Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Lollandsbane frimærker (Generelt)

af B.Jensen, Marrebæk Norvej 4 - 4873 Væggerløse, 19/6 2013, 20:05 (3964 dage siden)

Jeg er løbet ind i lidt frimærker Udgivet af Lollandsbanen der er 8 hele ark og et halvt ark, fordelt på flg. måde:

Et ½ Ark m 30 stk 10 øre

[image]

Et helt ark m 25 stk 50 øre

[image]

2 hele ark Nummererede 71 & 75 m. 25 stk 60 øre i hvert ark

[image]

2 hele ark Ikke Nummererede m. 25 stk i hvert ark 60 øre

[image]

1 Ark Nummereret 90 m. 25 stk 75 øre

[image]

1 Ark nummereret 49 m 25 stk 90 øre

[image]

1 ark No 0389 m. 20 stk 550 øre

[image]

Hvis nogen er interesseret så kom med et bud

-
min pris idé er 50,- pr. ark = 550,- kr samlet!

Lollandsbane frimærker

af Krabsen @, 19/6 2013, 21:38 (3964 dage siden) @ B.Jensen

Inden du kaster dem i papirkurven, så tag en snak med Toke.
http://norbyhus.dk/

Han ved hvad der er værd at vide om frimærker og posthistorie i Danmark (og er en flink fyr), men om hans interesse også omfatter banemærker ved jeg ikke.

Ellers er http://www.jernbanemaerker.dk/ nok stedet hvor nørderne mødes..

Lollandsbane frimærker

af Arne Jørgensen. @, museumsbanen, 19/6 2013, 22:37 (3964 dage siden) @ Krabsen

hejsa
Dette skal ikke være for at kaste mistanke på nogen, for du er sikkert kommet helt legalt til mærkerne, men for god ordens skyld skal jeg blot informere om, at Museumsbanen for et par år siden havde indbrud på Bandholm station og netop fik stjålet vort udvalg af banemærker, samt høj telefon fra LollandFalsters telefonaktieselskab og et gl. rundt stationur. Usædvanligt at der bliver stjålet specielle jernbaneeffekter og ikke is og slik som sædvanlig ?
museumsbanen
Arne Jørgensen

Lollandsbane frimærker

af Uffe B. Pedesen, Randers, 20/6 2013, 07:16 (3964 dage siden) @ Arne Jørgensen.

Hej
Banemærker i helark fra Lollandsbanen findes ofte sat til salg på QXL.
Der opnås ikke ret høje priser da de åbenbart findes i ret store mængder.
For yderligere information gå ind på DFBKs hjemmeside.
Dansk fragt og banemærkeklub er en seriøs klub for samlere af bane- og rutebil- og færgemærker.

Avatar

Lollandsbane frimærker

af B.Jensen, Marrebæk Norvej 4 - 4873 Væggerløse, 20/6 2013, 14:21 (3963 dage siden) @ B.Jensen

Humm! Ja, men jeg har købt dem i en forretning i Nyk.F -
- Vedkommende - sagde dog at han ikke havde flere lokale mærker - men kun nogle få andre steder fra, som han og familien havde købt for adskellige år siden.
Så. Jeg siger tak! for info: Og hvis der findes så mange af de mærker som der påstås, beholder jeg dem bare selv i mine samling.

Så slutter jeg bare emnet her !!

Lollandsbane frimærker

af ogp-bane, 12/10 2019, 16:54 (1658 dage siden) @ B.Jensen

Er mærkerne stadig til salg?

Avatar

Lollandsbane frimærker

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 13/10 2019, 06:31 (1658 dage siden) @ ogp-bane

Er mærkerne stadig til salg?

6 år senere?

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak