Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hjælp til lokation ønskes (Billedegætterier)

af P.G., 29/10 2011, 17:30 (4598 dage siden)

Hej alle,

Mit navn er Peter og efter at have smugkigget på siden her i lang tid, har jeg nu registreret mig.

Jeg er massiv Olsen Banden enthusiast, så min viden om jernbanen kommer hovedsagligt derfra.

Ved I hvor scenen i den første film, hvor kranvognen med bilen på slæb, som kører parallelt med toget, er optaget hende?

Jeg mener at have kommet frem til, at toget måske stammer fra Odsherred-jernbanen, men kan ikke lokalisere stedet på satellitkort.

Kan I?

Peter


[image]

Hjælp til lokation ønskes

af ottoemil @, Rødovre, 29/10 2011, 19:13 (4598 dage siden) @ P.G.

Så vidt jeg husker, er det mellem Mårsø og Allerup, hvot vej og bane går parallelt over flere km.

Hjælp til lokation ønskes

af re20000, 29/10 2011, 19:19 (4598 dage siden) @ P.G.

Hej P.G.

stedet er syd for Thyborøn ved Harboøre. Prøv også at gå ind på Olsenbandefanclub Deutschland. Der er en meget kompetent og med tysk grundighed udført oversigt over alle filmene. De hjalp også med ved udarbejdelsen af et meget fint lille hefte "Olsen Bandens Jylland", der blev lavet i 2006 af Dorte Gade og Jens Andersen i anledningen af en Olsenbande event. Senere har jeg købt heftet i bunkermuseet i Museumscenter Hanstholm, jeg ved ikke om det kan fås mere.
Tjek også www. filmlokationer.dk

Nold

Hjælp til lokation ønskes

af ottoemil @, Rødovre, 29/10 2011, 19:51 (4598 dage siden) @ P.G.

Jeg er enig i, at slutscenen fra 'Olsenbanden i jylland' er fra VLTJ, men scenen fra 'Olsen Banden', som PC viser et billede fra, er på OHJ.

snork

af re20000, 29/10 2011, 20:01 (4598 dage siden) @ ottoemil

Ja jeg må se at få lært at læse indenad...
Var der ikke også nogle af scenerne i den første film, der blev optaget på HFHJ?

Nold

Hjælp til lokation ønskes

af mhv_vsvt, Holbæk / Rørvig, 29/10 2011, 20:52 (4598 dage siden) @ ottoemil
redigeret af mhv_vsvt, 29/10 2011, 21:11

- Så bakker jeg altså op om at det er mellem Mårsø og Kalundborgvej/Allerup i Holbæk, faktisk så tror jeg at det er lige efter hvor der engang var en Ubevogtet overkørsel til en privat bolig på den anden side af banen, jeg tror faktisk at man stadig kan finde elmasten.

Sådan så det oprindelige billede ud:
[image]

Og her er som jeg og google tror det ser ud i dag:
[image]

--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf

Hjælp til lokation ønskes

af peter gaifort hansen, 30/10 2011, 16:52 (4597 dage siden) @ mhv_vsvt

jeg tror faktisk at man stadig kan finde elmasten.

Kan du uddybe hvilken elmast du mener?

Jeg har egentlig haft kig på stedet før, men kan bare ikke få det helt til at passe.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak