Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

DSB Cfm 200 (Generelt)

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 18/9 2011, 13:25 (4607 dage siden)

Jeg har fået en forespørgsel vedrørende DSB Cfm 200:

"sent me drawing bogie MD32 & bogie ic5(sfm,cfm,bfm,bfs)
tanks
mohammad khodkar
iranian railway"

Er der nogen, der kan hjælpe?

--
[image]

DSB Cfm 200

af thomash, 18/9 2011, 14:11 (4607 dage siden) @ Tommy Nilsson

Jeg har fået en forespørgsel vedrørende DSB Cfm 200:

"sent me drawing bogie MD32 & bogie ic5(sfm,cfm,bfm,bfs)
tanks
mohammad khodkar
iranian railway"

Er der nogen, der kan hjælpe?

Jeg ved ikke om jeg kan hjælpe 100%, men jeg har tidligere været i dialog med Bombardier i Randers med henblik på tegninger af prototype lynet, som jeg også fik, men ikke af bogierne. Forklaringen lød på, at de anvendte standartbogier som de fik fra tyskland af, og derfor ikke lå inde med tegninger af dem. Så hvis man skal have tegninger af dem, kan det tænkes de skal hentes i udlandet.

Ud over det, så synes jeg det er interessant hvis vedkommende der skriver til dig, har noget med toget at gøre. Måske man kan lokke noget info ud af ham, samt især billeder af det.. :)

--
Mvh
Thomas
https://railphotos.eu
[image][image]

DSB Cfm 200

af Peter Christensen @, 18/9 2011, 16:20 (4607 dage siden) @ Tommy Nilsson

Lidt efter togsæt og vogn, så blev der brugt 2 bogieleverandører.

Wegmann var den ene.
Schindler-Schlieren var den anden.
Hvem der har lavet MD32 bogien, aner jeg ikke, men begge firmer kan vel kontaktes.
Dog havde DSB fra begyndelsen af 90'erne svært ved at skaffe stumper til bremsesystemet på Wegmann-bogierne, så jeg fornemmer lidt kniben vores persiske ven er i....

DSB Cfm 200

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 18/9 2011, 22:14 (4607 dage siden) @ Peter Christensen

Lidt efter togsæt og vogn, så blev der brugt 2 bogieleverandører.

Wegmann var den ene.
Schindler-Schlieren var den anden.
Hvem der har lavet MD32 bogien, aner jeg ikke, men begge firmer kan vel kontaktes.
Dog havde DSB fra begyndelsen af 90'erne svært ved at skaffe stumper til bremsesystemet på Wegmann-bogierne, så jeg fornemmer lidt kniben vores persiske ven er i....

Er 'MD' ikke en forkortelse for Minden-Deutz?

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK

DSB Cfm 200

af Steff, 19/9 2011, 11:40 (4606 dage siden) @ Tommy Nilsson

ALLE tegninger af det tekniske, herunder bogier, blev udleveret til køber. DSB har således ingen tegninger af de ønskede bogier.
Eneste hjælp er en direkte kontakt til Wegmann og Schlinder-Schlieren.

Iøvrigt skal man være forsigtig med at svare på tekniske henvendelser - i bred forstand - direkte til en mailadresse i det pågældende land.
Hvis man er i tvivl gå via UM.

--
Steffen Dresler

Billige jernbane T-shirts


ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak