Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

IC 2-tog (Generelt)

af Børge Sundahl, 6/2 2013, 11:20 (4122 dage siden)

Et IC 2-tog observeret i Ringsted i går.
Er der nogen der ved hvor det skulle hen eller hvad det skulle i Ringsted?

M v h Børge

IC 2-tog

af Nicolai Pulkkinen, sjælland, 6/2 2013, 11:34 (4122 dage siden) @ Børge Sundahl

Hej Børge .. Det skulle på prøvetur mellem Ringsted og næstved og det var en regionstogs ic2er og ikke en ansaldobreda ic2er

--
Med Venlig Hilsen

Nicolai

IC 2-tog

af Christian Garner, 6/2 2013, 11:56 (4122 dage siden) @ Nicolai Pulkkinen

Hej Nicolai

Du skriver Regionstog IC2-er

HAr Regionstog også købt IC2'er der virker?

IC 2-tog

af mhv_vsvt, Holbæk / Rørvig, 6/2 2013, 14:01 (4122 dage siden) @ Nicolai Pulkkinen

- Glemmer man ikke at Odsherredsbanens ADTRANS IC2 har flg. nr. og navne?

MF 1021 - FS 1121 - "LØVEN"
MF 1022 - FS 1122 - "HERCULES"
MF 1023 - FS 1123 - "ORION"

- Jeg kan i øvrigt - nu vi har dem oppe at vende igen, ikke forstå hvorfor de ikke bliver tilpasset til resten af IC3/IR4-flåden og så bliver sat ind som gennemgående IC-tog fra hhv. Nakskov og Nykøbing Sjælland til København.

--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf

Avatar

IC 2-tog

af Johnni Lassen ⌂, 6/2 2013, 14:19 (4122 dage siden) @ mhv_vsvt

Jeg kan i øvrigt - nu vi har dem oppe at vende igen, ikke forstå hvorfor de ikke bliver tilpasset til resten af IC3/IR4-flåden og så bliver sat ind som gennemgående IC-tog fra hhv. Nakskov og Nykøbing Sjælland til København

De har ikke ATC.

Her et videoklip fra i går med MF/FS 1023/1123:
http://www.youtube.com/watch?v=VkuTf10oKnI

Mvh Johnni Lassen

--
[image][image]

IC 2-tog

af Nicolai., 6/2 2013, 18:35 (4122 dage siden) @ Johnni Lassen

[image]
[image]
[image]

lidt billeder fra hjemturen fra Ringsted over roskilde idag

IC 2-tog

af mhv_vsvt, Holbæk / Rørvig, 6/2 2013, 21:50 (4121 dage siden) @ Nicolai.

[image]

lidt billeder fra hjemturen fra Ringsted over roskilde idag

- Jamen er det ikke - jow da det er jo "ORION" der er på lufte-tur.

- Så må jeg jo hellere lige se om både "LØVEN" og "ORION" står ved remisen i Holbæk i morgen tidlig, eller om "ORION" ryger tilbage som reserve i Tølløse.

--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf

IC 2-tog

af Fysikeren, 6/2 2013, 14:31 (4122 dage siden) @ mhv_vsvt

- Jeg kan i øvrigt - nu vi har dem oppe at vende igen, ikke forstå hvorfor de ikke bliver tilpasset til resten af IC3/IR4-flåden og så bliver sat ind som gennemgående IC-tog fra hhv. Nakskov og Nykøbing Sjælland til København.

Et problem her er, at der kun er bygget 13 af dem. Lollandsbanen har 10 stk. mens der på Vestsjælland kører 3.

På Lolland skal der vist bruges 8 for at opretholde den normale køreplan plus 2 i reserve. Så der er reelt ikke materiel til gennemgående tog baseret på denne togtype. Gennemgående tog er en god idé til især Nakskov, men lad det være med IC3 eller andet DSB-materiel.

IC 2-tog

af Johnni Christensen, 6/2 2013, 16:33 (4122 dage siden) @ Fysikeren

Jeg læste for nylig (kan ikke huske hvor), at der arbejdes på direkte tog Nykøbing Sj-København. Om dette skal være med IC2 er jeg dog uvidende om.
Men det var da smart hvis den kunne koble med en IC3´er fra Kalundborg og fortsætte samlet videre...

Johnni

IC 2-tog

af Poul Andersen, 6/2 2013, 17:52 (4122 dage siden) @ Niels Munch

Princippet blev i øvrigt debatteret i denne tråd: http://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=53861 .

V.h.
Niels

IC 2 togenes max, hastighed på "kun" 140 km/t. i forhold til DSB MF/ER på 180 km/t.
er også et problem hvis en evt. samkøring skal iværksættes.

Mvh.
Poul.

IC 2-tog

af mhv_vsvt, Holbæk / Rørvig, 6/2 2013, 21:48 (4121 dage siden) @ Poul Andersen

- Ja men det var også alle de der diverse forskelligheder jeg havde i tankerne der skulle rettes op på.

Men jeg kan godt se problemet med kapaciteten på Lollandsbanen, men på Odsherredsbanen står 1x21 - 1x23 bare som nedbrudsreserve for Lint-erne, de kunne da sagtens sendes til opgradering så de kunne køre sammem med en IC3 fra f.eks Kalundborg som man er inde på lidt længere oppe.

Men måske er det løb kørt - eller rettere er det tog kørt.

--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf

IC 2-tog

af Niels Munch, 6/2 2013, 22:22 (4121 dage siden) @ mhv_vsvt

En visionsplan for Regionstog er i støbeskeen. Det kan nok betale sig at holde øje med den.

Region Sjælland siger herom i sin "Afrapportering fra Miljø-, energi- og udviklingsudvalgets arbejde i 2012":

"Vision for jernbanetrafikken på Sjælland

Kommunerne og Region Sjælland har på møde i KKU den 28. august 2012 vedtaget, at der skal udarbejdes en vision for jernbanetrafikken på Sjælland, blandt andet baseret på et bedre samspil mellem statens og Region Sjællands banetrafik.

Udvalget har i løbet af efteråret 2012 påbegyndt arbejdet med visionen, hvor også kommunerne er blevet aktivt inddraget via eksisterende fælles administrative samarbejdsfora. Der er desuden blevet etableret en arbejdsgruppe bestående af repræsentanter fra regionen, kommunerne, Regionstog og Movia samt det tilknyttede eksterne konsulentfirma COWI.

Udvalget har desuden haft fokus på den statslige trafikplan, der har været sendt i høring. Region Sjællands høringssvar til den statslige trafikplan tager udgangspunkt i det igangværende arbejde med visionen for jernbanetrafikken for Region Sjælland."

I Region Hovedstaden forefindes allerede en visionsplan for Lokalbanen.

M.v.h.
Niels

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak