Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Storstrømsbroen er revnet!

af Bruger4711, 18/10 2011, 23:49 (4584 dage siden) @ Tommy Nilsson

Storstrømsbroen er revnet og lukkes i en uge:

Allerede klokken ca. kl. 20.00 var den lukket ned kortvarigt. Lidt over kl. 22.00 blev der så lukket helt ned og DSB begyndte at aflyse tog og indsætte busser.

Storstrømsbroen er revnet!

af Woodi, 19/10 2011, 00:29 (4584 dage siden) @ Tommy Nilsson

Så er det man spekulerer på om denne bro er dårligere vedligeholdt end dens "Lille-bror" ?

--
[image]

Avatar

Storstrømsbroen er revnet!

af Ove Nygaard, 19/10 2011, 08:30 (4584 dage siden) @ Woodi

Så er det man spekulerer på om denne bro er dårligere vedligeholdt end dens "Lille-bror" ?

Hvis der med "Lillebor" tænkes på den gamle Lillebæltsbro er denne rent faktisk "Storebor", da den stammer fra 1935, medens Storstrømsbroen stammer fra 1937. Nu bliver det spændende at se, hvor mange "ekspertudtalelser", denne situation afstedkommer i forum.:-)

Bedste hilsener

Ove Nygaard
årgang 1935

Storstrømsbroen er revnet!

af Bent Jensen @, 19/10 2011, 09:57 (4584 dage siden) @ Ove Nygaard

Sandsynligvis mange udtalelser, hvis der bliver ligeså mange i presse og TV radio, som vi har hørt
om vedrørene Nørreport station, hvor en reporter fanger bilister og får dem til at udtale sig
imod, og enkelte passagerer der også syntes det er for dårligt???

Med venlig hilsen

Bent Jensen

Storstrømsbroen er revnet!

af Woodi, 19/10 2011, 10:47 (4584 dage siden) @ Ove Nygaard

Så er det man spekulerer på om denne bro er dårligere vedligeholdt end dens "Lille-bror" ?


Hvis der med "Lillebor" tænkes på den gamle Lillebæltsbro er denne rent faktisk "Storebor", da den stammer fra 1935, medens Storstrømsbroen stammer fra 1937. Nu bliver det spændende at se, hvor mange "ekspertudtalelser", denne situation afstedkommer i forum.:-)

Bedste hilsener

Ove Nygaard
årgang 1935

Jeg sad også og funderede om Hvordan man lige fik "Lillebæltsbroen" pejlet på stamtavlen - resultatet burde være "Den lille storebror", men stadigvæk er mine spekulationer omkring dårligere vedligeholdelse ikke løst ved fastsættelsen af stamtavlen.

--
[image]

"Storstrømsbroen er revnet" (2 postkort)

af Niels Munch, 20/10 2011, 07:48 (4583 dage siden) @ Ove Nygaard

Nu bliver det spændende at se, hvor mange "ekspertudtalelser", denne situation afstedkommer i forum.:-)

Kære Ove,

[image]
Storstrømsbroens indvielse (postgået 24.08.1951, arkiv nm).

[image]
Storstrømsbroen (udateret postkort, arkiv nm).


Det synes nærliggende at antage, at dine "slet skjulte forventninger" allerede nu må være blevet indfriet!

Bedste hilsener
[image]
Niels

Avatar

"Storstrømsbroen er revnet" (2 postkort)

af Ove Nygaard, 20/10 2011, 08:33 (4583 dage siden) @ Niels Munch

Nu bliver det spændende at se, hvor mange "ekspertudtalelser", denne situation afstedkommer i forum.:-)


Kære Ove,


Det synes nærliggende at antage, at dine "slet skjulte forventninger" allerede nu må være blevet indfriet!

Bedste hilsener
Niels

Kære Niels.

Ja, det må man sige. Det er ellers meget få af de forventninger, man har i min årgang, der går i opfyldelse. :-)
Jeg nåede ikke at rette trykfejlene/stavefejlene i "Lillebor" til "Lillebror" og "Storebor" til "Storebror" i mit indlæg, før første kommentar havde lukket muligheden.:-(
Fejlene er sandsynligvis også en følge af bemeldte "årgang".

Bedste hilsener og tak for de flotte postkort.

Ove

Avatar

Restaurant ved Masnedø station

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 19/2 2014, 07:56 (3730 dage siden) @ Niels Munch

Dette postkort, hvor vi ser restaurantbygningen fra "en lidt anden vinkel", er pt. til salg på QXL. Postkortet er angiveligt postgået i 1960.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort

[image]
Kilde (i skrivende stund): http://www.qxl.dk/pris/postkort/danmark/sjlland/1960-vordingborg-storstroemsbroen/v/an8...

Avatar

Jernbanehistorie: Storstrømsbroens fødselsattest

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 11/11 2011, 23:12 (4560 dage siden) @ Ove Nygaard

..... medens Storstrømsbroen stammer fra 1937.

Ove Nygaard
årgang 1935

Og så skal vi da lige se Storstrømsbroens officielle fødselsattest.

Den kære Peer Thomassen ville sikkert have kunnet fortælle en masse om det omtalte trinbræt Nyskole - det kan jeg desværre ikke. Men jeg har noteret mig, at der også har været et privat sidespor. Og da det sandsynligvis har ligget på fri bane, vil det snarest blive optaget på bruttolisten på www.sidesporpaafribane.dk med henblik på efterfølgende senere (meget senere) "efterforskning", dokumentation og beskrivelse.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]

Storstrømsbroens officielle fødselsattest. Meddelelser fra Generaldirektoratet M. 271., 23. september 1937. Billedet kan i højere opløsning ses her. Arkiv: Danmarks Jernbanemuseum/Thomas Boberg Nielsen.

Plus en del togsæt spærret inde..

af kristian jakobsen ⌂ @, ølby, 19/10 2011, 08:28 (4584 dage siden) @ Tommy Nilsson

gad vide hvor meget matriale dsb kommer til at mangle den næste uge tid..

Eneste vej at få det ud er jo at køre over tyskland og ved sgu ikke om me+dd må sejle..

Plus en del togsæt spærret inde..

af Bent Jensen @, 19/10 2011, 09:53 (4584 dage siden) @ kristian jakobsen

Hej jeg tror ikke der bliver spærret noget inde, når først det er i weekenden der bliver lukket
med lidt fornuftig planlægning syntes jeg ikke det kan blive et problem.

Måske en eller 2 stammer der skal blive på Sydhavsøerne.

Med venlig hilsen

Bent Jensen

Plus en del togsæt spærret inde..

af KimC, 19/10 2011, 10:51 (4584 dage siden) @ Svend

Storstrømsbroen er lukket helt for jernbanetrafik, formentlig en uge frem ......

Det var i det mindste heldigt at turen med K maskinen til Maribo kunne nå at slippe hjem igen før broen blev spærret.

Skulle der være blevet spærret en IC3 eller BR605 inde er der jo ikke noget i vejen for at de kan smutte hjem via Tyskland, færgen får alligevel ikke nogen tog med i den næste uges tid.

Plus en del togsæt spærret inde..

af mhv_vsvt, Holbæk / Rørvig, 19/10 2011, 11:02 (4584 dage siden) @ KimC
redigeret af mhv_vsvt, 19/10 2011, 11:13

- Jamen kunne man ikke fragte DDerne til Rødby og så pakke færgen med 4-5 af gangen og så lave et natligt Materieltog igennem Tyskland og over storebælt hvis nu det tager længere tid end planlagt?

Fandt ud af hvad tjenestevægten er på en ME, 115 T - altså 2 lastvogne + en sjat, så man skal nok have MEeren agter og den tilsvarende vægt for af lastvogne på færgen.

--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf

Plus en del togsæt spærret inde..

af Bent Jensen @, 19/10 2011, 10:14 (4584 dage siden) @ Bent Jensen

Undskyld jeg har siddet og sovet, jeg troede først der blev lukket fra weekenden (ønske tænkning)

Med venlig hilsen

Bent Jensen

Plus en del togsæt spærret inde..

af Bruger4711, 19/10 2011, 10:49 (4584 dage siden) @ kristian jakobsen

gad vide hvor meget matriale dsb kommer til at mangle den næste uge tid.

Seks stammer er spærret inde syd for broen umiddelbart. Fire stammer står hensat i Nf og de to sidste benyttes til pendultrafikken.

Der er ingen IC3-togsæt på Sydbanen, pga. signalarbejdet i København.

Plus en del togsæt spærret inde..

af Bent Jensen @, 19/10 2011, 10:54 (4584 dage siden) @ Bruger4711

Jeg syntes godt nok det er synd, uheldene står bare i kø hos DSB Banedanmark,
ønsker snart en succes historie. Det kunne da godt være man skulle overveje at
bjærge et par togsæt og Me fra Nyk F.
Med venlig hilsen

Bent Jensen

Plus en del togsæt spærret inde..

af Bruger4711, 19/10 2011, 10:57 (4584 dage siden) @ Bent Jensen

Det kunne da godt være man skulle overveje at bjærge et par togsæt og Me fra Nyk F.

Det er ikke nødvendigt. Der er heldigvis særplan denne uge, så der er i forvejen tyndet godt i trafikken, så det kan godt kører rundt uden. Men hvis broen ikke er åben på mandag, så er det en anden situation.

Plus en del togsæt spærret inde..

af Woodi, 19/10 2011, 11:05 (4584 dage siden) @ Bruger4711

Det kunne da godt være man skulle overveje at bjærge et par togsæt og Me fra Nyk F.


Det er ikke nødvendigt. Der er heldigvis særplan denne uge, så der er i forvejen tyndet godt i trafikken, så det kan godt kører rundt uden. Men hvis broen ikke er åben på mandag, så er det en anden situation.


Hvis og i så fald alt tegner sort, kunne det så tænkes at materiellet kunne rulles om bord på en færge og sejles til et andet Sjællandsk leje ?

--
[image]

Plus en del togsæt spærret inde..

af Bent Jensen @, 19/10 2011, 11:15 (4584 dage siden) @ Woodi

bare et spørgsmål har vi et færgeleje et eller andet sted der kan bruges, jeg kan bare ikke lige komme i tanke om et, det er lang tid siden jeg har været i Korsør, så jeg ved ikke hvordan der
ser ud der.

Med venlig hilsen

Bent

Plus en del togsæt spærret inde..

af Frederik N., 19/10 2011, 11:57 (4584 dage siden) @ Bent Jensen

bare et spørgsmål har vi et færgeleje et eller andet sted der kan bruges, jeg kan bare ikke lige komme i tanke om et, det er lang tid siden jeg har været i Korsør, så jeg ved ikke hvordan der
ser ud der.

Efter hvad jeg ved så er korsør Fgh pillet helt op;-)

Plus en del togsæt spærret inde..

af UTJ, 19/10 2011, 12:37 (4584 dage siden) @ Woodi

Hvis og i så fald alt tegner sort, kunne det så tænkes at materiellet kunne rulles om bord på en færge og sejles til et andet Sjællandsk leje ?

Op på en lastvogn - vejbanen er ikke spærret.

Plus en del togsæt spærret inde..

af Bent Jensen @, 19/10 2011, 12:43 (4584 dage siden) @ UTJ

Det var da en løsning. Ligesom når DSB kører maskinbogier til og fra Århus på gummihjul.

nej undskyld UTJ jeg mener at dit foreslag er nok eneste mulighed, hvis ikke "broen" åbnes
for trafik meget snart.

Med venlig hilsen

Bent Jensen

Plus en del togsæt spærret inde..

af Fysikeren, 19/10 2011, 17:52 (4583 dage siden) @ UTJ

Hvis og i så fald alt tegner sort, kunne det så tænkes at materiellet kunne rulles om bord på en færge og sejles til et andet Sjællandsk leje ?


Op på en lastvogn - vejbanen er ikke spærret.

Det er den ikke, hvilket må skyldes at lastbiler vejer mindre end tog ;)

Men blokvogn+vogn må da veje mere end vogn alene, så alternativet er vel at hente MK'eren ned fra Kbh. H.

Kør så ME+DD til Orehoved, lad MK trække DD-vogne over 1-2 ad gangen til Vordingborg, og til sidst futter ME'eren over alene :P

Lars

Plus en del togsæt spærret inde..

af Winther, Karlskov, 19/10 2011, 18:33 (4583 dage siden) @ Fysikeren

Hej
Storstrømsbroen er lukket for lastbiler, det er kun lokale transporter med særtilladelse der må køre over, alle andre skal over Farø broen, og sådan har det været siden Farø broen blev åbnet
Mvh
Bent

Plus en del togsæt spærret inde..

af KimC, 19/10 2011, 13:07 (4584 dage siden) @ Woodi

Hvis og i så fald alt tegner sort, kunne det så tænkes at materiellet kunne rulles om bord på en færge og sejles til et andet Sjællandsk leje ?

Ja, det er en skam at færeglejet i Gedser ikke længere kan ekspedere jernbanemateriel ;)

Plus en del togsæt spærret inde..

af Woodi, 19/10 2011, 13:22 (4584 dage siden) @ KimC

Hvis og i så fald alt tegner sort, kunne det så tænkes at materiellet kunne rulles om bord på en færge og sejles til et andet Sjællandsk leje ?


Ja, det er en skam at færeglejet i Gedser ikke længere kan ekspedere jernbanemateriel ;)

Så er der jo kun Trelleborg i Sverige tilbage for at modtage.. :(

--
[image]

Plus en del togsæt spærret inde..

af mhv_vsvt, Holbæk / Rørvig, 19/10 2011, 13:27 (4584 dage siden) @ KimC

Ja, det er en skam at færeglejet i Gedser ikke længere kan ekspedere jernbanemateriel ;)

- Det vil heller ikke gavne ret meget med Gedser for efter min bedste overbevisning skal man stadig over Storstrømmen for at komme til Gedser, da banen deles i Nykøbing Falster mod hhv. Gedser og Rødby.

Men Trelleborg var nok ikke et dumt alternativ.

--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf

Plus en del togsæt spærret inde..

af Bent Jensen @, 19/10 2011, 13:30 (4584 dage siden) @ mhv_vsvt

Så skal det da lige være at der er problem kun et spor på færgen og kan den så passe
med færgeleje i Trelleborg, nu er det måske lidt vildt sejle til Rostock og færge til
Trelleborg, jeg mener seriøst, men lad os nu håbe at de kan køre efter weekenden.

Med venlig hilsen

Bent Jensen

Plus en del togsæt spærret inde..

af Woodi, 19/10 2011, 13:34 (4584 dage siden) @ Bent Jensen

Så skal det da lige være at der er problem kun et spor på færgen og kan den så passe
med færgeleje i Trelleborg, nu er det måske lidt vildt sejle til Rostock og færge til
Trelleborg, jeg mener seriøst, men lad os nu håbe at de kan køre efter weekenden.

Med venlig hilsen

Bent Jensen


Til Rostock ?

--
[image]

Plus en del togsæt spærret inde..

af Bent Jensen @, 19/10 2011, 13:52 (4584 dage siden) @ Woodi

Jo færgen Rødby Puttgarden, herfra særtog til Rostock over Lübeck Bad Kleinen til Rostock ûberseehafen herfra er der færger med jernbanespor til TRelleborg og så hjem til DK.

Med venlig hilsen

Bent Jensen

Plus en del togsæt spærret inde..

af Svend, 19/10 2011, 13:56 (4584 dage siden) @ Bent Jensen

Hvorfor ikke tage en tur forbi Polen, når nu materiellet er på udflugt :-)

--
Svend

Plus en del togsæt spærret inde..

af Bent Jensen @, 19/10 2011, 14:00 (4584 dage siden) @ Svend

Helt OK Svend.jeg smiler ved tanken. nej nu mener jeg også seriøst på blokvogn til
Vordingborg eller Næstved det bliver nok det billigste. Uden alle de omkostninger der ville være med særtog og færgetur.

med venlig hilsen

Bent Jensen

Plus en del togsæt spærret inde..

af Woodi, 19/10 2011, 14:08 (4584 dage siden) @ Svend

Hvorfor ikke tage en tur forbi Polen, når nu materiellet er på udflugt :-)

HaHa.. :-P Dagens topper..
De får sikkert gode idéer..

--
[image]

Plus en del togsæt spærret inde..

af Bent Jensen @, 19/10 2011, 13:56 (4584 dage siden) @ Bent Jensen

Vil jo nok koste en hulens masse penge, men hvis vi mangler materiellet nord for Sydhavsøerne
så er mit forslag måske en overvejelse værd, hvis vi da må overføre vognene på færger???

Med venlig hilsen

Bent Jensen

Plus en del togsæt spærret inde..

af mhv_vsvt, Holbæk / Rørvig, 19/10 2011, 13:35 (4584 dage siden) @ Bent Jensen

- Ja jeg kom i tanke om det med de forskellige lejer i hhv. Rødby og trelleborg og ville have rettet indlægget men det afslog systemet.

--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf

Plus en del togsæt spærret inde..

af mhv_vsvt, Holbæk / Rørvig, 19/10 2011, 13:37 (4584 dage siden) @ MYMXnord

@MYMXnord :

Den passer heller ikke ind nede i Rødby, ligesom Trelleborg-færgerne jo nok heller ikke gør, men absolut positivt indspark :-D

--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf

Avatar

Plus en del togsæt spærret inde..

af MYMXnord, Frederikshavn, 19/10 2011, 13:40 (4584 dage siden) @ mhv_vsvt

Jo jo mhv_vsvt
Men nu var vi jo i det kreative hjørne og hvorfor ikke gøre opmærksom på denne STENA jernbanefærge i ny og næ...;-) ;-)

--
[image][image]

Plus en del togsæt spærret inde..

af mhv_vsvt, Holbæk / Rørvig, 19/10 2011, 13:47 (4584 dage siden) @ MYMXnord

Jo jo mhv_vsvt
Men nu var vi jo i det kreative hjørne og hvorfor ikke gøre opmærksom på denne STENA jernbanefærge i ny og næ...;-) ;-)

Jovist, den må absolut ikke glemmes helt, jeg konstaterede bare at den ikke passer ind :-P

--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf

Plus en del togsæt spærret inde..

af Woodi, 19/10 2011, 13:41 (4584 dage siden) @ mhv_vsvt

Så er der jo kun 2 løsninger tilbage..
1. Rødby-Putby og videre over/rundt Flensburg.
2. Blogvogn og retur over Storestrøm.

;)

--
[image]

Plus en del togsæt spærret inde..

af OLL, Ballerup, 19/10 2011, 14:26 (4583 dage siden) @ Woodi

Så er der jo kun 2 løsninger tilbage..
1. Rødby-Putby og videre over/rundt Flensburg.
2. Blogvogn og retur over Storestrøm.

;)


Vil gerne se en ME på blogvogn :-D Hehe tror sku den er for tung :-P :-D

Mvh. Oliver

--
Oliver L. Løvgard
Stationsbetjent/Togklargører/LKF-A
Klargøringscenter Kastrup

Plus en del togsæt spærret inde..

af mhv_vsvt, Holbæk / Rørvig, 19/10 2011, 14:30 (4583 dage siden) @ OLL

Vil gerne se en ME på blogvogn :-D Hehe tror sku den er for tung :-P :-D

Mvh. Oliver

- 115 T - skulle det ikke kunne møves på en blokvogn, spørgsmålet er bare om broen vil slå revner på vejbroen ved forsøget og så er der jo kun farøbroen tilbage. :-P

--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf

Plus en del togsæt spærret inde..

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 19/10 2011, 14:58 (4583 dage siden) @ mhv_vsvt

Vil gerne se en ME på blogvogn :-D Hehe tror sku den er for tung :-P :-D

Mvh. Oliver


- 115 T - skulle det ikke kunne møves på en blokvogn, spørgsmålet er bare om broen vil slå revner på vejbroen ved forsøget og så er der jo kun farøbroen tilbage. :-P

Der er i hvert fald nogle vestjyder med erfaring i tunge blokvogne.
Spørgsmålet er om broerne kan holde til det.

http://www.youtube.com/watch?v=MBcvFd3kZvY

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK

Plus en del togsæt spærret inde..

af Winther, Karlskov, 19/10 2011, 15:33 (4583 dage siden) @ BlackThorneDK

Hej
Det kan man da saktens putte en Meér på en blokvogn og broen burde íkke være et problem, men en ME er ca 4,5 m høj og den første bro på Sjælland er 4,51 m høj og dette forudsætter at man kan læsse den ved den første tilkørsel til motorvejen, syd for Farøbroen og man kører af den første afkørsel nord for broen, ikke den til Stege, men til vordingborg, gør man det er der kun nogle skilteportaler og en enkelt bro der skal flyttes, ellers må de jo lægge ME erren ned så er den ca 3 m høj ;-)
mvh
Bent

Plus en del togsæt spærret inde..

af Frederik N., 19/10 2011, 18:54 (4583 dage siden) @ Winther

Hej
Det kan man da saktens putte en Meér på en blokvogn og broen burde íkke være et problem, men en ME er ca 4,5 m høj og den første bro på Sjælland er 4,51 m høj og dette forudsætter at man kan læsse den ved den første tilkørsel til motorvejen, syd for Farøbroen og man kører af den første afkørsel nord for broen, ikke den til Stege, men til vordingborg, gør man det er der kun nogle skilteportaler og en enkelt bro der skal flyttes, ellers må de jo lægge ME erren ned så er den ca 3 m høj ;-)

Tror jeg squ ikke siderne kan holde til, og prøv at forstille dig hvor bred den vil være, altså transporten;-)

Plus en del togsæt spærret inde..

af ivar, 19/10 2011, 20:21 (4583 dage siden) @ Frederik N.

.. men det kunne jo sikkert få en del jernbanefotografer til at valfarte til området :-) , og det ville ganske givet se ret fedt ud.

Avatar

Plus en del togsæt spærret inde..

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 22/10 2011, 00:32 (4581 dage siden) @ MYMXnord

I Nordjylland sejler Stena ScanRail fortsat... med skinner og adgang fra Frederikshavn station...

Kom tilfældigvis lige forbi Stena's færgeleje her i Frashawn igår - og kunne konstatere, at der på færgeklappen, som plejer at være tresporet, nu kun er midterspor tilbage.

[image]

Og så vil jeg iøvrigt overlade til andre at hjælpe DSB med at finde på en løsning på deres trængsler.
F.eks. er der jo allerede flere forslag fremme om, hvordan DSB bør agere i forbindelse med IC/4-skandalen, så hvis de ikke læser med her på forummet og får lidt gode råd, så er der vel ikke noget at sige til, at de geråder ud i sådan noget uføre hehe :-D

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Plus en del togsæt spærret inde..

af KimC, 19/10 2011, 14:14 (4584 dage siden) @ mhv_vsvt

Ja, det er en skam at færeglejet i Gedser ikke længere kan ekspedere jernbanemateriel ;)


- Det vil heller ikke gavne ret meget med Gedser for efter min bedste overbevisning skal man stadig over Storstrømmen for at komme til Gedser, da banen deles i Nykøbing Falster mod hhv. Gedser og Rødby.

Indlægget var skrevet med et skævt smil..

Men Trelleborg var nok ikke et dumt alternativ.

Men passer færgen til færgelejet?

Plus en del togsæt spærret inde..

af mhv_vsvt, Holbæk / Rørvig, 19/10 2011, 14:22 (4583 dage siden) @ KimC

Indlægget var skrevet med et skævt smil..

Årh - det er det de to små finurlige krusseduller til allersidst betyder ;-)

Men Trelleborg var nok ikke et dumt alternativ.


Men passer færgen til færgelejet?

- Nej og jeg skrev længere oppe at at jeg vil have rettet min bommert, men det tillod systemet ikke da der allerede var sendt svar ind :-| :-)

Bevis:27045

--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf

Plus en del togsæt spærret inde..

af Svend, 19/10 2011, 13:42 (4584 dage siden) @ Woodi


Hvis og i så fald alt tegner sort, kunne det så tænkes at materiellet kunne rulles om bord på en færge og sejles til et andet Sjællandsk leje ?

"Der var engang ....." - men Danmark er ikke længere jernbanefærgernes land. Alt er væk bortset fra Rødby Færge-Puttgarden og Frederikshavn-Göteborg

--
Svend

Plus en del togsæt spærret inde..

af ljbanen, 19/10 2011, 20:25 (4583 dage siden) @ Bruger4711

På grund af spærringen af Storstrømsbroen er følgende stammer spærret inden
syd for Storstrømmen:

ME 1535 + 4 DD

ME 1516 + 4 DD

ME 1508 + 6 DD

ME 1533 + 4 DD

ME 1515 + 5 DD

ME 1513 + 5 DD

ME 1533 og 1516 bruges i de to pendulstammer mellem Nykøbing F og Nørre
Alslev.

Plus en del togsæt spærret inde..

af caprani ⌂, København, 19/10 2011, 20:27 (4583 dage siden) @ ljbanen

Dét er dæleme ikke så godt :-|

--
Bedste hilsner......

-Klaus

[image][image]

Plus en del togsæt spærret inde..

af BMP, Falster, 19/10 2011, 20:46 (4583 dage siden) @ ljbanen

Dvs. at knap 25 procent af DD-Matriel er 'ude af drift' pt. for Øst-Regional trafikken....
Hvis ikke de 6 stammer er med i driften på mandag, når Efterårsferien og Kh-Fjernstyrings-ombygning er færdig - ser det ikke så godt ud.... mildt sagt.

Men - det forløb nu ganske fint idag.
Imorges var der selvfølgelig lidt panik med at få alt på plads, da en masse logistik først lige skulle på plads - men turen hjem fra Kh til Nf kostede kun ca 30 min ekstra transport-tid efter lidt planlægning... Kunne være meget værre.

En forsmag på hvad vi skal igennem når Sydbanen skal 'opgraderes' ifm. Femern-forbindelsen. Der vil der sandsynligvis være lukket op til 2-3 måneder om året - et par år i træk, syd for Vordingborg.
Men - vi når jo nok det hele :-)

Brian/BMP

Avatar

Plus en del togsæt spærret inde..

af Futfar, Kajerød, 19/10 2011, 11:11 (4584 dage siden) @ kristian jakobsen

Eneste vej at få det ud er jo at køre over tyskland og ved sgu ikke om me+dd må sejle..

Er der nogen der ved om ME og DD må sejle?
jeg har begge dele fra Hobbytrade, men kan ikke finde nogen maritime godkendelsesmærker. (His altså de hedder sådan):-)

--
Med venlig hilsen Futfar.

Plus en del togsæt spærret inde..

af Svend, 19/10 2011, 13:43 (4584 dage siden) @ Futfar

Er der nogen der ved om ME og DD må sejle?


Et par MZ´ere forsøgte på et tidspunkt, men det mislykkedes ......

--
Svend

Plus en del togsæt spærret inde..

af Winther, Karlskov, 19/10 2011, 14:03 (4584 dage siden) @ Svend

Hej
Lej et par slæbebåde og skub Roekøbing op til Djævleøen så er der slet ikke brug for det brofag der er i stykker :-D :-D :-D
Mvh
En fra de flinke Jyders land:-D

Plus en del togsæt spærret inde..

af Bent Jensen @, 19/10 2011, 14:08 (4584 dage siden) @ Winther

Det er OK jeg forstår den godt jeg er anden generations indvandrer fra Jylland!

Med venlig hilsen

Bent Jensen

Plus en del togsæt spærret inde..

af Bent JensenM @, 19/10 2011, 17:31 (4583 dage siden) @ Bent Jensen

Vi skal nok ikke vente for længe med at få de vogne tilbage til djævleøen ellers kommer
der måske nogen og kaprer vognene.


Med venlig hilsen

Bent Jensen

Plus en del togsæt spærret inde..

af KimC, 19/10 2011, 14:16 (4584 dage siden) @ Svend


Et par MZ´ere forsøgte på et tidspunkt, men det mislykkedes ......

Men de var heller ikke pakket ind i plasticfolie, så man kunne jo prøve..

Plus en del togsæt spærret inde..

af OLL, Ballerup, 19/10 2011, 14:28 (4583 dage siden) @ Svend

Et par MZ´ere forsøgte på et tidspunkt, men det mislykkedes ......

HAHA!!! :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

--
Oliver L. Løvgard
Stationsbetjent/Togklargører/LKF-A
Klargøringscenter Kastrup

Plus en del togsæt spærret inde..

af Langelandsbanen, 19/10 2011, 15:47 (4583 dage siden) @ OLL

:-D Man kunne vel også med Blokvogn over Tårs-Spodsbjerg overfarten, og derefter Rudkøbing-Marstal / Ærøskøbing-Svendborg (Grundet Langelandsbroen ikke vil kunne klare en Me/DD vogn pt.) og så futte ad svendborg banen hjem :-P :-D

--
Mikkel Fagerli
www.Langelandsbanen.dk
[image][image]

Plus en del togsæt spærret inde..

af Triangel, 19/10 2011, 16:02 (4583 dage siden) @ Langelandsbanen

Jeg tror da nok at en ME'er må sejle, dengang de blev bygget/leveret var der mig bekendt ingen adgang til sjælland fra udlandet/Jylland uden færge ? Spørgsmålet er nok om broklapperne kan holde. ?

De nemmeste ville nok være at kører DD vogne over Hamborg - Jylland, hvis man ellers kunne få sådan en godkendelse i stand. ?

Men det er nok lidt mere kompliseret med ME, da jeg mener at Plovene er uden for det tyske profil. ?

Man kan jo pille sutterne af ME'eren, hvis den skal på blokvogn. Så bliver den da 180 mm lavere.


Mvh Mikkel

Plus en del togsæt spærret inde..

af Bent JensenM @, 19/10 2011, 17:34 (4583 dage siden) @ Triangel

der er ihvertfald et problem med sneplovene, men de kan selvfølgelig afmonteres og når så
de er hjemme kan de sættes på igen.

Med venlig hilsen

Bent Jensen

Plus en del togsæt spærret inde..

af Ulrik Ernst, 19/10 2011, 16:37 (4583 dage siden) @ Langelandsbanen

:-D Man kunne vel også med Blokvogn over Tårs-Spodsbjerg overfarten, og derefter Rudkøbing-Marstal / Ærøskøbing-Svendborg (Grundet Langelandsbroen ikke vil kunne klare en Me/DD vogn pt.) og så futte ad svendborg banen hjem :-P :-D

haha god ide..!
jeg har altid gerne ville se en ME med DD vogne på Svendborgbanen :-D :-D :-D

Plus en del togsæt spærret inde..

af Anders Pedersen @, Mørke, 19/10 2011, 21:42 (4583 dage siden) @ Langelandsbanen

Eller man kunne kører det ombord på den tidlige Samsø færge vesborg i Tårs og sejle det til Hov, og køre det til Odder hvor man sætter det ned på skinnerne også kører de hjem til København af jernbanen..

Men det nok lidt af en omvej, men så kan vognene da også have passagere

Mener dog ikke at Vesborg kan ligge til i Tårs længere.
Ellers er det vil et midlertidlig leje i Tårs og et i København.

En anden mulighed kunne være at sejle det fra Rødby til Helsingør også med nogle midlertidige spor kører det over kystbanen til kbh.

Plus en del togsæt spærret inde..

af Bent JensenM @, 20/10 2011, 00:00 (4583 dage siden) @ Anders Pedersen

Nå Nå mulighederne er mange, men vi skal nok snart komme til en konklusion ellers
kommer trafikmafiaen og bortfører vognene med lokomotiver-

Med venlig hilsen

Bent Jensen

Plus en del togsæt spærret inde..

af Svend, 20/10 2011, 00:13 (4583 dage siden) @ Bent JensenM

Nå Nå mulighederne er mange, men vi skal nok snart komme til en konklusion ellers
kommer trafikmafiaen og bortfører vognene med lokomotiver-

Vi kan roligt lege videre med forskellige fantasifulde muligheder hér (hvorfor er der forresten ingen der endnu har foreslået at flyve materiellet væk?), men den kedelige virkelighed er vel bare, at flytningen afventer at broen bliver frigivet til kørsel igen. Heldigvis er trafikken reduceret i denne uge som følge af arbejderne på København H.

--
Svend

Plus en del togsæt spærret inde..

af Woodi, 20/10 2011, 01:03 (4583 dage siden) @ Svend

Vi kan roligt lege videre med forskellige fantasifulde muligheder hér (hvorfor er der forresten ingen der endnu har foreslået at flyve materiellet væk?), men den kedelige virkelighed er vel bare, at flytningen afventer at broen bliver frigivet til kørsel igen. Heldigvis er trafikken reduceret i denne uge som følge af arbejderne på København H.


Nok fordi Antonov 225 ikke kan lande der.... ;)

Synes det fint at gætte en udvej, det vel ikke mere virkelighedsfjernt end at gætte et I-signal vest for Struer eller gætte på hvilken vinduesskraber der sad på MZ 1405. ;)

--
[image]

Plus en del togsæt spærret inde..

af Svend, 14/11 2011, 18:06 (4557 dage siden) @ Svend

Nå Nå mulighederne er mange, men vi skal nok snart komme til en konklusion ellers
kommer trafikmafiaen og bortfører vognene med lokomotiver-


Vi kan roligt lege videre med forskellige fantasifulde muligheder hér (hvorfor er der forresten ingen der endnu har foreslået at flyve materiellet væk?), men den kedelige virkelighed er vel bare, at flytningen afventer at broen bliver frigivet til kørsel igen. Heldigvis er trafikken reduceret i denne uge som følge af arbejderne på København H.

.... skrevet den 20.10.2011.
Nå, men det tog så lige nogle uger længere end man havde regnet med ...... færgeløsningen "fadede" stille og roligt ud.

--
Svend

Plus en del togsæt spærret inde..

af Erik Hj @, 19/10 2011, 21:17 (4583 dage siden) @ Svend

Ja det var vist ikke så heldigt, for de gik sgu til bunds, ret hurtigt;-)
Så kom flydekranen Herkules fra København, og "vupti" så var den klaret!
Men der er unægteligt lidt langt fra Rødby til København, især ad vandvejen:-D

Storstrømsbroen er revnet!

af caprani ⌂, København, 20/10 2011, 08:54 (4583 dage siden) @ Tommy Nilsson

Hmmmm. Jeg husker at jeg havde en kort snak med en fra Museumstog om, hvor elendig en tilstand betonen så ud til at være i, på K 582 turen til Maribo forgangne lørdag. Det kunne tyde på, at man burde lære at holde sin kaje om den slags ;-)

--
Bedste hilsner......

-Klaus

[image][image]

Storstrømsbroen er revnet!

af 5Erik Hj @, 20/10 2011, 10:45 (4583 dage siden) @ caprani

Nej, det synes jeg ikke! Man poster milliarder ud på en Femern-forbindelse, men "glemmer" at der på Fugleflugtslinjen er en gammel enkeltsporetvej/jernbanebro (Storstrømbroen) der nu er blevet 74 år, altså en aldre dame. Hvorfor dog ikke tage skridtet fuldt ud og erstatte den med en ny??? Nåh nej så skrider budgettet!!! TYPISK:-( Så hellere vente til der måske i yderste konsekvens sker en ulykke!

Storstrømsbroen er revnet!

af Bent JensenM @, 20/10 2011, 11:14 (4583 dage siden) @ 5Erik Hj

Hej, var der ikke et tidspunkt hvor man var opmærksom på dette, og man undersøgte om man skulle lave en ny bro så man kunne lave en dobbeltsporet jernbane over Storstrømmen, eller var det en
enkeltsporet bro der skulle laves ved siden af den gamle så der var dobbeltsporet.

Nu når vi er dernede, hvad med Masnedsundbroen?

broen i Tyskland fra fehmarn til fastlandet er også enkeltsporet.(ikke vores problem,men alligevel)

Et vildt forslag her syntes jeg, men alligevel, skulle vi udvide driften på færgeoverfarten
på Trelleborg Sassnitz så transitgods kan komme denne vej fra Sverige til Tyskland jeg ved godt at vi får gode penge for de godstog der kører igennem Danmark, men så havde vi måske ikke kapacitetsproblemer, jeg ved det ikke.personligt syntes jeg ikke (jeg elsker at se de godstog
der tonser igennem Roskilde) men kolliderer lidt med mine tanker jeg er oprørt over tidligere
borgmester i Roskilde er forarget over at godstog og ikke stoppende tog skal køre ned over
Køge til Ringsted, men samtidig er det lækkert at stå på perronen i Roskilde og se de
gennemkørende godstog. Nej jeg kan ikke helt forklare det rigtigt

Storstrømsbroen er revnet!

af 5Erik Hj @, 20/10 2011, 13:00 (4583 dage siden) @ Bent JensenM

I forbindelse med det du skriver om det imponerende ved at se et godstog tonse gennem Roskilde Station, så synes jeg også at det er imponerende at stå på den østlige perron på Viby Sjælland Station, og se et IC3 og/eller et IR4 tog komme i retning mod Roskilde. Hvad er forøvrigt max. hastigheden på denne strækning? Det er svært at bedømme, synes jeg, men flot det er det:-)

Storstrømsbroen er revnet!

af Bent JensenM @, 20/10 2011, 13:57 (4583 dage siden) @ 5Erik Hj

Også et godt sted at se tog, kan anbefale at se nattoget med EA på vej mod København.

Med venlig hilsen

Bent Jensen

Storstrømsbroen er revnet!

af Svend, 20/10 2011, 12:03 (4583 dage siden) @ 5Erik Hj

Så hellere vente til der måske i yderste konsekvens sker en ulykke!

Det sker ikke - der passes godt på broen af professionelle folk, der ved hvad de har med at gøre.

Men selvfølgelig har den en restlevetid og det er da helt relevant at drøfte.

--
Svend

Storstrømsbroen er revnet!

af Woodi, 20/10 2011, 12:10 (4583 dage siden) @ Svend

Så hellere vente til der måske i yderste konsekvens sker en ulykke!


Det sker ikke - der passes godt på broen af professionelle folk, der ved hvad de har med at gøre.

Men selvfølgelig har den en restlevetid og det er da helt relevant at drøfte.


Det kan så også være, at det kommer på tale før nogen når, at tænke tanken helt igennem om konspirationer og gisninger.

http://ing.dk/artikel/123208-ny-storstroemsbro-vil-koste-op-mod-32-milliarder

--
[image]

Storstrømsbroen er revnet!

af gamle ole, 21/10 2011, 11:47 (4582 dage siden) @ Tommy Nilsson

Ja det tør siges! Havde "fornøjelsen" at skulle ind fra Nyk.F 1038, onsdag.
Men hjemturen om torsdagen afg. Østerport 1423 efter særplanen, var endnu "sjovere"
Toget blev totalt fyldt med folk på KH der skulle videre med Vest-og NV-bneæn. Ligefør Næ lyder det glade budskab i højtaleren: vi er ved at løbe tør diesel!
Derefter optankning i Næ. Yderligere forsinkelse. Før Vo måtte vi så afvente indkørsel til st. I Vo omstigning til bus til Nr. Alslev. Omstigning til regionaltog her, og omstigning i Nyk.F. til ICE til Hamburg. Og folk slæbte rundt med store kufferter også i bussen.
Må man anbefale at DSB opretter en underholdningsafdeling! DSB-UHA:-D

hilsen Ole

Storstrømsbroen er revnet!

af Bruger4711, 21/10 2011, 12:06 (4582 dage siden) @ gamle ole

Ligefør Næ lyder det glade budskab i højtaleren: vi er ved at løbe tør diesel!

Ingen tog er ved at løbe tør for diesel. Næstved er blot det eneste sted, hvor det er muligt at tanke på Sydbanen for tiden. Derfor tankes alle 39xx-tog i Næstved på vej i mod Vordingborg. Det er blot uheldigt at togpersonalet kalder ud på den måde, for det er en planlagt tankning.

Storstrømsbroen er revnet!

af gamle ole, 21/10 2011, 12:14 (4582 dage siden) @ Bruger4711

Ja det anede mig, da jeg netop så et ME-tog holde i spor 1 om onsdagen også.

Ole

Storstrømsbroen er revnet!

af Bent Jensen @, 21/10 2011, 13:55 (4582 dage siden) @ Bruger4711

Åh tak, se bort fra mit sidste indlæg.

med venlig hilsen

Bent Jensen

Storstrømsbroen er revnet!

af Bent Jensen @, 21/10 2011, 13:53 (4582 dage siden) @ gamle ole

tomkørsler forbrændstof sker vist desværre stadig. I vore moderne tider burde der
være en eller anden klokke der ringer.

med venlig hilsen

Bent Jensen

Storstrømsbroen er revnet!

af Bent Jensen @, 21/10 2011, 13:58 (4582 dage siden) @ Bent Jensen

Er der nogen der har status på brorevnen og om prognoser holder om reparation.

Med venlig hilsen

Bent Jensen

Storstrømsbroen er revnet!

af ljbanen, 21/10 2011, 14:26 (4581 dage siden) @ Bent Jensen

Banedanmark ikke vil lade DSB liste de indelukkede tog – der jo gerne skulle
bruges i pendlertrafikken på mandag - fra Nykøbing F over Storstrømsbroen.

Så er der kun Rødby Færge tilbage, men der er ingen oplysninger om det endnu?

Storstrømsbroen er revnet!

af Svend, 21/10 2011, 14:29 (4581 dage siden) @ ljbanen

Er dobbeltdækkermateriellet færgegodkendt? Og hvad ME-lokomotiver, skal de have afmonteret sneplovene inden de transporteres gennem Tyskland (hvis det kommer så vidt)?

--
Svend

Storstrømsbroen er revnet!

af Woodi, 21/10 2011, 14:33 (4581 dage siden) @ Svend

Er dobbeltdækkermateriellet færgegodkendt? Og hvad ME-lokomotiver, skal de have afmonteret sneplovene inden de transporteres gennem Tyskland (hvis det kommer så vidt)?

Mon ikke Waggonbau i Görlitz udsteder en sådanne godkendelse og endvidere at DB siger "Gut" for transporten. ?

--
[image]

Storstrømsbroen er revnet!

af Erik Kjærgaard, 21/10 2011, 17:14 (4581 dage siden) @ Woodi

Hvilke færger kunne du tænke på????? Undskyld. "Tænke på" er måske for meget forlangt?
Og hvorfor skal det absolut være pr. færge? Mange jernbanetransporter er i de senere år foregået pr. landevej. Så undgås også spørgsmålet om bæreevnen til færgeklapperne.

Storstrømsbroen er revnet!

af Woodi, 21/10 2011, 17:42 (4581 dage siden) @ Erik Kjærgaard

"Tænke på" er måske for meget forlangt?


Det kommer an på, hvordan man ser på det og hvordan det opfattes - OG af hvem !
Kunne du prøve, at beskrive din ovennævnte kommentar lidt mere præsis ?

--
[image]

Storstrømsbroen er revnet!

af Erik Kjærgaard, 21/10 2011, 18:59 (4581 dage siden) @ Woodi

Nej - er ikke muligt.
Men afventer kørsel på vejen i alle tilfælde.
Forstås indlægget ikke, er det bare ærgerligt. Det er der heldigvis andre, der gør....

Storstrømsbroen er revnet!

af Woodi, 21/10 2011, 19:19 (4581 dage siden) @ Erik Kjærgaard

Nej - er ikke muligt.
Men afventer kørsel på vejen i alle tilfælde.
Forstås indlægget ikke, er det bare ærgerligt. Det er der heldigvis andre, der gør....

Sikken da en arrogance du ligger for vejen der, beklageligvis er vi åbenbart ikke alle på dit "level"..

--
[image]

Storstrømsbroen er revnet!

af Bent Jensen @, 21/10 2011, 18:26 (4581 dage siden) @ Woodi

Wauu virkelig på spanden DSB . beklager meget alvoren, godt det ikke er mig der sidder med aben.

Med venlig hilsen

Bent Jensen

Avatar

Storstrømsbroen er revnet!

af MYMXnord, Frederikshavn, 21/10 2011, 20:47 (4581 dage siden) @ Woodi

Hej Woodi

Der er ikke ret mange regulære jernbanefærger tiilbage i DK.

Og ikke ret mange er bygget til den type sejlads, men den "lokale" her har været anvendt til "næsten" alt.
Vel anlagte jernbanespor .....
MZ 2+4, MY, MX og gods vogne. Sejlede alt fra Sverige & Norge til dielseldage 2004..og gud ved om den kan chartres???:-) ;-)
http://www.stenalinefreight.com/ferry/our-ships/shipgallery/stena-scanrail/

--
[image][image]

Storstrømsbroen er revnet!

af Woodi, 21/10 2011, 21:26 (4581 dage siden) @ MYMXnord

Hej Woodi

Der er ikke ret mange regulære jernbanefærger tiilbage i DK.

Og ikke ret mange er bygget til den type sejlads, men den "lokale" her har været anvendt til "næsten" alt.
Vel anlagte jernbanespor .....
MZ 2+4, MY, MX og gods vogne. Sejlede alt fra Sverige & Norge til dielseldage 2004..og gud ved om den kan chartres???:-) ;-)
http://www.stenalinefreight.com/ferry/our-ships/shipgallery/stena-scanrail/


Hej mymxnord ;)

Kan Stena Scanrail gå i lejet i Rødby??
Om ikke andet så er der vel både kraner og faciliteter i andre danske havne der kan lodse skibet om ikke andet - problemet er åbenbart at få det ombord..

--
[image]

Avatar

Storstrømsbroen er revnet!

af MYMXnord, Frederikshavn, 21/10 2011, 21:32 (4581 dage siden) @ Woodi

Hej Woodi

Så langt er jeg ikke ekspert....tror du har ret med problemer med anløb etc.
Sejlads mæssigt tror jeg Stena ScanRail som en af de få KAN løse opgaven - kan efter hvad jeg har hørt lokalt kan færgen "slæbe en del - så "hun" kan løse det til søs -
:-) ;-) ;-) ;-)
MEN opgaven er jo at få materilaet ombord....:-(

--
[image][image]

Storstrømsbroen er revnet!

af Egon Schmidt, 21/10 2011, 21:34 (4581 dage siden) @ Woodi

BMS har da en rigtig stor kran den kan da løfte broer så må den da også kunne løfte et lokomotiv af litra ME
Egon

Storstrømsbroen er revnet!

af Niels Munch, 21/10 2011, 21:36 (4581 dage siden) @ Woodi

Om ikke andet så er der vel både kraner og faciliteter i andre danske havne der kan lodse skibet om ikke andet - problemet er åbenbart at få det ombord..

Om at lodse - eller lodsning:

"Rådgivning af skibets fører om navigering, sejlads og manøvrering, uanset om rådgivningen gives om bord på skibet eller ved kommunikation fra andet skib eller fra land."

En lods:

"En person, der af Lodstilsynet er certificeret til at lodse."

Kilde: Lodsloven, LOV nr 567 af 09/06/2006, Gældende.

På dette grundlag forstår jeg ikke dit indlæg.

M.v.h.
Niels

Storstrømsbroen er revnet!

af Woodi, 21/10 2011, 21:46 (4581 dage siden) @ Niels Munch

Om at lodse - eller lodsning:

På dette grundlag forstår jeg ikke dit indlæg.

M.v.h.
Niels

Man kunne måske også spørge, om man e.v.t. havde stavet ordet korrekt ?
Og svaret kunne måske så formuleres som en staveged (stavefejl) og derpå erkende, at der var tastet forkert på (d) og (s) så ordet blev losse, er det okay og mere korrekt nu - giver det e.v.t mere mening eller er alt bare sort hvad man spørger om her ?..

--
[image]

Avatar

Storstrømsbroen er revnet!

af MYMXnord, Frederikshavn, 21/10 2011, 21:46 (4581 dage siden) @ Woodi

hej Woodi igen igen..

Om Stena ScanRail passer til anløb ved jeg ikke...men hun triller stille og roligt til kajs i Frederikshavn 2 gange pr. dag....smækker rampen ned med spor der rammer fastlandets spor og den direkte vej til Frederikshavn.........:-) :-) :-) :-)
Ved godt det kan være kompliceret med om det passer etc....men blot en ide i vores samlede indspark med gode ideer for at løse opgaven ved Storestrøm.... Om ikke andet så har vi jo forsøgt på bedste vis at anvise løsninger....:-) :-) :-) :-P :-P

--
[image][image]

Storstrømsbroen er revnet!

af Woodi, 21/10 2011, 21:50 (4581 dage siden) @ MYMXnord

hej Woodi igen igen..

Om Stena ScanRail passer til anløb ved jeg ikke...men hun triller stille og roligt til kajs i Frederikshavn 2 gange pr. dag....smækker rampen ned med spor der rammer fastlandets spor og den direkte vej til Frederikshavn.........:-) :-) :-) :-)
Ved godt det kan være kompliceret med om det passer etc....men blot en ide i vores samlede indspark med gode ideer for at løse opgaven ved Storestrøm.... Om ikke andet så har vi jo forsøgt på bedste vis at anvise løsninger....:-) :-) :-) :-P :-P

Du har fuldstændig ret MYMXnord ;)
Men, jeg prøver virkelig (seriøst), at anskue situationen fra alle mulige og umulige vinkler af, hader bare at give op før emnet er ordentligt analyseret i hoved og r.. ;)

--
[image]

Avatar

Storstrømsbroen er revnet!

af MYMXnord, Frederikshavn, 21/10 2011, 21:55 (4581 dage siden) @ Woodi

Keep on.....kan godt forstå dig....:-) ;-) ;-)
"We got the cargo ship in Frederikshavn"...:-) ;-)
og jo --- giv ikke op....:-P :-D :-D :-D

--
[image][image]

Storstrømsbroen er revnet!

af Eksillollikken @, 21/10 2011, 21:59 (4581 dage siden) @ Woodi

Er Stena Scanrail's spor liggende i det fri, således at 2 kraner kan løfte ME'erne og DD'erne fra Nykøbing F's havnebane og over på færgens spor?. Det er jo desværre den eneste havnebane der stadig eksisterer i området.
Nakskovs havnebane og sporet over til værftet er jo ikke eksisterende. Værftets kraner kunne jo nemt løfte lokomotiverne over på pramme.
Peter

Avatar

Storstrømsbroen er revnet!

af MYMXnord, Frederikshavn, 21/10 2011, 22:05 (4581 dage siden) @ Eksillollikken

Hejsa

Pyha en del af Stena ScanRails dæk ligger åbent, meen ikke meget....der er jeg sgu lidt på udebane:-( :-( .... om man kan "smide" en ME ombord...hmm tror det...men her skal eksperterne ind... det nemmeste ville stadig være at sejre "hende" til egnet havn -med spor- hvor disse findes og den "naturlige vej via rampen..:-)

--
[image][image]

Storstrømsbroen er revnet!

af ivar, 21/10 2011, 22:46 (4581 dage siden) @ MYMXnord

Der er dæk på første sal helt ud til klappen agter

Storstrømsbroen er revnet!

af Niels Munch, 21/10 2011, 21:59 (4581 dage siden) @ Woodi

Men, jeg prøver virkelig (seriøst), at anskue situationen fra alle mulige og umulige vinkler af, hader bare at give op før emnet er ordentligt analyseret i hoved og r.. ;)

Ok, du er ansat ved DSB og har ansvar for løsningen af problemet, og gør så hel- og behjertede forsøg derpå ved at spørge den samlede ekspertise her i forum til råds?

Har jeg måske forstået dette indlæg korrekt?

M.v.h.
Niels

Storstrømsbroen er revnet!

af Woodi, 21/10 2011, 22:10 (4581 dage siden) @ Niels Munch

Men, jeg prøver virkelig (seriøst), at anskue situationen fra alle mulige og umulige vinkler af, hader bare at give op før emnet er ordentligt analyseret i hoved og r.. ;)


Ok, du er ansat ved DSB og har ansvar for løsningen af problemet, og gør så hel- og behjertede forsøg derpå ved at spørge den samlede ekspertise her i forum til råds?

Har jeg måske forstået dette indlæg korrekt?

M.v.h.
Niels

Hej Niels ;)

Nej, nej.. slet ikke på det plan (gudskelov).
Men, jeg vil bare gerne måle ingeniørernes kunnen og gøren med hvad folk generelt mener er rimeligt og sagligt.
Lidt lige som deltagerne i "Hvem Vil Være Millionær" kan spørge publikum. ;)

--
[image]

Storstrømsbroen er revnet!

af Niels Munch, 21/10 2011, 22:31 (4581 dage siden) @ Woodi

Men, jeg vil bare gerne måle ingeniørernes kunnen og gøren med hvad folk generelt mener er rimeligt og sagligt.
Lidt lige som deltagerne i "Hvem Vil Være Millionær" kan spørge publikum. ;)

Åh, gudskelov Woodi, jeg var bange for, at denne tråd med sin ivrige diskussion skulle udvikle sig til en slags Facebook-lignende meningsekshibitionisme med alenlange ekspertudtalelser om revnede broer og indespærrede DD-stammers befrielse, som ikke kræver anden forhåndsviden hos skribenterne end egne meninger, og som næppe beriger andre med nye fakta endsige ny viden.

For ellers kunne jeg frygte, at tråden kunne blive en af pindene til dette forums ligkiste.

Men især ordet "sagligt" og den faktum, at publikum i nævnte TV-show sædvanligvis stilles over for et valg mellem muligheder, hvoraf med garanti een er den gangbare, beroliger mig. Så skal vi nok nå løsningen inden natten er omme!

M.v.h.
Niels

Storstrømsbroen er revnet!

af Woodi, 21/10 2011, 22:56 (4581 dage siden) @ Niels Munch
redigeret af Woodi, 21/10 2011, 23:26

Åh, gudskelov Woodi, jeg var bange for, at denne tråd med sin ivrige diskussion skulle udvikle sig til en slags Facebook-lignende meningsekshibitionisme med alenlange ekspertudtalelser om revnede broer og indespærrede DD-stammers befrielse, som ikke kræver anden forhåndsviden hos skribenterne end egne meninger, og som næppe beriger andre med nye fakta endsige ny viden.

For ellers kunne jeg frygte, at tråden kunne blive en af pindene til dette forums ligkiste.

Men især ordet "sagligt" og den faktum, at publikum i nævnte TV-show sædvanligvis stilles over for et valg mellem muligheder, hvoraf med garanti een er den gangbare, beroliger mig. Så skal vi nok nå løsningen inden natten er omme!

M.v.h.
Niels

Nej, nej Niels ;)
Jeg er bare af den lære, at der findes kun dumme svar - men ingen dumme spørgsmål. ;)
Mange idéer fødes, men druknes af vismændenes og de skriftkloges lærde ord og mange gange lå løsningen lige foran en, på den mest simple måde. ;)
Politikerne har deres lobbyister og vismænd - alle tog fejl da de ville lave IC4 tog.
Den almindelige skatteborger havde løsningen (ville have løsningen) Men ak, ak, ak..

Jeg vil ikke pine et forum til en ligkiste - men blot høre hvad "Folket" kan udrede af løsninger uden 15 - 20 år´s beskyttet tilværelse på et lukket seminarium.
Der er så bare det, at dem der ikke føler for at berige dialogen med noget nyttigt, andet end at hoverer negativt e.v.t burde finde en tråd med andet indhold - her er vel ingen tvang, at man behøves at være vulgær eller nedladende over for andre debatører.

--
[image]

Storstrømsbroen er revnet, tunellen på Storebælt lækker, Uha

af Steff, 22/10 2011, 00:40 (4581 dage siden) @ Niels Munch

Godaften!

Jeg tror nu nok jeg kan læse mellem linjerne hvad Niels egentligt mener. Så derfor gør jeg det lidt tydeligere, med fare for at ryge i klammeri med alle med en anden mening eller opfattelse. Bare ærgerligt for dem!!
Hvor er denne og lignende tråde, der har været i det sidste stykke tid, dog fuldstændige uinteressante og intetsigende. Ordskvalder, ytringer og meninger, der alligevel ikke kan gennemføres og derfor er varm luft.
Der bliver boltret sig i ytringer om hvad regeringen, DSB, Bane Danmark, Trafikstyrelsen m.v. burde have lavet/gjort eller helt klart skulle have forudset og at alle nuværende og kommende fortrædeligheder sagtens kunne have været opdaget og at beslutninger i sin tid blev truffet på forkert grundlag.
Når man læser kommentarerne igennem kunne det synes som om, at der måske ikke lige er den fornødne baggrundsviden og indsigt tilstede for at kunne udtale sig på tryk.
Jamen – man har da lov til at ytre sig (jeg får smidt GL i hovedet lige om lidt). Jeps, men er det det dette Forum HER skal bruges til, næppe!
De udenlandske fora jeg kender til HOLDER SIG TIL de udstukne linjer og chat og small-talk mellem en lille gruppe personer bliver gennemført i de hertil rette fora.
For MANGE personer, der i sin tid glædede sig til dette forum, synes det som om, at den entusiasme til at forklare og informere, dele viden med, udbygge med referencer mv. er kommet helt i skyggen af noget, der mere ligner et chat-forum for ”train spotters” eller et face-book/twitter lignende diskussionsrum med lidt jernbaner til fælles.
Personligt gider jeg ikke (du kan jo bare blive væk kan jeg høre der nu bliver sagt) læse disse lange tråde eller tråde med intetsigende indhold, der ikke GIVER eller UDBYGGER.
Jeg synes man bør være tro mod intentionen, der IKKE var et chat-forum. Jeg synes man bør undersøge ting, FØR end man bare smider spørgsmål ud, der i langt de fleste tilfælde kunne være løst ved at bruge venstre søjle, google, internetsider eller anvende basis materialer om jernbaner. Og så tror jeg rent ud sagt, at nogen keder sig og bare smider spørgsmål ud for at få gang i noget skriveri om det de nu interesserer sig for.
Altså, som nogle af de store bidragsydere tidligere har skrevet, man skal BIDRAGE med noget positivt eller konstruktivt til emnet indenfor de kategorier vi nu har. Men chat – find et andet sted.
Klokken er blevet alt for mange, godnat og sov godt!!

--
Steffen Dresler

Storstrømsbroen er revnet, tunellen på Storebælt lækker, Uha

af Woodi, 22/10 2011, 02:43 (4581 dage siden) @ Steff
redigeret af Woodi, 22/10 2011, 02:59

Kære Steff.

I øvrigt et pænt formuleret indlæg med et værdigt skøn på Hvad du mener om fora´er som dette og sammenligninger med andre dito..

Men meninger i topic må jo være alfa-omega i hver en tråd der oprettes, uanset om den spørgende eller søgende er kyndig i sin viden - sålænge det ikke er off-topic og beskuet af Smagsdommerri og nedgørelse mod bedre vidende eller nedgørelse af folk med ordblindhed o.s.v.
Vi er jo individuelt på mange planer og niveauer.

Personligt kan jeg mærke visse modsætninger mellem folk som er "epoke-fanatiske" og dem i mere "real-time" og så er der dem der har det som "profession". - Men Hey, Vi er vel alle jernbane interesserede og vi burde alle kunne debattere på de indlæg som interessere en, uden at skulle spørge om tilladelse til at oprette en "Ny Tråd" og læse 10 sider om hvordan man må besvare eller stille et spørgsmål.

Jeg kender også folk, der griner af andre der ikke ved, hvad en MF´ eller ET´ er, er det rimeligt ? NEJ..

Her er så en tråd om Storstrømsbroen, der har en revne og som er lukket for transport og det vil påvirke trafikken på Sjælland og give forringelser for pendler og rejsende, er det rimeligt, at disse ikke må spørge jernbane interesserede her om Hvad og Hvordan det e.v.t kan løses og sammenholdes med de faktiske kendsgerninger ?.

Vh. Woodi.

--
[image]

Storstrømsbroen er revnet, tunellen på Storebælt lækker, Uha

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 22/10 2011, 03:33 (4581 dage siden) @ Steff

Hvor er denne og lignende tråde, der har været i det sidste stykke tid, dog fuldstændige uinteressante og intetsigende. Ordskvalder, ytringer og meninger, der alligevel ikke kan gennemføres og derfor er varm luft.
Der bliver boltret sig i ytringer om hvad regeringen, DSB, Bane Danmark, Trafikstyrelsen m.v. burde have lavet/gjort eller helt klart skulle have forudset og at alle nuværende og kommende fortrædeligheder sagtens kunne have været opdaget og at beslutninger i sin tid blev truffet på forkert grundlag.
Når man læser kommentarerne igennem kunne det synes som om, at der måske ikke lige er den fornødne baggrundsviden og indsigt tilstede for at kunne udtale sig på tryk.

Det er vel svært andet? Der er kun 3 ting at skrive om i dette forum.

Det første er hvordan jernbanen var i fortiden. Der har jeg personligt lidt svært ved at være med, da jeg er af den yngre generation.

Det næste er hvad der sker og rør på sig lige nu. Det har jeg lidt svært ved, da jeg ikke arbejder ved en banemyndighed, og som det ser ud lige nu, kommer jeg heller ikke til det, selvom lysten måske er der. Der bliver simpelt hen ikke ansat nogle, og vi står måske over for fyringer. Altså er mine observationer begrænset til hvad jeg kommer forbi ved tilfældigheder, når jeg alligevel passerer banelegemet.

Det sidste er hvad der skal ske i fremtiden. Her har jeg ellers en masse idéer, men eftersom at jeg ikke kan være med i de to andre kategorier, må jeg jo ikke have den 'fornødne bagrundsviden og indsigt'... Der er vidst ikke nogle nemme løsninger :-/

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK

Storstrømsbroen er revnet!

af Bent Jensen @, 21/10 2011, 18:17 (4581 dage siden) @ Svend

Jeg tror ikke de er færgegodkendt, men mon ikke kan få en midlertidig godkendelse til transport
af vogne uden passagerer.
det er til gengæld rigtigt at der bliver noget med sneplovene. Men de kan da afmonteres og
så påmonteres igen når de er hjemme i DK

Med venlig hilsen

Bent Jensen

Storstrømsbroen er revnet!

af Bent Jensen @, 21/10 2011, 18:14 (4581 dage siden) @ ljbanen

Tak for oplysningen jeg tænkte nok at Banedanmark ikke vil tillade det, men jeg forstår
dem godt, det er af sikkerhedshensyn, tænk nu hvis uheldet er ude og det er dråben der får bægeret til af flyde over.Jeg tør ikke engang tænke på det.

Håber så at man finder ud af at sejle dem til nærmeste fastland.

Nu håber jeg bare at der ikke er de samme revner i lillebæltsbroen.

Med venlig hilsen

Bent Jensen

Storstrømsbroen er revnet!

af ivar, 21/10 2011, 19:22 (4581 dage siden) @ Bent Jensen

Iflg. Radioavisen - eller hvad det nu hedder - kl 19, så kan maskiner ikke sejles til Tyskland p.g.a. for højt akseltryk. DSBs kommunikationsmedarbejder sagde i smme indslag, at der arbejdes på tilpassede køreplaner gældende fra mandag morgen.

Storstrømsbroen er revnet!

af Bent Jensen @, 21/10 2011, 19:26 (4581 dage siden) @ ivar

tak for oplysning, vil prøve at følge mere med radioavisen fremover.

Med venlig hilsen

Bent Jensen

Storstrømsbroen er revnet!

af Egon Schmidt, 21/10 2011, 19:35 (4581 dage siden) @ Bent Jensen

Ja Ja hvad hvis der nu gik hul på røret under store bælte så var dsb da helt på spanden
Egon

Storstrømsbroen er revnet!

af gamle ole, 22/10 2011, 15:21 (4580 dage siden) @ ljbanen

Jja, hvad gjorde man egentligt på Storebæltsoverfarten med op til fire spor fyldt med diverse materiel? (og ældre færger fra 1-3 spor):-P

hilsen Ole

Storstrømsbroen er revnet!

af D 826, 21/10 2011, 23:55 (4581 dage siden) @ Egon Schmidt

Hvis nogen ikke skulle vide det, så er der "huller" i tunnellen under storebælt.. I bunden af tunnellen er der et opsamlingkar til opsamling af indsivende havvand, på det dybeste sted i tunnellen.

--
Vh. D 826

Storstrømsbroen er revnet!

af KimC, 23/10 2011, 09:16 (4580 dage siden) @ Bent Jensen

Tak for oplysningen jeg tænkte nok at Banedanmark ikke vil tillade det, men jeg forstår
dem godt, det er af sikkerhedshensyn, tænk nu hvis uheldet er ude og det er dråben der får bægeret til af flyde over.Jeg tør ikke engang tænke på det.

Så er det gode spørgsmål: Hvor mange tog kørte over den bro inden man opdagede revnen?
Og hvor længe har revnen udviklet sig inden den blev opdaget?

Storstrømsbroen er revnet!

af Bent Jensen @, 23/10 2011, 09:28 (4580 dage siden) @ KimC

Ja der får vi nok aldrig svaret, men det kan da være et godt stykke tid.
jeg tænker i mit stille sind at hvad kan man finde på lillebæltsbroen.J
Der har da kørt mange mange tons mere end over Storstrømmen.

med venlig hilsen

Bent Jensen

Storstrømsbroen er revnet!

af gamle ole, 23/10 2011, 13:50 (4580 dage siden) @ Bent Jensen

Ja og så flere tog samdig pga dobbeltsporet

Ole

Storstrømsbroen er revnet!

af Woodi, 23/10 2011, 14:04 (4580 dage siden) @ Bent Jensen

Ja der får vi nok aldrig svaret, men det kan da være et godt stykke tid.
jeg tænker i mit stille sind at hvad kan man finde på lillebæltsbroen.J
Der har da kørt mange mange tons mere end over Storstrømmen.

med venlig hilsen

Bent Jensen


Det var så også min første tanke i min startende kommentar i denne tråd, men den "druknede" så i ordkløveri...Akk Ja..

--
[image]

Storstrømsbroen er revnet!

af Svend, 23/10 2011, 18:02 (4579 dage siden) @ Bent Jensen

Ja der får vi nok aldrig svaret, men det kan da være et godt stykke tid.
jeg tænker i mit stille sind at hvad kan man finde på lillebæltsbroen.

Hvis man skal gå og være bekymret over alt det, man ikke ved ret meget om, får man vist nok at bestille .....;-)

--
Svend

Storstrømsbroen er revnet!

af Eksillollikken @, 22/10 2011, 17:03 (4580 dage siden) @ Tommy Nilsson

Når nu broen bliver genåbnet kunne man så ikke planlægge en afløser, nemlig en sænketunnel. Så kunne man ikke begynde tidligere med at bygge tunnelelementer i Rødby, lave samme type som Femernforbindelsen, så har de erfaringen når nu det store projekt begynder.Når man nu rettede banen ud, en lige linie Nr. Alslev - Ringsted( evt. Næstved,) så er der bedre mulighed for hurtigtog. Man kunne så samtidig flytte motorvejen til tunnellen så infrastrukturen er klar i 2018. Derefter kunne den langsomme trafik, cykler, traktorer osv. flyttes over til Farøbroerne og så kunne man fjerne den gl. Storstrømsbro.
Peter

En revne mere!!! og 3 ugers lukning!!!

af Sydbanen, Sydsjælland, 24/10 2011, 16:03 (4578 dage siden) @ Eksillollikken

http://www.bane.dk/visNyhed.asp?artikelID=15054

"Siden lukningen af Storstrømsbroen for togtrafik i sidste uge har Banedanmarks omfattende undersøgelser af broen vist endnu en revne. Derfor vælger Banedanmark at lukke broen for togtrafik i yderligere 3 uger. I de 3 uger vil Banedanmark fortsætte røntgenundersøgelserne af broens svævefag samt foretage de nødvendige reparationer, før der igen kan åbnes for togtrafik."

Det skal nok blive sjovt at tage toget i de næste 3 uger :-D :-D

Mvh Mikkel - Sydbanen

--
Mvh Mikkel

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak