Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Indvielses S-toget på depotsporet i Frederikssund 27/5 1989 (Generelt)

af Erik H, Frederikssund, 14/10 2011, 16:38 (4589 dage siden)

S-toget til Frederikssund hvor Hendes Majestæt Dronning Margrethe 2. var med holder i depotsporet efter indvielsen. Bemærk at styrevognen litra FS (tidl. litra AS holder med førerrumenden mod nord!!! I dagens anledning var hele vognstammen blevet vendt, således at Dronningen kunne sidde i den tidligere 1. klasses styrevogn![image]

Avatar

Indvielses S-toget på depotsporet i Frederikssund 27/5 1989

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 14/10 2011, 16:44 (4589 dage siden) @ Erik H

Erik!
Det er nogle fine billeder, du poster men kunne du ikke gøre det i det samme emne i stedet for at oprette nye emner hele tiden?

--
[image]

Avatar

Indvielses S-toget på depotsporet i Frederikssund 27/5 1989

af Futfar, Kajerød, 16/10 2011, 13:14 (4587 dage siden) @ Erik H

Ganske interessant- Hvordan - eller måske i højere grad hvor - har man vendt denne stamme?

--
Med venlig hilsen Futfar.

Avatar

Indvielses S-toget på depotsporet i Frederikssund 27/5 1989

af Erik H, Frederikssund, 16/10 2011, 14:53 (4587 dage siden) @ Futfar

Jeg kan kun gætte på hvordan man vendte stammen. Men man har måttet have en slags trekantspor, eller også en drejeskive, men hvor det må indtil vidrere står ubesvaret hen! Det der undrer mig er hvorfor at alle firevogne FSAS)-MM+FS MM skulle vendes. MM+MM skulle der da ikke være noget i vejen for kunne kobles sammen førerrum mod førerrum. Men af "tekniske årsager" iflg. daværende S-togchef Erik Maglehøj var dette tilfældet. (Se "billedet" af brevet jeg modtog fra ham, fordi jeg havde lagt mærke til at stammen "vendte forkert") Dybest set tror jeg at Dronning Margrethe 2. var ligeglad om hun sad i den forreste vogn eller i nummer to, men har ikke spurgt hende:-D[image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak