Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Godstoget til Herning køreplan? (Generelt)

af godjul, 27/12 2011, 14:56 (4523 dage siden)

Hej :-P

Er der nogen der ved hvornår og hvor tit DB Schenkers godstog kører til Herning? Måske nogen der har en køreplan? eller ved hvor jeg kan finde en? :-D

Det samme gælder Spånpladetoget til Herning :-)


Har også lige et bonusspørgsmål: Køre der godstog til Vejle? for der er jo gods i vejle, men er det toget til og fra Herning der tager vognene med fra Vejle?

Avatar

Godstoget til Herning køreplan?

af Johnni Lassen ⌂, 27/12 2011, 15:21 (4523 dage siden) @ godjul

Hvor ikke starte med at oprette dig som bruger godjul ??

Der er et udemærket søgefelt oppe i hjørnet, prøv det.

Hej

Er der nogen der ved hvornår og hvor tit DB Schenkers godstog kører til Herning? Måske nogen der har en køreplan? eller ved hvor jeg kan finde en?

Det samme gælder Spånpladetoget til Herning


Har også lige et bonusspørgsmål: Køre der godstog til Vejle? for der er jo gods i vejle, men er det toget til og fra Herning der tager vognene med fra Vejle?

--
[image][image]

Godstoget til Herning køreplan?

af 291132, 28/12 2011, 12:10 (4522 dage siden) @ Johnni Lassen

Det var da noget af en varm velkomst man får som ny bruger her på stedet :-|
Jeg kunne også godt tænke mig svar på det oprindelige spørgsmål, men den ellers så gode søgefunktion giver desværre ingen brugbare resultater.

Avatar

Godstoget til Herning køreplan?

af Johnni Lassen ⌂, 28/12 2011, 13:04 (4522 dage siden) @ 291132

Der er jo ikke tale om en ny bruger når personen ikke er logget på som bruger, men henvender sig som anonym, hvorfor vil man dog ikke lade sig registrere ?? hvis man virkelig har tog som interesse ?

Køreplaner fra private godstogsselskaber er ikke offentlig tilgængelige, med mindre de er lagt ud af selskaberne selv. Dette emne kan der ses mere om i netop dette forum, hvis man gider bruge søgefunktionen.

Mvh Johnni Lassen

--
[image][image]

Godstoget til Herning køreplan?

af ViggoJR, 28/12 2011, 16:18 (4522 dage siden) @ Johnni Lassen

Det er jo sådan set ikke helt rigtigt. Plangodstogskøreplanerne kan findes i Køreplan Gods, som dog sidst jeg kiggede ikke var tilgængelig, men den har været tilgængelig på BaneDKs hjemmeside hele året.

Sidste nye godstogskøreplan har jeg ikke, men i den gamle var der ankomst Herning torsdag 16:38 og afgang igen 17:40. Søndag ankomst 10:38 + 3.50, afgang 12:11 + 4:47. Mandag -torsdag + Søndag, ankomst 18:40, afgang 20:45. Mandag og torsdag, ankomst 19.42, afgang 20.21. De fleste af disse kører også gennem Vejle, men ingen med decideret afgang/ankomst der. I princippet kan disse planer være lavet totalt om med køreplansskiftet her midt i december, men det er sandsynligt de holder nogenlunde.

godjul, tag dig ikke af de gamle, sure, hemmelighedsfulde mænd, de kan også være rigtig flinke, men de sætter en ære i at overholde regler (påstår de, så de går heller ikke over for rødt eller kører for hurtigt i bil!) og kan bedst li', når de er er de eneste, der kan komme ud og se på tog, så de får motiverne for dem selv.

Avatar

Godstoget til Herning køreplan?

af jtaship ⌂, Fredericia - Danmark, 29/12 2011, 04:13 (4521 dage siden) @ ViggoJR

Tak for svar ViggoJR.
Jeg har også længe ledt efter dit svar, det er jo meget begrænset hvad man kan opleve her i det jyske. Det er lidt som om der er en mafia af sure gamle mænd, tænkte tanken igår inden jeg skrev. Vil lige sige at jeg er meget glad for at der også er en række meget hjælpsomme rare mennesker herinde. Har et andet spørgsmål, hvorfor flyttede man cement containerne til Taulov ? Der var ellers altid gang i den og massere af mennesker på havnen og se gamle GM maskiner hver gang.
Med ønske om godt nytår til alle, så håber jeg tonen i 2012 bliver bedre over for os nye medlemmer på forummet som ikke ved så meget og stiller spørgsmål der måske har været postet for længe siden.
Venlig hilsen
Jesper T Andersen

--
jtashipphoto.com

Godstoget til Herning køreplan?

af Filip Gram, 29/12 2011, 06:14 (4521 dage siden) @ jtaship

Tak for svar ViggoJR.
Jeg har også længe ledt efter dit svar, det er jo meget begrænset hvad man kan opleve her i det jyske. Det er lidt som om der er en mafia af sure gamle mænd, tænkte tanken igår inden jeg skrev. Vil lige sige at jeg er meget glad for at der også er en række meget hjælpsomme rare mennesker herinde. Har et andet spørgsmål, hvorfor flyttede man cement containerne til Taulov ? Der var ellers altid gang i den og massere af mennesker på havnen og se gamle GM maskiner hver gang.
Med ønske om godt nytår til alle, så håber jeg tonen i 2012 bliver bedre over for os nye medlemmer på forummet som ikke ved så meget og stiller spørgsmål der måske har været postet for længe siden.
Venlig hilsen
Jesper T Andersen

Hej Jesper

Jeg bryder her et princip som opstod efter den sidste debat om ulovlig videregivelse af toganmeldelser (TA), nemlig at jeg kun svarer personer jeg kender og derved kan støtte deres sag, samt rette oplysninger om museumstog som jeg bruger en del af min fritid på.

Jeg er ked af at du har opfattelsen af at der sidder en "mafia af gamle sure mænd" som holder oplysningerne hemmelige, men netop fordi du bekendtgører at du er ny bruger af forummet vælger jeg at bryde mit princip, idet jeg håber at andre nye brugere vil læse dette og forstå det.

Som nævnt i den tidligere tråd er det ikke tilladt at videregive TA, og derfor er vi en del der ikke gør det selvom det givetvis ville bringe glæde i forum som dette. Det er ikke frygt for terror og alt muligt andet, men simpelthen fordi vi ikke mener det er op til os at vurdere om hvorvidt en privat operatørs køreplan skal være offentlig tilgængelig eller ej.

At det skulle være en "mafia af gamle sure mænd" kan jeg dementere, idet jeg selv er 27 år og en anden debattør i den tidligere tråd er 28, så alder har intet med det at gøre. Ingen af os er i øvrigt fotografer.

Ydermere kan jeg tilføje at den person der beredvilligt lovede oplysninger og som præsenterede sig som lokomotivfører fra DB Schenker, har været eftersøgt internt i organisationen! Så, jo, der er "nogen" der går op i at planerne forbliver hemmelige.

Jeg vil afslutte mit svar med en appel til alle nye: Dette skal ikke være et elitært forum, det beskriver Tommy så fint i sin indledning, men trivielle spørgsmål der har været behandlet før, får nu engang ikke den samme behandling som en ny tråd. Derfor: Brug søgefunktionen og husk at et navn fra en afsender giver mere en seriøs modtagelse end "julemand 2011" el. lign...

Jeg deltager ikke yderligere i denne tråd og henviser - desværre - til de kriterier jeg opstiller ovenfor, førend jeg bruger min tid på at besvare indlæg. Jeg er nemlig også træt af tonen herinde...

Godt nytår,
Filip

Godstoget til Herning køreplan?

af marrix, Valby, 29/12 2011, 09:25 (4521 dage siden) @ Filip Gram

Det kunne være spændende at få besked fra højeste sted om disse informationer virkeligt er hemmelige. Jeg mailede for en måned siden til Bane Danmark for at spørge og svaret fra en "Teamleder Team Køreplan" var ordret "Toganmeldelser er ikke hemmelige"

Jeg ved ikke hvad jeg skal tro.

- Martin

Godstoget til Herning køreplan?

af godjul, 29/12 2011, 18:33 (4521 dage siden) @ jtaship

Tak for de mange gode og ikke så gode svar :-P

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak