Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

IR-tog på fredag d. 23/12 jfr. TKØ (Jernbanen i dag)

af mhv_vsvt, Holbæk / Rørvig, 19/12 2011, 20:57 (4522 dage siden)

- Det ser ud til ( altså hvis tumulten efter strejken i vedligehold har lagt sig ) at der kommer rimelig mange IR-tog ud at køre på Fredag d. 23/12, ud fra TKØ har jeg fundet følgende:

FRE. 23/12
15:20 : IR 1649 : København - Aalborg - ME 275
16:20 : IR 1653 : København - Aarhus - MF
17:20 : IR 1671 : København - Aarhus - MF

Og så har jeg fundet et returløb med ME fra Jylland om Mandagen.

MAN. 26/12

15:32 : IR 1644 : Aarhus - København - ME 275

- så der bliver trængsel på nettet derude.

--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf

IR-tog på fredag d. 23/12 jfr. TKØ

af mhv_vsvt, Holbæk / Rørvig, 19/12 2011, 21:18 (4522 dage siden) @ Peter Linaa Jørgensen

- Ja det er mig der har Fjoget mig og kigget forkert, Tommy N - please hjælp mig i min nød og lås tråden og tag den af, og jeg graver mig lige så stille ned i en bunke skærver og undskylder.

%¤%¤&%&/&/%¤ :-| /&%%&/ :-( (en helt masse grimt på fransk og oldgræsk)

--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf

IR-tog på fredag d. 23/12 jfr. TKØ

af jesper, 20/12 2011, 00:32 (4522 dage siden) @ mhv_vsvt

Jeg synes ikke de fremgår af søgemaskinen på dsb og rejseplanen. Hvorfor ikke? Og hvordan bestiller man så plads i dem ?

IR-tog på fredag d. 23/12 jfr. TKØ

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 20/12 2011, 01:01 (4522 dage siden) @ jesper

Jeg synes ikke de fremgår af søgemaskinen på dsb og rejseplanen. Hvorfor ikke? Og hvordan bestiller man så plads i dem ?

Spørgsmålet er mere, hvorfor man ikke begynder at kræve pladsbiletter til ICL?
Hvis der alligevel er indsat ekstra forstærkningstog, som kunderne ikke kender til, hvorfor forhindrer man så ikke dem, der møder op 'i sidste øjeblik', at hoppe på et ICL tog, og får dem til at tage forstærkningstoget i stedet.

Det er godt nok krævet på DSB 1', men jeg mener også at man kunne kræve det i resten, af i hvert fald lyntogene. Så bliver der nok lidt ekstra pres på de almindelige IC, men man kunne jo håbe på at de ekstra pladsbillet-løse, hopper på et regional eller IR tog?

Det er nok cirka lige så nemt at opdrage tog passagerer, som det er at opdrage PC brugere...
(Læs: umuligt) :-|

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK

IR-tog på fredag d. 23/12 jfr. TKØ

af Rolf Jensen, 20/12 2011, 07:27 (4522 dage siden) @ BlackThorneDK

Lidt om pladsbilletter:

Der er ikke krav om pladsbillet til DSB's tog. Det er muligt at reservere plads i InterCity og InterCityLyn. Desuden kan der reserveres plads i de Interregionaltog, der kører fra København til Århus fredag og fra Århus til København fredag, lørdag og søndag, samt i Interregionaltoget til og fra Esbjerg på fredage.

Passageren skal indtage sin plads straks efter afgang fra den station, der er reserveret fra, ellers kan personalet disponere over pladsen.

Der må generelt kun reserveres 1 plads pr. person/cykel.
Reserveres flere pladser, end antal personer/cykler, skal der købes billetter til det tilsvarende antal personer/cykler til den ønskede strækning.

Når du rejser med InterCity eller InterCityLyn, er det klogt at reservere plads i forvejen. Nogle afgange bliver hurtigt udsolgte, og nogle pladser er der mere rift om end andre. Du kan bestille pladsbillet op til 2 måneder før, du skal rejse. Til lokale rejser på Sjælland kan plads dog først bestilles dagen før du skal afsted. Omvendt er det muligt at købe pladsbilletter på stationen, helt frem til et kvarter før toget går.

Du kan godt stige på toget, uden at du har reserveret plads i forvejen, men så kan du ikke være sikker på en siddeplads.

I Interregionaltogene (fredag, lørdag og søndag) kan du også bestille plads 2 måneder før rejsen. Du kan reservere Stillezone og alm. Standard i Interregionaltogene.

IR-tog på fredag d. 23/12 jfr. TKØ

af andersj, Aalborg, 22/12 2011, 10:27 (4520 dage siden) @ BlackThorneDK

Jeg synes ikke de fremgår af søgemaskinen på dsb og rejseplanen. Hvorfor ikke? Og hvordan bestiller man så plads i dem ?


Spørgsmålet er mere, hvorfor man ikke begynder at kræve pladsbiletter til ICL?
Hvis der alligevel er indsat ekstra forstærkningstog, som kunderne ikke kender til, hvorfor forhindrer man så ikke dem, der møder op 'i sidste øjeblik', at hoppe på et ICL tog, og får dem til at tage forstærkningstoget i stedet.

Det er godt nok krævet på DSB 1', men jeg mener også at man kunne kræve det i resten, af i hvert fald lyntogene. Så bliver der nok lidt ekstra pres på de almindelige IC, men man kunne jo håbe på at de ekstra pladsbillet-løse, hopper på et regional eller IR tog?

Det er nok cirka lige så nemt at opdrage tog passagerer, som det er at opdrage PC brugere...
(Læs: umuligt) :-|

Som Rolf også skriver, så er der ikke pladskrav på DSB 1', men der er pladsgaranti. Hvilket betyder at hvis man dukker op med en billet til DSB 1' og der ikke er flere pladser, bliver man anvist en plads på Standard og får en ny gratis billet til udstedt til DSB 1' på samme strækning.

IR togene erstatter også nogle lyntogsafgange i morgen sen eftermiddag/tidlig aften fra Århus mod København.

IR-tog på fredag d. 23/12 jfr. TKØ

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 22/12 2011, 11:03 (4520 dage siden) @ andersj

Jeg synes ikke de fremgår af søgemaskinen på dsb og rejseplanen. Hvorfor ikke? Og hvordan bestiller man så plads i dem ?


Spørgsmålet er mere, hvorfor man ikke begynder at kræve pladsbiletter til ICL?
Hvis der alligevel er indsat ekstra forstærkningstog, som kunderne ikke kender til, hvorfor forhindrer man så ikke dem, der møder op 'i sidste øjeblik', at hoppe på et ICL tog, og får dem til at tage forstærkningstoget i stedet.

Det er godt nok krævet på DSB 1', men jeg mener også at man kunne kræve det i resten, af i hvert fald lyntogene. Så bliver der nok lidt ekstra pres på de almindelige IC, men man kunne jo håbe på at de ekstra pladsbillet-løse, hopper på et regional eller IR tog?

Det er nok cirka lige så nemt at opdrage tog passagerer, som det er at opdrage PC brugere...
(Læs: umuligt) :-|


Som Rolf også skriver, så er der ikke pladskrav på DSB 1', men der er pladsgaranti. Hvilket betyder at hvis man dukker op med en billet til DSB 1' og der ikke er flere pladser, bliver man anvist en plads på Standard og får en ny gratis billet til udstedt til DSB 1' på samme strækning.

IR togene erstatter også nogle lyntogsafgange i morgen sen eftermiddag/tidlig aften fra Århus mod København.

Hvad gør man så, når standard er overbooket, og folk står i gangene?

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK

IR-tog på fredag d. 23/12 jfr. TKØ

af andersj, Aalborg, 22/12 2011, 11:25 (4520 dage siden) @ BlackThorneDK

Jeg synes ikke de fremgår af søgemaskinen på dsb og rejseplanen. Hvorfor ikke? Og hvordan bestiller man så plads i dem ?


Spørgsmålet er mere, hvorfor man ikke begynder at kræve pladsbiletter til ICL?
Hvis der alligevel er indsat ekstra forstærkningstog, som kunderne ikke kender til, hvorfor forhindrer man så ikke dem, der møder op 'i sidste øjeblik', at hoppe på et ICL tog, og får dem til at tage forstærkningstoget i stedet.

Det er godt nok krævet på DSB 1', men jeg mener også at man kunne kræve det i resten, af i hvert fald lyntogene. Så bliver der nok lidt ekstra pres på de almindelige IC, men man kunne jo håbe på at de ekstra pladsbillet-løse, hopper på et regional eller IR tog?

Det er nok cirka lige så nemt at opdrage tog passagerer, som det er at opdrage PC brugere...
(Læs: umuligt) :-|


Som Rolf også skriver, så er der ikke pladskrav på DSB 1', men der er pladsgaranti. Hvilket betyder at hvis man dukker op med en billet til DSB 1' og der ikke er flere pladser, bliver man anvist en plads på Standard og får en ny gratis billet til udstedt til DSB 1' på samme strækning.

IR togene erstatter også nogle lyntogsafgange i morgen sen eftermiddag/tidlig aften fra Århus mod København.


Hvad gør man så, når standard er overbooket, og folk står i gangene?

"Anvist en plads" betyder bare at man rejser på Standard på ligefod med dem der kun har en Standard billet uden plads.

Sidste IR-tog?

af Hedegaard, 20/12 2011, 09:50 (4522 dage siden) @ mhv_vsvt

Dette må da næsten være de sidste IR-tog vi kommer til at opleve?
De eksisterer jo ikke længere i K12

Indsend billederContecRailBillige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak