Vinterkrig på Østbanen
Hej
Her et enkelt snerydningsbillede fra Østbanen i går.
Mere her:
http://www.jernbane.net/forum/forums/thread-view.asp?tid=19524&mid=110563&posts...
mvh, Allan
af Allan Støvring-Nielsen, 27/12 2010, 06:27 (4869 dage siden)
Hej
Her et enkelt snerydningsbillede fra Østbanen i går.
Mere her:
http://www.jernbane.net/forum/forums/thread-view.asp?tid=19524&mid=110563&posts...
mvh, Allan
af Svend, 27/12 2010, 07:16 (4869 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen
Rigtig gode billeder - tak for kigget!!
Al sneeen er tydeligeligvis blæst fra marken ned i gennemskæringen. I gamle dage havde man formentligt sikret sig ved at opsætte snehegn eller plante et læbælte.
--
Svend
af Niels Munch, 27/12 2010, 07:23 (4869 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen
Hej Allan,
Du er som sædvanlig på pletten, når "det sner" på Østbanen!
Bedste hilsener
Niels
af Tommy Nilsson , Ringsted, 27/12 2010, 08:08 (4869 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen
Imponerende billede. Her er flere fra Sjællandske:
http://www.sn.dk/Sneen-skabte-kaos-i-trafikken/Stevns/artikel/103560
--
af Niels Munch, 27/12 2010, 08:15 (4869 dage siden) @ Tommy Nilsson
He he, ikke første gang, der har været kvaler ved Ammerup!
Her endnu et bille fra dengang, de store frontplove sad på M 10:
ØSJS M 10 i Hårlev, februar 1986 (nm).
M.v.h.
Niels
af Kasper Pedersen, 27/12 2010, 11:51 (4869 dage siden) @ Niels Munch
Her er billeder fra i dag, hvor man måtte grave sneslyngen MF 101 fri, inden at Contec My 1154 kunne trække den fri, og gøre sig klar til at bekæmpe snemasserne på strækningen til Rødvig. Desværre havde jeg ikke tid til, at vente på at den skulle ud og rydde sne
Rendegraver i gang med at grave sneslyngen fri mens at My 1154 ankommer til Hårlev d. 27/12.
Contec My 1154 har fået trukket MF 101 fri d. 27/12.
Mvh Kasper Pedersen
af Niels Munch, 27/12 2010, 12:20 (4868 dage siden) @ Kasper Pedersen
Erfaringen fra 1996 siger mig, at den burde have været i gang for længst!
ØSJS Hårlev-Karise, 29. januar 1996 (JT/nm).
M.v.h.
Niels
af Allan Støvring-Nielsen, 27/12 2010, 12:25 (4868 dage siden) @ Niels Munch
Erfaringen fra 1996 siger mig, at den burde have været i gang for længst!
Ja, havde man brugt sneslyngen i går - istedet for ploven, så havde man ihvertfald sparet udgiften til adskillige nye master til overkørselssignalerne!
mvh, Allan
af Svend, 27/12 2010, 18:10 (4868 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen
Jeg undrer mig over, at man - til trods for at RT selv har egnet udstyr i form af sneslynge og lokomotiv med stor plov - sender en anden operatørs MX-lokomotiv afsted på snerydning. Har man manglet en RT-lokomotivfører med attest til MX/MY eller hvad er der sket?
--
Svend
af Allan Støvring-Nielsen, 27/12 2010, 18:38 (4868 dage siden) @ Svend
Jeg undrer mig over, at man - til trods for at RT selv har egnet udstyr i form af sneslynge og lokomotiv med stor plov - sender en anden operatørs MX-lokomotiv afsted på snerydning. Har man manglet en RT-lokomotivfører med attest til MX/MY eller hvad er der sket?
Man tilkaldte i første omgang Contec, efter at RT MX 42 var kørt fast ... Derudover kan MX 42 jo ikke koble og trække en LINT fri, sålænge den har de store plove siddende foran trækkrogen.
mvh, Allan
af Svend, 27/12 2010, 18:43 (4868 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen
Tak for svaret.
Vi må håbe for RT/Østbanen, at de har aftalt en fast pris for assistancen
--
Svend
af lkfsteen, 28/12 2010, 04:54 (4868 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen
Mx 42 har ALDRIG siddet fast !!!!!!!
af lkfsteen, 28/12 2010, 04:29 (4868 dage siden) @ Svend
Årsagen til at vi må ud og låne lokomotiv andre steder er, at Rösli fra lokalbanen kort tid inden vi overgik til RT var så flink at sælge vores 2 andre Mxer
Vi er som nok folk til at køre
af Kaspertog , Næstved, 27/12 2010, 13:17 (4868 dage siden) @ Kasper Pedersen
Her er en video fra i dag
af Svend, 27/12 2010, 09:12 (4869 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen
Lad os lige se hvad "klogebogen" siger om sneværnsforanstaltninger.
Med lidt god vilje burde det kunne tydes:
--
Svend
af Lars B. Christensen , 27/12 2010, 17:53 (4868 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen
Som et supplement til Allans flotte billeder fra Østbanen, følger her en serie fotos fra den 26. december:
Kl. ca. 10.40 ankom Lint 39 med toget fra Køge. Flere passagerer skiftede over til den indsatte togbus på Rødvig-strækningen, der afgik et par minutter efter ankomsten
Umiddelbart efter at toget var afgået mod Fakse Ladeplads, trillede Contecs MY 1154 ind med MX 1041, der var blevet gravet fri af snedyngerne ved Klippinge. Det automatiske anlæg ved overkørslen måtte sættes i gang manuelt
Den bjærgede MX 1041 i Hårlev
Efter nogle minutters ophold ved perronen, afgik MY 1154 og MX 1041 mod Fakse Ladeplads
Sneslyngen MF 101 var ikke i brug, men henstod ved det gamle varehus
Da MY 1154 + MX 1041 var afgået, blev der plads til at ØSJS Mx 42 (ex. MX 1005) kunne komme ud. Men det automatiske sporskifte fra værkstedet drillede, og kosten måtte i brug for at få sneen væk. Langs taget på den gamle remise, hang lange istapper
Efter et par forsøg, lykkedes det at få MX 42 ud fra værkstedet
Ved perronen i Hårlev blev en del af sneen ovenpå sneploven fjernet med en spade. De rejsende mod Køge, fulgte med i arbejdet
Omkring kl. 11.30 afgik MX 42 mod Rødvig
Allerede umiddelbart efter overkørslen i Hårlev, kom sneploven i brug
Ved 12-tiden var Lint 39 tilbage i Køge, hvor der ventede et ca. 40 minutter langt ophold, førend turen atter gik mod Fakse Ladeplads. I Egøje holdt i øvrigt et af Regionstogs gule Lint, der var brudt sammen.
Ved 13-tiden holdt MX 42 i Klippinge, hvorfra det kort efter returnerede til Hårlev. På strækningen mellem Hårlev og Klippinge var flere overkørselsanlæg blevet ødelagt.
Selve stationen i Klippinge var omdannet til et snelandskab. Østbanens rendegraver havde dog fjernet en del af sneen på de to spor
Den indesneede RT Lint 34 holdt umiddelbart syd for Klippinge
Assistance var på vej i form af MY 1154, der ankom til Klippinge kl. 13.40. MY 1154 havde fået påmonteret en særlig kobling, så det kunne tage Lint 34 med på slæb
Langsomt nærmede MY 1154 sig den nødstedte Lint, hvorefter flere af Regionstogs og Contecs folk sprang ud, for at koble MY 1154 og Lint 34 sammen
Sneen lå højt på sporet ved Lint 34, og standsede al kørsel mod syd
Da MY 1154 ankom, blev afhentningen af Lint 34 et tilløbsstykke for de lokale beboere i Klippinge
MY 1154 afgik ikke lige med det samme. Først skulle det tjekkes at Lint 34 kunne køre, og det blev til flere ture nogle meter frem og tilbage, for at konstatere at alt var i orden
Endelig omkring kl. 14.30 kunne MY 1154 returnere med Lint 34 til Hårlev. I spor 2 holder Østbanens rendegraver, der snart efter også forsvandt fra Klippinge
Til slut et foto fra Rødvig, hvor sneeen også lå højt
Mange hilsner
Lars
af Niels Munch, 27/12 2010, 19:26 (4868 dage siden) @ Lars B. Christensen
Kære Lars,
Flot reportage!
Med hilsen & tak
Niels
af Søren Nygaard, 28/12 2010, 02:34 (4868 dage siden) @ Lars B. Christensen
Hej Lars.
En rigtig godt historie, med mange gode billeder, ligesom vi kan li´ det.
Det var jo som og være der selv, dog uden at fryse tæer og næse af.
Tak for det!!
af disavelo, Herning, 28/12 2010, 04:47 (4868 dage siden) @ Søren Nygaard
Spændende - tak fordi du så levende delagtiggør os andre i problemerne ovre østpå.
Venlige hilsner
Søren
af MYMXnord, Frederikshavn, 28/12 2010, 14:07 (4867 dage siden) @ Lars B. Christensen
´Tak for en rigtig flot fotorapportage
af Anders D, 4/12 2013, 20:23 (3795 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen
Dette fantastiske billede var - vist nok via linket til jernbane.net - koblet til en filmoptagelse. Desværre fungerer linket ikke længere. N
ogen der ved hvem der optog filmen, så vi kan gense den?
af thomash, 4/12 2013, 20:29 (3795 dage siden) @ Anders D
Dette fantastiske billede var - vist nok via linket til jernbane.net - koblet til en filmoptagelse. Desværre fungerer linket ikke længere. N
ogen der ved hvem der optog filmen, så vi kan gense den?
Kan det evt. være den tråd her du tænker på?
http://jernbane.net/phorum/read.php?3,110526
Der er i hvert fald både billeder og video i tråden. :)
--
Mvh
Thomas
https://railphotos.eu
af Anders D, 4/12 2013, 20:51 (3795 dage siden) @ thomash
Det var desværre ikke det rigtige link - men tak til Thomas alligevel.
Den filmstrimmel jeg efterlyser viser Mx 42 forcere driverne ved Ammerup. Se første billede af Allan Støvring Nielsen i denne tråd. Måske Allan ved besked?