IC 2-tog (Generelt)
Et IC 2-tog observeret i Ringsted i går.
Er der nogen der ved hvor det skulle hen eller hvad det skulle i Ringsted?
M v h Børge
af Børge Sundahl, 6/2 2013, 11:20 (4122 dage siden)
Et IC 2-tog observeret i Ringsted i går.
Er der nogen der ved hvor det skulle hen eller hvad det skulle i Ringsted?
M v h Børge
af Nicolai Pulkkinen, sjælland, 6/2 2013, 11:34 (4122 dage siden) @ Børge Sundahl
Hej Børge .. Det skulle på prøvetur mellem Ringsted og næstved og det var en regionstogs ic2er og ikke en ansaldobreda ic2er
--
Med Venlig Hilsen
Nicolai
af Børge Sundahl, 6/2 2013, 11:37 (4122 dage siden) @ Nicolai Pulkkinen
Hej
tak for oplysningen
Mvh Børge
af Christian Garner, 6/2 2013, 11:56 (4122 dage siden) @ Nicolai Pulkkinen
Hej Nicolai
Du skriver Regionstog IC2-er
HAr Regionstog også købt IC2'er der virker?
af Nicolai Pulkkinen, sjælland, 6/2 2013, 12:01 (4122 dage siden) @ Christian Garner
--
Med Venlig Hilsen
Nicolai
af mhv_vsvt, Holbæk / Rørvig, 6/2 2013, 14:01 (4122 dage siden) @ Nicolai Pulkkinen
- Glemmer man ikke at Odsherredsbanens ADTRANS IC2 har flg. nr. og navne?
MF 1021 - FS 1121 - "LØVEN"
MF 1022 - FS 1122 - "HERCULES"
MF 1023 - FS 1123 - "ORION"
- Jeg kan i øvrigt - nu vi har dem oppe at vende igen, ikke forstå hvorfor de ikke bliver tilpasset til resten af IC3/IR4-flåden og så bliver sat ind som gennemgående IC-tog fra hhv. Nakskov og Nykøbing Sjælland til København.
--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf
af Johnni Lassen , 6/2 2013, 14:19 (4122 dage siden) @ mhv_vsvt
Jeg kan i øvrigt - nu vi har dem oppe at vende igen, ikke forstå hvorfor de ikke bliver tilpasset til resten af IC3/IR4-flåden og så bliver sat ind som gennemgående IC-tog fra hhv. Nakskov og Nykøbing Sjælland til København
De har ikke ATC.
Her et videoklip fra i går med MF/FS 1023/1123:
http://www.youtube.com/watch?v=VkuTf10oKnI
Mvh Johnni Lassen
--
af Nicolai., 6/2 2013, 18:35 (4122 dage siden) @ Johnni Lassen
lidt billeder fra hjemturen fra Ringsted over roskilde idag
af mhv_vsvt, Holbæk / Rørvig, 6/2 2013, 21:50 (4121 dage siden) @ Nicolai.
lidt billeder fra hjemturen fra Ringsted over roskilde idag
- Jamen er det ikke - jow da det er jo "ORION" der er på lufte-tur.
- Så må jeg jo hellere lige se om både "LØVEN" og "ORION" står ved remisen i Holbæk i morgen tidlig, eller om "ORION" ryger tilbage som reserve i Tølløse.
--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf
af Fysikeren, 6/2 2013, 14:31 (4122 dage siden) @ mhv_vsvt
- Jeg kan i øvrigt - nu vi har dem oppe at vende igen, ikke forstå hvorfor de ikke bliver tilpasset til resten af IC3/IR4-flåden og så bliver sat ind som gennemgående IC-tog fra hhv. Nakskov og Nykøbing Sjælland til København.
Et problem her er, at der kun er bygget 13 af dem. Lollandsbanen har 10 stk. mens der på Vestsjælland kører 3.
På Lolland skal der vist bruges 8 for at opretholde den normale køreplan plus 2 i reserve. Så der er reelt ikke materiel til gennemgående tog baseret på denne togtype. Gennemgående tog er en god idé til især Nakskov, men lad det være med IC3 eller andet DSB-materiel.
af Johnni Christensen, 6/2 2013, 16:33 (4122 dage siden) @ Fysikeren
Jeg læste for nylig (kan ikke huske hvor), at der arbejdes på direkte tog Nykøbing Sj-København. Om dette skal være med IC2 er jeg dog uvidende om.
Men det var da smart hvis den kunne koble med en IC3´er fra Kalundborg og fortsætte samlet videre...
Johnni
af Niels Munch, 6/2 2013, 17:36 (4122 dage siden) @ Johnni Christensen
Princippet blev i øvrigt debatteret i denne tråd: http://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=53861 .
V.h.
Niels
af Poul Andersen, 6/2 2013, 17:52 (4122 dage siden) @ Niels Munch
Princippet blev i øvrigt debatteret i denne tråd: http://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=53861 .
V.h.
Niels
IC 2 togenes max, hastighed på "kun" 140 km/t. i forhold til DSB MF/ER på 180 km/t.
er også et problem hvis en evt. samkøring skal iværksættes.
Mvh.
Poul.
af mhv_vsvt, Holbæk / Rørvig, 6/2 2013, 21:48 (4121 dage siden) @ Poul Andersen
- Ja men det var også alle de der diverse forskelligheder jeg havde i tankerne der skulle rettes op på.
Men jeg kan godt se problemet med kapaciteten på Lollandsbanen, men på Odsherredsbanen står 1x21 - 1x23 bare som nedbrudsreserve for Lint-erne, de kunne da sagtens sendes til opgradering så de kunne køre sammem med en IC3 fra f.eks Kalundborg som man er inde på lidt længere oppe.
Men måske er det løb kørt - eller rettere er det tog kørt.
--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf
af Niels Munch, 6/2 2013, 22:22 (4121 dage siden) @ mhv_vsvt
En visionsplan for Regionstog er i støbeskeen. Det kan nok betale sig at holde øje med den.
Region Sjælland siger herom i sin "Afrapportering fra Miljø-, energi- og udviklingsudvalgets arbejde i 2012":
"Vision for jernbanetrafikken på Sjælland
Kommunerne og Region Sjælland har på møde i KKU den 28. august 2012 vedtaget, at der skal udarbejdes en vision for jernbanetrafikken på Sjælland, blandt andet baseret på et bedre samspil mellem statens og Region Sjællands banetrafik.
Udvalget har i løbet af efteråret 2012 påbegyndt arbejdet med visionen, hvor også kommunerne er blevet aktivt inddraget via eksisterende fælles administrative samarbejdsfora. Der er desuden blevet etableret en arbejdsgruppe bestående af repræsentanter fra regionen, kommunerne, Regionstog og Movia samt det tilknyttede eksterne konsulentfirma COWI.
Udvalget har desuden haft fokus på den statslige trafikplan, der har været sendt i høring. Region Sjællands høringssvar til den statslige trafikplan tager udgangspunkt i det igangværende arbejde med visionen for jernbanetrafikken for Region Sjælland."
I Region Hovedstaden forefindes allerede en visionsplan for Lokalbanen.
M.v.h.
Niels
af Niels Munch, 6/2 2013, 14:21 (4122 dage siden) @ Christian Garner
Se f.eks. også: http://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=42050 .
V.h.
Niels
af mlun0052, 15/3 2013, 19:53 (4085 dage siden) @ Nicolai Pulkkinen
hvad skulle der testes ?