Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Auf Wiedersjøn, Gamle Ven ! -Hils i Schweitz.

af Per Hauberg, 13/12 2010, 04:45 (4884 dage siden)
redigeret af Per Hauberg, 13/12 2010, 05:17

Så har DL10 passeret Malling for sidste gang. -Det skete i noget, der lignede begravelsesstemning og -fart. Fotograferne på perronen havde ikke flag med, og fik heller ikke så meget som et bette pift. -En sorgens dag !

[image]

[image]

[image]

Farvel og tak ! :-(

Auf Wiedersjøn, Gamle Ven ! -Hils i Schweitz.

af Ove Nygaard @, Fredericia, 13/12 2010, 10:57 (4884 dage siden) @ Per Hauberg

Selvfølgelig var den allestedsnærværende biografdirektør for "Danmarks bedste Nærbiograf" først med "den sidste forestilling".

Jeg nøjedes med diskret at stille mig op på Århus H skjult bag en pille, hvorfra jeg overværede "sidste tur i spor 7". Med min mobiltelefon tog jeg dette billede, inden DL 10 forsvandt ind under hallen og på dværgsignal "Forbikørsel tilladt" forsvandt ud i den store verden.
Jeg fik end ikke et glimt af lokomotivføreren, Lars Nielsen, men af den fornemme stil, kørselen foregik med, det have været ham.:-D

Jeg vil stilfærdigt sige: Farvel, gamle ven. God tur til Schweiz. Du vil med dine flotte farver pynte i Alpelandet og sikkert også gøre god nytte der.:-)

Ove Nygaard
..-. .... ...- -.. .. .-. . -.- - ---. .-. (.. -.. --- --- .--.-)

[image]

Auf Wiedersjøn, Gamle Ven ! -Hils i Schweitz.

af Torben Villumsen, Odder, 13/12 2010, 12:00 (4884 dage siden) @ Ove Nygaard

HEJ.

I dag kl. 14.25 kørte DL 10 "på motorvejen" - på gummihjul - i Viby med kurs syd på.

m.v.h.

Torben

Auf Wiedersjøn, Gamle Ven ! -Hils i Schweitz.

af SFJ, 13/12 2010, 12:57 (4884 dage siden) @ Torben Villumsen

Hvorfor dog sælge den? Jeg går ud fra den er billiger i drift end en stor MX? Har det noget at gøre med reserve dele. De har jo allerede flere Nohab'ber.

Auf Wiedersjøn, Gamle Ven ! -Hils i Schweitz.

af Niels Munch, 13/12 2010, 14:37 (4884 dage siden) @ Per Hauberg

Tak for de gode billeder, Per!

Jeg kan blot bidrage med et halvdystert billede, der måske står meget godt til dagens traurige afskedsstemning:

[image]
HHJ DL 10 ankommer med godstog til Viby J. 17.03.1981 (nm).

Bedste hilsener
Niels

Auf Wiedersjøn, Gamle Ven ! -Hils i Schweitz.

af MHsøhus, 13/12 2010, 16:19 (4884 dage siden) @ Niels Munch

Jeg kan bidrage med et par billeder fra en sommerdag i Århus

[image][image][image]

Mvh. Martin

Auf Wiedersjøn, Gamle Ven ! -Hils i Schweitz.

af Ove Nygaard @, Fredericia, 14/12 2010, 07:30 (4883 dage siden) @ Per Hauberg

Her er så to sæt billeder med næsten 34 år imellem: Da DL 10 kom til Odderbanen, og da det forlod Midtjyske Jernbaner den 13.12.2010.[image]
(Begge sæt billeder er taget af Ole Linå Jørgensen, som har givet mig tilladelse til at vise dem i Jernbanen.dk).[image][image][image][image]

På billederne fra for næsten 34 år siden er det stationsforstander Birger Jensen på perronen. Han havde været elev ved Hammelbanen sammen med Jørn Hjorting.

På billedet fra den 13.12.2010 er det ikke Jørn Hjorting, men en ukendt ældre "kratlusker", som tilfældigvis befandt sig på åstedet for DL 10´s sidste ophold i spor 7 på Århus H.:-D

Og så slutter "udsendelsen" om DL 10´s sidste dag på danske skinner.

God jul.

Ove

Avatar

Auf Wiedersjøn, Gamle Ven ! -Hils i Schweitz.

af Per Hauberg, 14/12 2010, 09:19 (4883 dage siden) @ Ove Nygaard

HOV !!

Kratluskere skal iflg. banens tidligere direktør under slige seancer være hengemt bag pillerne !
Jeg fornemmer en spirende udbrydertrang :-D

vh

P.

Auf Wiedersjøn, Gamle Ven ! -Hils i Schweitz.

af Søren Villumsen, Odder, 14/12 2010, 11:25 (4883 dage siden) @ Ove Nygaard

Hej

Mit bidrag fra igår.....

[image]
Ved værkstedet

[image]
Lige før afgang

[image]
På vej ned på havnen

[image]
Og så forsvinder DL 10 ind på CSC terminalen...... en epoke ved Odderbanen er slut

Det var ikke muligt at komme ind på terminalen så desværre ingen billeder af at den blev løftet på at trailer.

Det var så det.....
......en epoke ved Odderbanen er slut

Mvh.

Søren Villumsen

--
Mvh.

Søren Villumsen

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak