Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Station på HAJ ? (m.foto) (Generelt)

af Ole M. Nielsen ⌂, 14/12 2011, 10:46 (4520 dage siden)

I januar 1968 tog Guldbæk dette billede. Desværre er der ikke noteret noget om sted, men det sad i mappen med billeder fra Haderslev Amts Jernbaner.

Er det mon en tidligere station (synes ikke umiddelbart det ligner en sådan) eller er det mon noget af det i forgrunden som har et eller andet med HAJ at gøre ?

På samme filmstrimmel er der forinden dette billede nogle fotos fra Sommersted. Efterfølgende billeder er fra Varde, så det giver ikke rigtig nogen idé om hvor billedet er taget. Gode forslag modtages gerne !

[image]

--
Ole M. Nielsen
www.godsvogne.dk

Avatar

Station på HAJ ? (m.foto)

af T. Rithmester ⌂, Struer, 28/10 2017, 21:47 (2375 dage siden) @ Ole M. Nielsen

I januar 1968 tog Guldbæk dette billede. Desværre er der ikke noteret noget om sted, men det sad i mappen med billeder fra Haderslev Amts Jernbaner.

Er det mon en tidligere station (synes ikke umiddelbart det ligner en sådan) eller er det mon noget af det i forgrunden som har et eller andet med HAJ at gøre ?

På samme filmstrimmel er der forinden dette billede nogle fotos fra Sommersted. Efterfølgende billeder er fra Varde, så det giver ikke rigtig nogen idé om hvor billedet er taget. Gode forslag modtages gerne !

[image]


Det er godt nok en gammel tråd at hive frem, men set i lyset af min egen tur ad HAJ tidligere på måneden, samt min egen søgen efter Tovskov/Mølby station, vil jeg vove at sige at bygningen ligger ved tidligere Tovskov/Mølby station, samt at det ikke er en station.
Træet som ses ved bygningen genfindes på 1954 luftfotoet.
Krak.dk - Luftfoto

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak