Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

MY og fladvogne til militærkøretøjer plus MY (Generelt)

af Erik H, Frederikssund, 17/11 2011, 19:48 (4554 dage siden)

Jeg har via Jerbanen.dk, været inde på nogle rigtig fine optagelser på You Tube.
Der var bla. lagt en video ud, hvor man ser en MY og en lang række fladvogne til transport af militærkøretøjer og bagerst er endnu en MY. Jeg undrer mig over dette, for i min verden må disse fladvogne, så have installeret styrekabler, til korespondancen mellem de to MY lokomotiver, eller hvad?????? Jeg håber at nogen derude kan komme med en forklaring:-)

MY og fladvogne til militærkøretøjer plus MY

af Anders Hansen, 17/11 2011, 20:21 (4554 dage siden) @ Erik H

Hej Erik H.
I min verden kan det næsten kun dreje sig om,at bagerste MY fungerer som skydemaskine.
Det vil jo sige,at denne kun 'skubber bagpå', altså uden at være koblet sammen med toget.

Venlig hilsen

Anders.

MY og fladvogne til militærkøretøjer plus MY

af trikkeren82, Esbjerg Kommune, 17/11 2011, 20:21 (4554 dage siden) @ Erik H

Hej Erik

Har du link til disse videoer?, for de lyder spændende.

--
Med venlig hilsen

Michael

[image][image]

Avatar

MY og fladvogne til militærkøretøjer plus MY

af Erik H, Frederikssund, 17/11 2011, 20:37 (4554 dage siden) @ trikkeren82

Jeg jeg har desværre ikke fået det noteret nogen steder, men jeg mener at det var noget med MY/MX i teksten. Jeg vil prøve at gå ind på You Tube og lede:-)

MY og fladvogne til militærkøretøjer plus MY

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 17/11 2011, 22:31 (4554 dage siden) @ Erik H

Jeg jeg har desværre ikke fået det noteret nogen steder, men jeg mener at det var noget med MY/MX i teksten. Jeg vil prøve at gå ind på You Tube og lede:-)

Stålormen også to maskiner med.
Den bagerste kører vel pas indtil Snekkersten, hvor den tager over og trækker læsset.

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK

MY og fladvogne til militærkøretøjer plus MY

af Allan Støvring-Nielsen, 17/11 2011, 22:33 (4554 dage siden) @ BlackThorneDK

Der er ingen styrekabler. Bagerste lok, går bare med død eller i tomgang. Stålormen har ikke kørt med to lok i meget lang tid ..

mvh, Allan

Avatar

MY og fladvogne til militærkøretøjer plus MY

af Erik H, Frederikssund, 18/11 2011, 14:56 (4553 dage siden) @ G9250

Ja det er lige netop en sådan stamme. Efter hvad jeg kan høre er det kun den forreste MY der har motoren i gang. Det kunne jeg ikke på videoen der var "årsag" til mit spørgsmål. Men under alle omstaændigheder så tusind tak for sagens opklaring:-)

Hilsen
Erik H

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak