Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Skinnebusgruppen Vestjylland (Generelt)

af Preben Poulsgaard @, 25/3 2012, 19:44 (4441 dage siden)

Hej Alle
Her er der en lille kort info om hvad og hvem Skinnebusgruppen Vestjylland er.
SBGV er dannet af 10 tideliger medlemmer af Sjk, meningen var at gruppen ville købe den solo Y tog som der bliver brugt til kørslen på Bjergbanen i Lemvig, men på grund af interne uoverensstemmelser endte det med at, der blev dannet en helt ny forening som fremover har til huse i en tidligere industribygning i Vemb.
Det der er vores mening er at vi vil køre og veligeholde skinnebusser fra ca. 1960 og frem så fremtiden også kan se og opleve hvordan det var på en typisk dansk privatbane.

Det bliver SBGV der kommer til at køre på Bjergbanen i Lemvig hvor i er meget velkommen til at kikke forbi.

Skulle der sidde nogen blandt jer der læser dette som har spørgsmål til SBGV svare jeg gerne på dem hvis jeg kan.

I er også velkommen til at besøge vores hjemmeside som er.
www.sbgv.dk som aktiv nu.
Er der nogle blandt jer der har spørgsmål til hvad der er sket eller sker i Sjk bedes i holde dette indlæg fri for det og rette henvendelse til SJK om det, da jeg ikke kan eller vil udtale mig på deres vegne da jeg ikke længere er medlem
der.

På vegne af SBGV.
Preben Poulsgaard

Avatar

Skinnebusgruppen Vestjylland

af Jens, 30 cm bag skærmen, 25/3 2012, 20:04 (4441 dage siden) @ Preben Poulsgaard

Har SBGV planer om at bevare yderligere Y-togsmateriel/skinnebusser end YM 15?

Med venlig hilsen
Jens

Skinnebusgruppen Vestjylland

af Daniel Zøllner, 25/3 2012, 20:20 (4441 dage siden) @ Preben Poulsgaard

Hej Preben:-)

Er det sådan at man evt kunne få fat på dig via mail eller tlf nummer.?
jeg vil gerne snakke med dig privat

M.V.H Daniel Zøllner

(Ham som optog i førerrummet på Ym 15 da du kørte)

Skinnebusgruppen Vestjylland

af Langelandsbanen, 25/3 2012, 20:24 (4441 dage siden) @ Preben Poulsgaard

Det kunne være lækkert hvis der med tiden kom lidt billeder af arbejdet med Remisen og Motorvognen, som der skrives om på hjemmesiden, vile meget gerne komme forbi det er jo spændende med en ny forening, men når man er fra sydfyn og studerende er der lidt langt derover :-(

--
Mikkel Fagerli
www.Langelandsbanen.dk
[image][image]

Skinnebusgruppen Vestjylland

af Preben Poulsgaard @, 25/3 2012, 21:14 (4441 dage siden) @ Daniel Zøllner

Hej Daniel
Du skriver bare en lille mail via mit første indlæg med dit tlf nr. sæ finder vi ud af det
mvh. Preben

Skinnebusgruppen Vestjylland

af Preben Poulsgaard @, 25/3 2012, 21:16 (4441 dage siden) @ Jens

Hej
Det kan ikke udelukkes at vi vil bevare mere men det beroer helt på hvad der bliver mugelig at få fat i og om der er økonomi og tid samt plads til mere men lad os nu se hvad tiden bringer.
mvh. Preben

Skinnebusgruppen Vestjylland

af Preben Poulsgaard @, 25/3 2012, 21:18 (4441 dage siden) @ Langelandsbanen

Hej
Der vil løbende komme billeder af hvad der sker i vores remise op på hjemmesiden men, giv det lige lidt tid der er regtig meget der skal ske her i begyndelsen men, det er i jo helt klar over.
mvh. Preben

Skinnebusgruppen Vestjylland

af QpoX ⌂, 26/3 2012, 06:57 (4440 dage siden) @ Langelandsbanen

Hvis man trykker på Like på vores Facebook side (https://www.facebook.com/pages/SkinneBus-Gruppen-Vestjylland/345345222151435) vil der med tiden komme lidt billeder og tekst som arbejdet skrider frem.
Ellers kan man tilmelde sig som passiv og få et e-nyhedsbrev (indtil vi får gang i foreningens blad) hvor man vil man gå mere i detaljer omkring arbejdet.

Vi glæder os ihvertfald til at komme i gang :-)

Skinnebusgruppen Vestjylland

af Jens V, 26/3 2012, 21:00 (4440 dage siden) @ QpoX

Vi glæder os ihvertfald til at komme i gang :-)

Nysgerrighed: På hvis sikkerhedscertifikat/godkendelse vil særtogskørsler foregå?

Skinnebusgruppen Vestjylland

af Preben Poulsgaard @, 26/3 2012, 21:44 (4440 dage siden) @ Jens V

Hej Jens
Det vil komme til at foregå på vores eget.
Sikkerhedsgodkendelsen ër på plads.
Drifttiladelsen er ansøgt.
mvh. Preben

Skinnebusgruppen Vestjylland

af Svend, 26/3 2012, 21:56 (4440 dage siden) @ Preben Poulsgaard
redigeret af Svend, 26/3 2012, 22:10

Underligt nok er Trafikstyrelsens hjemmeside ikke opdateret på dette område. De plejer ellers at være ret pedantiske, men Jens ved måske mere :-) Men måske kører gruppen på Midtjyske Jernbaners licens (på havnebanen i Lemvig)? Vi må da håbe på at kørslen fortsætter også i år!

--
Svend

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak