nord på tur med Hectorrail

af Bent Jensen @, 2/10 2011, 15:17 (4592 dage siden) @ Woodi

Hej vi tognørder må bare vise overbærenhed og tage det hele med et smil, jeg tror mange brancher har deres egen jargon det må man da bare acceptere, så det går nok alt sammen.

god togsøndag

Bent

TV2/Nord på tur med Hectorrail

af caprani ⌂, København, 2/10 2011, 15:25 (4592 dage siden) @ Bent Jensen

Jeg skal nok prøve at tage mig sammen, endskønt "Togchauffør" giver mig svip ;-)

TV2/Nord på tur med Hectorrail

af Rasmus Mikkelsen, 8/4 2014, 17:30 (3673 dage siden) @ caprani

Jernbaneoverskæring, togchauffør, skiftespor, togstation, togbane, toggarage.

Eller oversat til fagsprog: Jernbaneoverkørsel, lokomotivfører, sporskifte, banegård/holdested/trinbræt, jernbane og remise/P rist.

TV2/Nord på tur med Hectorrail

af thomash, 8/4 2014, 18:23 (3673 dage siden) @ Rasmus Mikkelsen

Jernbaneoverskæring

Eller oversat til fagsprog: Jernbaneoverkørsel

I følge "Den danske ordbog" som er vedligeholdt af Det Danske Sprog- og Litteraturselskab findes jernbaneoverkørsel ikke. Det gør jernbaneoverskæring derimod. Jeg er godt klar over, at både trafikstyrelsen og banedanmark i stor stil anvender jernbaneoverkørsel, men idet at ordet ikke fremgår af "Den danske ordbog" er det ikke forkert at bruge jernbaneoverskæring.

/Thomas H.

TV2/Nord på tur med Hectorrail

af Rasmus Mikkelsen, 8/4 2014, 20:38 (3672 dage siden) @ thomash

Ja, det danske sprog er en svær en


ContecRail
Vigerslevulykken
Vigerslevulykken

Den 1. november 1919 kørte et Korsørtog op bag i et Kalundborgtog ved Vigerslev blokpost og dermed var Vigerslevulykken en realitet. Lars Christensen har gennemgået over 1.000 siders sagsakter i Rigsarkivet og resultatet er denne artikel om ulykken.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak