Manskabslokale for lokofører
Hej :)
Er der nogen der ved hvilke stationer i Danmark der har mandskabslokaler som lokomotivførerene kan holde dere pause i?
Hilsen chr :D
Hej :)
Er der nogen der ved hvilke stationer i Danmark der har mandskabslokaler som lokomotivførerene kan holde dere pause i?
Hilsen chr :D
Ja, nogle af dem, men de enkelte operatører har har deres egne pauselokaler.
DSB har mange opholdslokaler rundt omkring i landet bl.a. Frederikshavn, Ålborg, Struer, Århus, Herning, Esbjerg, Fredericia, Kolding, Tinglev, Sønderborg, Padborg, Odense, Korsør, Kalundborg, København, Helsingør, Hillerød, Frederikssund, Næstved, Nykøbing F, Rødby Færge.
det var mange byer :) jeg troede kun det var store byer som København Århus Odense og Ålborg, men mange tak for svar :D :D :D :D :D
Hilsen chr :D
det var mange byer :) jeg troede kun det var store byer som København Århus Odense og Ålborg, men mange tak for svar :D :D :D :D :D
Hilsen chr :D
Ville være noget trist at ankomme til Struer fra København og ikke kunne få et ordenlig hvil...
--
BjergBanen - Faare Station
det var mange byer :) jeg troede kun det var store byer som København Århus Odense og Ålborg, men mange tak for svar :D :D :D :D :D
Hilsen chr :D
Ville være noget trist at ankomme til Struer fra København og ikke kunne få et ordenlig hvil...
Eller fra Kh til Rf
I Frederikshavn er der endda en bygning med overnatningsmuligheder for togpersonale der kører hele turen Kh-Fh der mest bliver benyttet af børneguiderne, men også andet togpersonale.
ok tak for svar :) der er vist også et overnatningssted i Grenå for togpersonale :)
Jeg har ellers læst at det kun er på større banegårde at mandskabslokaler findes.
Togpersonalet har ikke overnatning i Grenaa, det er kun lokomotivpersonalet der har det.
Det var også lokomotivførere jeg mente
Lokomotivfører fra København kører ikke mere til Struer, mig bekendt var det kun dengang der kørte rigtige lyntog. I dag er det kun lokomotivfører fra Fredericia og Århus der kører til Struer.
Der er selvføgelig også stadig stationeret lokomotivfører i Struer.
Nu er danske Lkf vildt forkælet, tænk bare en Lkf fra Struer "kun" skal køre Struer og til Fredericia og retur ca 4,5 times kørsel på en arbejdsdag, ved godt der er nogle ture som er Struer-Fredericia-Århus-Struer og omvendt.... men Genneralt bliver DSB lkf ikke overbelastet. Tænk bare i det store Udland hvor en Lkf arbejder.
Tænk bare når nu DB Scenker kan få lov til at have tjenester over 9 timer. En lidt længere tjenste vil kunne gøre at en Struer /København Lkf kan klare en tur frem og tilbage på en tjeneste. Det er vejen frem... så kan 10-20% af lkf spares væk.
JJ
Den måde hvorpå du stiller regnestykket op, er blot et klart udtryk for, at du ikke aner et klap om, hvad du skriver om!
ja lkf er skam ikke noget nemt job altid.
Ikke desto mindre er eksemplet med DB Schenker jo korrekt. Og ser man på svenskernes og tyskernes køre-/hviletider, er danske lkf noget forkælede i forhold til.
/Filip
Hvordan vil du så stille regnestykket op, som fortæller at danske Lkf er overforkælede.......
JJ
Du ser kun på den faktiske køretid, men lokomtivførerarbejde er meget andet. Der skal tjekkes ind, spadseretider, klargøring, rangering, pauser, kørsel, forsyning og meget mere.
Har været på studietur i 2001 til EWS i England. De kørte med 10 nattjenester i træk af 12 timers varighed. De havde en helvedes masse forbikørsler af signaler i stop og de lavede en grusom bunke buler i deres materiel.
Lokomotivførernes arbejdstidsregler er lavet for at beskytte lokomotiveførerne, men så sandelig også for at sikre passagerene, godset og materiellet.
Hvis nu en eller anden tilfældig person udtalte sig om dit arbejde, uden at vide en pind om det og ydermere sige at din arbejdstid var alt for kort, så ville jeg gerne se dit fjæs, når den melding blev leveret.
Men jeg læner mig tilbage og griner over din udmelding, for jeg kan ikke tage dig alvorligt.
Ikke desto mindre er eksemplet med DB Schenker jo korrekt. Og ser man på svenskernes og tyskernes køre-/hviletider, er danske lkf noget forkælede i forhold til.
Hvis du er bekendt forskellene, kunne du måske formidle disse informationer videre til os andre, så vi også ved, hvad det er der tales om ......
--
Svend
Er du lokofører Aleksander?
Der er skam mere i jobbet end man lige tror, når jeg siger til folk jeg gerne vil være lokoføre, siger de at det er da bare og sidde på sin r.. og trykke på en knap, men så siger jeg også at så nemt er det altså ikke.
Er du lokofører Aleksander?
Der er skam mere i jobbet end man lige tror, når jeg siger til folk jeg gerne vil være lokoføre, siger de at det er da bare og sidde på sin r.. og trykke på en knap, men så siger jeg også at så nemt er det altså ikke.
Det er jo også i den grad afhængig af hvor man er ansat ....
Der er langt fra S-Tog til at være lokomotivfører i enterprenør brancen...
Ja, det er jeg. Jeg startede i 1989. Har aldrig kørt S tog.
spændende :) så har du mit drømmejob :D :D
Tænk bare når nu DB Scenker kan få lov til at have tjenester over 9 timer.
Ja jo det er da rigtigt at vi må være på arbejde i op til tolv timer, men vi må jo "kun" sidde på pinden i ni timer. Og der må gå op til fem timer inden vi skal have en pause, men så har vi jo også knoklet.
Med venlig hilsen
Christian
DB Schenker fører
Du ser kun på den faktiske køretid, men lokomtivførerarbejde er meget andet. Der skal tjekkes ind, spadseretider, klargøring, rangering, pauser, kørsel, forsyning og meget mere.
Har været på studietur i 2001 til EWS i England. De kørte med 10 nattjenester i træk af 12 timers varighed. De havde en helvedes masse forbikørsler af signaler i stop og de lavede en grusom bunke buler i deres materiel.
Lokomotivførernes arbejdstidsregler er lavet for at beskytte lokomotiveførerne, men så sandelig også for at sikre passagerene, godset og materiellet.
Hvis nu en eller anden tilfældig person udtalte sig om dit arbejde, uden at vide en pind om det og ydermere sige at din arbejdstid var alt for kort, så ville jeg gerne se dit fjæs, når den melding blev leveret.
Men jeg læner mig tilbage og griner over din udmelding, for jeg kan ikke tage dig alvorligt.
Hej Aleksander
Jeg er generelt enig med dig, selvom at det er da rigtigt, at ved siden af vores nabolande så er vi nok lidt forkælet, eller bedre stillet nok nærmere! Jeg syntes at det er fint vi har fået nogle nye regler som er mere specifik for godskørsel, da der jo er stor forskel på hvordan kørslen på virker lokomotivføreren. Og ja jeg vil da gerne indrømme at vores 12 timers vagter er lange, ikke mindst når det køre som det gør lige pt. Men der er en ting som ikke er blevet ændret og det er natturene som stadig kun må være på otte timer, og det er den største forskel fra os og tyskerne. Svenskenes regler vil jeg slet ikke komme ind på, da de er dårligere stillet end de er i polen!
Med venlig hilsen
Christian
jeg vil lige sige at når man har været med en dag, med en LKF laver de meget andet end at sidde på deres r..
Hvor meget rangering laver man egentlig som LKF. Når nu man skal være LKF
jeg vil lige sige at når man har været med en dag, med en LKF laver de meget andet end at sidde på deres r..
Hvor meget rangering laver man egentlig som LKF. Når nu man skal være LKF
Som jeg har skrevet tidligere i samme tråd er det vist afhængig af hvilken operatør/entreprenør man er ansat hos.
Der er himmel vid forskel fra S-tog til en LKF i entreprenør brancen...
Mvh hrn
jeg vil lige sige at når man har været med en dag, med en LKF laver de meget andet end at sidde på deres r..
Hvor meget rangering laver man egentlig som LKF. Når nu man skal være LKF
Hej
Det er meget forskelligt alt efter hvilke ture man kører. Nu er jeg selv ansat hos DB Schenker, og nogle dage rangere man lidt andre dage overhovedet ikke. Ligesom der kan gå lang tid mellem man rigger en maskine op eller ned. Og jeg er absolut enig med HRN, at der er stor forskel på hvordan dagen er "flækket sammen", alt efter hvem man er ansat hos.
Med venlig hilsen
Christian
jeg vil lige sige at når man har været med en dag, med en LKF laver de meget andet end at sidde på deres r..
Hvor meget rangering laver man egentlig som LKF. Når nu man skal være LKF
Hov Hov ..... Du har da ikke været med en lokomotivfører på arbejde ?????....
Men du var måske ledsaget af en Lokomotivinstruktør eller ????