Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvilket klædeskab (Generelt)

af jiko, 24/11 2011, 01:18 (4562 dage siden)

[image][image]
[image]
[image]
Denne rangertraktor/klædeskab står på en sporramme, ved det gamle pakhus i Struer. Jeg mener den stammer fra Hjørring privatbaner (HA M40, senere HP 41), og kom derefter til Lollandsbanen som (LJ 6). Men har denne type nogen sinde haft sort førerhus jeg har kun set dem i grøn, gul og vinrød bemaling.

Hvilket klædeskab

af KimC, 24/11 2011, 06:23 (4562 dage siden) @ jiko

Men har denne type nogen sinde haft sort førerhus jeg har kun set dem i grøn, gul og vinrød bemaling.

Hvis du med den gule bemaling tænker på traktor 49, som nu er hos SFvJ, så stammer den gule bemaling fra den tid hvor den var hos Blumøller. Hvis den traktor du har billeder af har været brugt af en privat virksomhed efter sin tid hos privatbanen kan de have malet den i den farve de nu engang havde tilovers.

Hvilket klædeskab

af jiko, 24/11 2011, 10:11 (4562 dage siden) @ KimC

Den kom til Struer jernbane klub i januar 1994, hvor den i et stykke tid stod overdækket med en presenning over ved drejeskiven, jeg mener at den var i vinrød bemaling dengang. Den blev nogle år senere totalt skilt ad af en af klubbens ældre medlem, der genopbyggede den igen bl.a rustarbejde, der blev sat nye nitter i førehuset m.m. desvære står den i dag bare og forfalder lige så stille. Da Struer museum ikke har nogle penge at gøre godt med til en udstillingshal/jernbanemuseum, som der ellers har været planer om i mange år efterhånden.

Hvilket klædeskab

af Niels Munch, 24/11 2011, 10:39 (4562 dage siden) @ jiko

Vi var i øvrigt lidt inde på privatbanernes Breuer-traktorer i denne tråd.

M.v.h.
Niels

Billige jernbane T-shirts

DSB MO1872ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak