Nordbanen for først normalt drift ultimo 2011
http://www.bt.dk/danmark/togene-koerer-foerst-normalt-sidst-paa-aaret
Der skal købes nyt ind før signal hytten kan erstattes..
af kristian jakobsen , ølby, 21/1 2011, 09:59 (4845 dage siden)
http://www.bt.dk/danmark/togene-koerer-foerst-normalt-sidst-paa-aaret
Der skal købes nyt ind før signal hytten kan erstattes..
af Ove Nygaard , Fredericia, 21/1 2011, 10:58 (4845 dage siden) @ kristian jakobsen
Hej Kristian.
Det er nok Nordvestbanen, der er tale om. Men ellers er det træls, at en sådan brand (påsat?) kan genere togtrafikken i lang tid. Det siger lidt om banedriftens sårbarhed.
Bedste hilsener
Ove
af mhv_vsvt, Holbæk / Rørvig, 21/1 2011, 12:36 (4845 dage siden) @ kristian jakobsen
- Jå jamen det er da altid bedre end at skulle vente til 2015 hvor dobbeltsporet vil være færdigt, jeg frygtede nemlig at man udskød reetableringen indtil da, da der nok skal laves om på signal-systemerne til den tid også.
Men et eller andet sted så anede det mig at det var der hunden ligger begravet, jeg havde det nemlig på fornemmeren at det ikke kunne reddes noget af det.
--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf
af Reinholdt , Lindved, nærområde ovk. 19 Od-Svg, 21/1 2011, 13:22 (4845 dage siden) @ mhv_vsvt
Det forlyder at der skal fjernes en hel del PU'er og spsk. Bombardier er ved at projektere et 72 anlæg. Der er absolut ikke noget tilbage fra det gamle anlæg, der var et 64 anlæg. Lige nu duer spsk. 01, 03 og 06 og sporisolationerne i sp. 2 og 3, men der er ikke mulighed for at stille togvej på stationen.
--
Reinholdt
Signalmontør
af Allan Støvring-Nielsen, 21/1 2011, 15:50 (4845 dage siden) @ Reinholdt
Sporskifte 16 er også sat i drift, så togene kan faktisk (næsten) krydse i Holbæk. I praksis holder man tog fra Roskilde ved I signalet i 2. hovedspor, indtil toget mod Roskilde er afgået fra spor 3 til 1. hovedspor, og krydser så op mod Kalundborg i spor 3. Men tingene tager selvfølgelig længere tid ved ind og udrangering!
mvh, Allan
af Svend, 21/1 2011, 15:51 (4845 dage siden) @ Reinholdt
Sporanlægget i Holbæk var vist også dimensioneret efter en anden trafik, end der afvikles i dag. En vis indskrænkning af signal- og sporanlægget er vel derfor ikke utænkelig?
Det interessante er, at en brand i noget Regionstog-materiel ødelægger Banedanmarks relæhus (og dermed hele sikringanlægget). Staten/Banedanmark er "selvforsikret" (læs ikke forsikret) og skal derfor have penge stillet til rådighed for opbygning af et helt nyt sikringsanlæg - meget dyrt og ikke noget der sker pr automatik. Anlægget projekteres så udførelsen bliver så billig - og dermed skrabet - som mulig. Om det bliver for skrabet kan vi så diskutere i den kommende tid. Regionstog, altså skadevolderen, er forsikret og får derfor udbetalt forsikringssum for det udbrændte materiel, mens skadelidte - staten - står med håret i postkassen. At materiellet alligevel skulle have været afhændet, er sagen underordnet - men jeg kan ikke forestille mig at Regionstog har sat penge til på branden ........
--
Svend
af Allan Støvring-Nielsen, 22/1 2011, 02:41 (4844 dage siden) @ Svend
men jeg kan ikke forestille mig at Regionstog har sat penge til på branden ........
Det tror jeg nu nok de har. For de har mistet rigtig mange rejsende pga dårlige overgangstider med nødkøreplanen!
Allan
af Svend, 22/1 2011, 03:49 (4844 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen
Det kan du have ret i. Jeg tænkte mere på de materielle skader.
--
Svend