Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Holbæk

af Erik Søfelde, 15/1 2011, 11:07 (4850 dage siden)

Hej Allesammen
Her nogle billeder fra Holbæk
Årstal må stå i det uvisse
jeg vil skyde på 1965 ?[image][image][image][image][image][image]
M.v.h
Erik Søfelde

Holbæk

af Peter Matros, Holbæk, 15/1 2011, 11:16 (4850 dage siden) @ Erik Søfelde

Nok er jeg her fra Holbæk. Men de billeder er taget før jeg overhovedet interesseede mig for Jernbaner. Og nok boede jeg tæt på banen. Men det var ikke der jeg havde min "legeplads". Men smukke billeder. Er der nogen der ligger inde med et billiede af forsiden af stationen, så vil jeg gerne se, da den kunne jeg "næsten" se hjemme fra. Boede nemlig i Nygade.

Holbæk

af Erik Søfelde, 15/1 2011, 17:59 (4850 dage siden) @ Peter Matros

Nok er jeg her fra Holbæk. Men de billeder er taget før jeg overhovedet interesseede mig for Jernbaner. Og nok boede jeg tæt på banen. Men det var ikke der jeg havde min "legeplads". Men smukke billeder. Er der nogen der ligger inde med et billiede af forsiden af stationen, så vil jeg gerne se, da den kunne jeg "næsten" se hjemme fra. Boede nemlig i Nygade.

Hej her et billed mere
kvaliteten er som du ser[image]
M.v.h
Erik Søfelde

Holbæk

af Niels Munch, 15/1 2011, 18:27 (4850 dage siden) @ Peter Matros

Er der nogen der ligger inde med et billede af forsiden af stationen, så vil jeg gerne se, da den kunne jeg "næsten" se hjemme fra. Boede nemlig i Nygade.

Se her:

[image]
Holbæk, Banegården (postkort "E. Andersen, Banegårdskiosken, Tlf. 890 Holbæk. Nr. 12518-"

M.v.h.
Niels

Holbæk

af Georg Schmidt, Højbjerg, 15/1 2011, 11:38 (4850 dage siden) @ Erik Søfelde

Tak for herlige billeder fra gamle Holbæk. Jeg kom meget på OHJ i tresserne, der var et stort udvalg af trækkraft. Bedst husker jeg dog S 36 (forrest på mit billede)der længe kørte i svensk bemaling. Når vi drønede afsted ude ved Mårsø passede akselafstanden lige med skinnelængden, og vi blev helt søsyge.[image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak