Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Brugervejling til Ardelt (Generelt)

af T-297, 2/1 2012, 20:30 (4501 dage siden)

hej som overskriften lyder søger jeg brugervejledning til Ardelt.

håber der findes sådan en. en der beskriver opsmørning og start men også kørelse gear osv.

er der en der har noget liggende så må i gerne smide det ud meget gerne i pdf
i kan også sende p- mail'
diablomandk@hotmail.com

håber der sidder en eller nogle der kan hjælpe

og er der en der tilfældigvis kender farvekoden på den rigtige DSB grønne farve

Hilsen Brian

Brugervejling til Ardelt

af Jens MO-Møller @, 2/1 2012, 20:44 (4501 dage siden) @ T-297

Er du blevet ejer af en sådan rangertraktor?

Venlig hilsen

Jens Møller

Brugervejling til Ardelt

af T-297, 2/1 2012, 20:59 (4501 dage siden) @ Jens MO-Møller
redigeret af T-297, 2/1 2012, 21:47

mere meget nysgerrig og har lidt svært ved at gennemskue hvordan den gear system
har du da noget liggende jens. du burde jo kende lidt til den i har jo 140 stående

Brugervejling til Ardelt

af Hansi, 3/1 2012, 07:41 (4500 dage siden) @ T-297

Du svarer jo ikke lige på den besked som Jens sendte, Jeg er da sikker på at der er mange som har noget liggende, men fortæl nu hvem du er, og hvorfor ik???

Mvh Hansi

Brugervejling til Ardelt

af Erik, 3/1 2012, 13:01 (4500 dage siden) @ T-297

hej brian
jeg har en liggende du kan få hvis jeg må vide hvad grunden er til at du skal bruge den

Brugervejling til Ardelt

af T-297, 3/1 2012, 16:02 (4500 dage siden) @ Erik

nu er det jo sådan i denne herlige verden at man skal holde kort lidt tæt på kroppen til at hvad der sker er godkendt i alle ender osv. især her inde skal man lige være 100% sikker på hvad man smider ud og skriver.
Men bare rolig venner ser i min gamle far kørte meget med dem for snart 30 år siden og selv i dag fortæller han gerne om den tid men der til og helt forstå hvaf er dog snakker om vil det.
1 gøre det lidt nemmer for mig at gennemskue.
2 sjovt at han kunne viser mig lidt mere.
3 så har jeg lidt med vsvt og der har de som i nok alle ved nr 125 stående det giver mig måske en dag mulighed for at kikke nærmer på sagen.

jo vi har da en mand der nok har en liggende også men at bede ham gennemgår hele gemmeren vil tage en del tid osv. og var der lige en af jer der kunne lave den eller som har den liggende som pdf ville det gøre det noget nemmer og hurtiger.


BRian

Brugervejling til Ardelt

af martin, 3/1 2012, 22:25 (4499 dage siden) @ T-297

Hej Brian
Hvad så med at prøve og spørge os gamle Skælskør folk om vi ikke har en bruger manual på den Ardelt vi selv havde med, Jo ! jo det har vi og du må gerne låne den og fotokopier i det antal der skal til så hver mand når han bliver omskolet til den kan få sig et eksemplar.
Ellers ved jeg de har nogen ved veteran tog vest det var der jeg fik min.
Vedr. den grønne farve er det en DSB standart farve som jeg ikke lige kan huske nummeret på men det er der også styr på.
Mvh Martin.

Brugervejling til Ardelt

af T-297, 4/1 2012, 15:14 (4499 dage siden) @ martin

takker martin glæder mig.
farven hedder RAL 6005 den sorte kender jeg ikke endnu.

jeg viste sådan set godt du måske nok havde den liggende men ville lige høre om der var en som havde den liggende i pdf form da det ville ha sparet en del tid og jeg ved også at mange af de ting du har liggende er pakket godt ned så derfor ville jeg lige vente med at ringe til dig ( jeg fandt også først dit tlf nr i formiddags )

BRian

Brugervejling til Ardelt

af T-297, 4/1 2012, 16:27 (4499 dage siden) @ G9250

perfekt

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak