Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Skælskør station (Generelt)

af Jonathan Borch, 3/1 2012, 13:58 (4500 dage siden)

Er der nogen der ligger inde med en sporplan af Skælskør station inden man tog sporene op foran stationsbygningen

På forhånd tak

Mvh Jonathan

Skælskør station

af OJK37, 3/1 2012, 16:37 (4500 dage siden) @ Jonathan Borch

[image]
Hej Jonathan.
jeg har lige scannet sporplaner fra Skælskør i banebøgers bog TOGET GÅR VIA DALMOSE. (Der bliver ikke problemer med copyrights - jeg har selv leveret/tegnet6 dem til bogen)
Ole-Jørn

Skælskør station

af Jonathan Borch, 3/1 2012, 17:49 (4500 dage siden) @ OJK37

Tak for hjælpen, det var lige hvad jeg skulle bruge.

Mvh Jonathan

Skjelskør station

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 3/1 2012, 21:40 (4499 dage siden) @ OJK37
redigeret af Erik V. Pedersen, 3/1 2012, 22:11

Ovenfor: Sporplaner fra 1894 og 1948.

Nedenfor: Fotos fra Skjelskør ca. midt imellem, ca. 1920.


[image]

[image] [image]
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . [image]

[image] [image]
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . [image]

Skjelskør, ca. 1920.

Stationspersonale . . . . . . . . . . . Togpersonale . . . . . . . . . ."Trækdyr"

Trafikelev P. Dahl. . . . . . . . . . . Trafikelev P. Dahl . . . . . . . . . Rangerhesten (vognmandens).
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Traf.medhjælper Petersen og
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . en ukendt portør.

Overportør Hansen . . . . . . . . . Ovenstående + ukendt . . . . . . DSB J 8.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . tog- og kontorpersonale.

Navne som jeg fik dem oplyst af fotografen, daværende trafikkontrollør Rask, København Gb.

(Jeg beklager opsætningen, -- det er ikke altid hjemmesider vil, som jeg vil. Efter mine beregninger skulle tre fotos kunne være på en række.)


Erik V. Pedersen
www.evp.dk

Skjelskør station

af Jonathan Borch, 4/1 2012, 09:50 (4499 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Det udvikler sig jo... Tak for billederne, jeg tror godt jeg kan tyde dem, på trods af opsætningen :-)

Skjelskør station

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 4/1 2012, 10:33 (4499 dage siden) @ Jonathan Borch

Det udvikler sig jo... Tak for billederne, jeg tror godt jeg kan tyde dem, på trods af opsætningen :-)

-----------------

Muligheden for udvikling er i det mindste til stede.

Fotografierne er lagt på en hjemmeside under "De danske Statsbaner": http://evp.dk/index.php?page=skalskor sammen med nogle få andre fra stationen. I juni 1974 besøgte jeg stationen igen, sammen med Signalpostens redaktion. Disse fotos vil jeg se at få scannet, måske i aften, ellers en af de nærmeste dage.

Herudover er andre -som sædvanlig- velkomne til at give et bidrag, lille eller stort (e-adressen står i navigationspanelet til venstre på siden, men mails kan også sendes via den lille kuvert her øverst på Forum.)

Sammen er vi bedst.

Erik V. Pedersen
http://evp.dk/index.php?page=skalskor

...kom og se, på evp

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak