Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

ny bro over storstrøm måske

af G9250, 9/11 2011, 20:05 (4559 dage siden) @ Kristian jakobsen

Husk at placere dine indlæg i det rigtige forum

ny bro over storstrøm måske

af Kristian jakobsen ⌂ @, ølby, 9/11 2011, 20:18 (4559 dage siden) @ G9250

er vel også jernbanen idag, ellers opgir jeg snart det her forum, så må man dele den op i matriale, fortid, nutid og fremtid og broer/færger mv...ellers står jeg snart af...

ny bro over storstrøm måske

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 9/11 2011, 20:24 (4559 dage siden) @ Kristian jakobsen

er vel også jernbanen idag, ellers opgir jeg snart det her forum, så må man dele den op i matriale, fortid, nutid og fremtid og broer/færger mv...ellers står jeg snart af...

Kategorien hedder 'Jenbanen i dag' men ligger på 'Jernbanehistorisk forum'. Jeg tror min navnebror mente at du skulle have været i 'Jernbaneaktuelt' forummet ude i højre hjørne....

(forvirringen løser sig forhåbentligt snart, når Tommy får vendt og drejet problematikken med sine admins)

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK

ny bro over storstrøm måske

af Christian Ahm, 9/11 2011, 20:30 (4559 dage siden) @ Kristian jakobsen

er vel også jernbanen idag, ellers opgir jeg snart det her forum, så må man dele den op i matriale, fortid, nutid og fremtid og broer/færger mv...ellers står jeg snart af...

Ahhh, nu må du sku undskylde, men jeg kan virkelig ikke se det svære i at placere indlæg i det rigtige forum! Du har ikke overvejet at lægge nutidige indlæg under jernbaneaktuelt? Istedet for jernbanehistorisk forum? Jeg syntes det ligger lige til højre benet, at en fremtidige Storestrøms bro skal ligge i Jernbane aktuel, og ikke under historie, da der jo nok går en rum tid inden den bliver historie.

Med venlig hilsen

Christian Ahm

ny bro over storstrøm måske

af Allan Støvring-Nielsen, 9/11 2011, 20:47 (4559 dage siden) @ Christian Ahm

Jeg synes nu ikke at der er nogen grund til at blive så grov!

Forum åbnes automatisk i "Jernbanehistorisk" og når der så ovenikøbet er en kategori, der hedder "Jernbanen i dag" så er det let at blive vildledt !! Om løsningen er at forum åbner med en startskærm, hvor man så skal vælge hvilket forum man vil ind i ved jeg ikke, men stop nu debatten og lad Tommy finde en løsning!

mvh, Allan

ny bro over storstrøm måske

af Christian Ahm, 9/11 2011, 20:53 (4559 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen

Grov!? Der er da ikke nogen her der er grove!

Med venlig hilsen

Christian Ahm

ny bro over storstrøm måske

af OLL, Ballerup, 9/11 2011, 21:28 (4559 dage siden) @ Christian Ahm

Grov!? Der er da ikke nogen her der er grove!

Det ligger nok i første linje. Der er det som om du hentyder at det er "piece of cake" at vide hvor man skal sætte noget ind, men som du kan læse er der flere der har det problem, så det nok måden du hentyder det på, som godt kan forstås som negativt.

Mvh. Oliver

--
Oliver L. Løvgard
Stationsbetjent/Togklargører/LKF-A
Klargøringscenter Kastrup

ny bro over storstrøm måske

af caprani ⌂, København, 9/11 2011, 21:04 (4559 dage siden) @ Kristian jakobsen

De "gamle" kategorier er stadigvæk for hånden, og det er nok det der skaber forvirring. I forumoversigten øverst til højre er der oprettet et helt nyt forum ved navn "Jernbaneaktuelt" til disse indlæg.
Som basisindstilling lander man stadigvæk her på det forum som nu hedder "Jernbanehistorie".
Jeg er sikker på, at der arbejdes på sagen. :-D

--
Bedste hilsner......

-Klaus

[image][image]

Ny bro over storstrøm måske - også i 1909 (+1 kort)

af UTJ, 9/11 2011, 21:16 (4559 dage siden) @ Kristian jakobsen

http://folketidende.dk/enighed-om-ny-togforbindelse

fandt denne artikel idag...

Jeg fandt denne artikel i foråret.........;-)

....men det er fra 1909. Dengang undersøgte man også forskellige linjeføringer os de ses på medfølgende elendige kort (elendigt affoto forstås...)

[image]

Ny bro over storstrøm måske - også i 1909 (+1 kort)

af Per Sørensen @, hg, 9/11 2011, 22:29 (4559 dage siden) @ UTJ

Hmmm, så åbner man et emne der interesserer én og så er det fyldt med pladder....

Tak til UTJ for at føre os tilbage til Storstrømmen!

Læste i avisen idag, at der er mulighed for at man kan skaffe yderligere 10% af Fehmarn projektets anlæggelsessumen fra EU. Det betyder mindst 4 milliarder og de må gerne bruges til en ny jernbanebro! Det er da godt nyt for os alle!

Planlæggerne kan endda tyvstarte med kortet fra UTJ. ha ha

Good luck

Ped

Ny bro over storstrøm måske - også i 1909 (+1 kort)

af T-297, 11/11 2011, 12:53 (4557 dage siden) @ Per Sørensen

Hejsa. Kristian opgiv ikke bare fordi der er personer der ser at den største og vigtigste del af dette forum er at sparke på folk der kommer til at lave en lille fejl så skal de da klart overtage Tommys arbejde med at gøre dig sikker på at du får det af vide.
mest tror jeg det skyldes at enten de ikke skal kan finde på noget nyttigt at skrive om eller at de ikke rigtig ved hvad de vil svare, for så kan man jo lige bruge lidt tid på at ødelægge hvad andre at skrevet.

tilbage til det vigtige.

Jeg kan fint forstå at man kikker på den mulighed at bygge en ny bro til jernbanen men jeg fatter ikke hvorfor de ikke kan køre over Fyn og den vej til tyskland tager det virkelig så meget mere tid ?

en bro der skal varetage trafikken til sydhavs ørerne er en ting man at skulle klare den store trafik der kan blive hvis den skal klare den tog vej fra tyskland op til Sverige vil som bekendt være med min 2 vekselspor og derfor en stor del dyrer.
og hvad så med trafikken over Fyn vil den så stille så meget af at det ikke kan betale sig at have den kørende mere?
som jeg har forstået det så er der en begrænsning på tog længden under tunellen det vil der nok ikke være over den nye bro og så kunne man jo forstille sig at tyskerne vil køre den vej og ikke mere bruge turen over fyn.

Ny bro over storstrøm måske - også i 1909 (+1 kort)

af caprani ⌂, København, 11/11 2011, 13:15 (4557 dage siden) @ T-297

Som jeg forstår det er forbindelsen via Rødby/Puttgarten bydende nødvendig, særligt i tilfælde af en trafikforøgelse. Om det bliver som nu via færger, eller en fremtidig fast Fehmarn-forbindelse, er egentlig i denne forbindelse mindre relevant.
Der kan simpelthen dårligt presses meget mere trafik over Storebælt, så vidt jeg da har forstået.

--
Bedste hilsner......

-Klaus

[image][image]

Ny bro over storstrøm måske - også i 1909 (+1 kort)

af KimC, 11/11 2011, 13:45 (4557 dage siden) @ T-297

Jeg kan fint forstå at man kikker på den mulighed at bygge en ny bro til jernbanen men jeg fatter ikke hvorfor de ikke kan køre over Fyn og den vej til tyskland tager det virkelig så meget mere tid ?

Tidsforskellen via Fyn/Jylland bliver markant større den dag der er fast forbindelse over Fehmernbæltet.

en bro der skal varetage trafikken til sydhavs ørerne er en ting man at skulle klare den store trafik der kan blive hvis den skal klare den tog vej fra tyskland op til Sverige vil som bekendt være med min 2 vekselspor og derfor en stor del dyrer.
og hvad så med trafikken over Fyn vil den så stille så meget af at det ikke kan betale sig at have den kørende mere?

Storstrømsbroen har vist sig ikke at kunne klare den fremtidige belastning. Den har jo ellers taget sin del af slæbet før den faste forbindelse over Storebælt aflastede trafikken, men nu er den så åbenbart blevet træt. En skam, for det er en flot bro.
Den faste forbindelse over Fehmernbæltet bliver enkeltsporet, og den del af banen der ligger på tysk jord er garanteret noget med manuelle bomanlæg og armsignaler, dem er de så glade ved dernede.. Der vil givetvist stadig være godstog der må tage turen over Fyn. Selv hvis der ikke var, er der tæt passagertrafik over Fyn så Lillebæltsbroen kommer ikke til at kede sig. Og hvad der sker med trafikken hvis den får en skade er ikke rart at tænke på. Vi må heller ikke glemme broen i Rendsborg.

som jeg har forstået det så er der en begrænsning på tog længden under tunellen det vil der nok ikke være over den nye bro og så kunne man jo forstille sig at tyskerne vil køre den vej og ikke mere bruge turen over fyn.

Den begrænsede kapacitet over Fugleflugtslinjen vil stadig betyde at nogen godstog skal den vej.

Ny bro over storstrøm måske - også i 1909 (+1 kort)

af Poul Andersen @, 11/11 2011, 14:48 (4557 dage siden) @ KimC

Mig bekendt bliver Femernforbindelsen med to spor !.

Mvh.
Poul.

Ny bro over storstrøm måske - også i 1909 (+1 kort)

af Dampfmeisteren ⌂, 11/11 2011, 16:19 (4557 dage siden) @ Poul Andersen

Mig bekendt bliver Femernforbindelsen med to spor !.

Ja, selve forbindelsen fra Rødby til Puttgarden.

I Tyskland begynder dobbeltsporet først i Lübeck.

I DK opgraderes til dobbeltspor fra Orehoved til Rødby.

--
mvh. Dampfmeisteren
http://www.damplokomotiv.dk/

ContecRail
Sabotage mod Maskindepot Gb
Sabotage mod Maskindepot Gb

I oktober 1944 udførte danske sabotører en vellykket sabotageaktion mod Maskindepotet på Københavns Godsbanegård, hvor en række lokomotiver blev sat ud af spillet. Lars Christensen fortæller her om den dramatiske nat.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak