Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Banedanmark Netredegørelse 2013 - høring (Jernbanen i dag)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 5/10 2011, 10:46 (4593 dage siden)

Banedanmark har sendt udkast til Netredegørelse 2013 i høring.

Interessant læsning - især hvis man interesserer sig for godsbaners status, sidespors status m.v.

Link til udkastet: http://www.bane.dk/visArtikelBred.asp?artikelID=14889

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Banedanmark Netredegørelse 2013 - høring

af Svend Jensen, 5/10 2011, 14:08 (4593 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Nu har jeg kigget lidt på det. Du fremlægger det som om der er nogle overraskelser i det? Sådanne kan jeg ikke finde, vil du uddybe hvad du synes er interessant? Tak for linket i øvrigt!

Avatar

Banedanmark Netredegørelse 2013 - høring

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 5/10 2011, 14:22 (4593 dage siden) @ Svend Jensen

Banedanmark har sendt udkast til Netredegørelse 2013 i høring.
Interessant læsning - især hvis man interesserer sig for godsbaners status, sidespors status m.v.

Nu har jeg kigget lidt på det. Du fremlægger det som om der er nogle overraskelser i det? Sådanne kan jeg ikke finde, vil du uddybe hvad du synes er interessant? Tak for linket i øvrigt!

Hej Svend

Jeg har udtrykt mig uklart. Jeg har ikke været materialet igennem som sådan og har derfor ikke fundet noget "interessant". Det interessante består blot i, at netredegørelsen er et af de få steder, hvor man ved at sammenligne netredegørelserne over år kan finde ud af bl.a. sidespors skæbne og påtænkte skæbne.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Banedanmark Netredegørelse 2013 - høring

af Svend Jensen, 6/10 2011, 08:17 (4592 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Ok, tak for svaret :)
Jeg havde ellers lige håbet de i sidste øjeblik havde sløjfet nedlæggelsen af nogle af sidesporene med den nye regerings melding om afgifter på lastbiltransport for at få mere gods over på banen.

Banedanmark Netredegørelse 2013 - høring

af Bent Jensen @, 6/10 2011, 10:30 (4592 dage siden) @ Svend Jensen

Jeg tror desværre at uanset hvilken regering der måtte være i dette land
så er der ingen baner der bliver genoplivet. Så skulle det da være hvis der er flere
byer der får større industrianlæg hvor der skal bruges mange transporter til og fra.

Med venlig hilsen

Bent Jensen

Banedanmark Netredegørelse 2013 - høring

af KimC, 6/10 2011, 17:09 (4592 dage siden) @ KimC

I Lunderskov forsvinder alle de spor der har været brugt at køreledningsfolkene. Det har jo ellers været dem der holdt det dyrebare sporskifte i spor 3 åbnet. Gad vide om det kommer til at betyde problemer for Museumstog Syd?

Banedanmark Netredegørelse 2013 - høring

af Fysikeren, 6/10 2011, 05:20 (4592 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Synes det nye dobbeltspor ved Ny Ellebjerg mangler. Skulle det ikke stå klar ultimo 2012?

Derudover pudsigt at der findes tabeller over infrastrukturafgifter til Gedser når banen ikke er åben for hverken passager- eller godstog.

Lars

Banedanmark Netredegørelse 2013 - høring

af Poul Andersen @, 6/10 2011, 08:48 (4592 dage siden) @ Fysikeren

Under "Jernbaner i Danmark", er stadig medtaget Randers - Ryomgård som restbane, uanset sporet på strækningen Allingåbro - Pindstrup er fjernet.

Mvh. Poul.

Avatar

Banedanmark Netredegørelse 2013 - Rødkærsbro

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 6/10 2011, 09:10 (4592 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

I udkastet til netredøgørelse 2013 fremgår det af dette bilag, at der er sidespor til gods i Rødkærsbro.

Hvordan mon det harmonerer med nedenstående billede, der er sakset fra dette indlæg?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]

Rødkærsbro, fredag den 23. september 2011. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen

Jernbanebøger

Den Lille Blå Kat

Den Lille Blå Kat. Pris 170 kr.

Læs mere
ContecRailDSB MH381

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak