Arkil i Odense i dag (4 fotos) (Jernbanen i dag)
Trolje 146.
99 86 9681 417-2.
99 86 9681 417-2.
70 86 9501 830-7.
Trolje 146.
99 86 9681 417-2.
99 86 9681 417-2.
70 86 9501 830-7.
Tak for billederne.
70 86 9501 830-7.
Er det kun mig, eller er der noget skovturs-vogn-agtigt over den her?
70 86 9501 830-7.
Er det kun mig, eller er der noget skovturs-vogn-agtigt over den her?
En luftig sag, hvis anvendelse for mig indtil videre er en gåde:
Arkil MiljøTeknik - Køge 31.07.2009(nm).
M.v.h.
Niels
70 86 9501 830-7.
Er det kun mig, eller er der noget skovturs-vogn-agtigt over den her?
En luftig sag, hvis anvendelse for mig indtil videre er en gåde:
Bliver vognen ikke anvendt i forbindelse med boringer?
Mvh. Ole
Jo denne vogn bliver brugt til boringer, til at vurdere tilstanden på ballast/underballast. Jeg gætter på den kører mellem Od-Ng. Da der vist forventes noget sporombygning i 2016 der.
Mvh Morten
Hej.
Kommer til at tænke på er der nogen sinde udgivet en bog om alle disse mærkelige maskiner og kørertøjer som DSB og ikke mindst Banedanmark m.m. igennemtiderne har ejet/brugt.
Mig bekendt er der aldrig udgivet nogen bog om emnet.
Men der har for en halv snes år siden været nogle fortegnelser over dette materiel i det hedengangne blad BLOKPOSTEN.
Ikke alt materiel var nummereret, og DSB brugte også nogle tilfældige betegnelser på køretøjerne i starten.
I dag er det ikke kun DSB/Banedanmark, der bruger sådant materiel, men også mange inden- og udenlandske firmaer arbejder på det danske jernbanenet.
Men ofte kan man få mere at vide om køretøjerne ved at kigge på firmaernes hjemmesider.
Borerigvognen 950 1 830.
Er den nybygget eller opbygget på en undervogn fra en eller anden godsvogn?
Mvh Børge
Borerigvognen 950 1 830.
Er den nybygget eller opbygget på en undervogn fra en eller anden godsvogn?
Hej Børge,
Vognens nummer, som er 70 86 950 1 830-7, kan (trods forsøgt overmalet) læses på mit foto:
Køge 31.07.2009 Arkil Miljø-Teknik (nm). Klik på billedet for større udgave.
Samme nummer bar én af HTJs skinnetransportvogne 950 1 830-7, en ex Carlsberg-vogn, i familie med disse:
HTJ Skinnetransportvogne, f.v. 70 86 950 1 834-9 og 833-1 med kasserede sporrammer i Fakse Ladeplads, marts 1991 (nm).
Så mon ikke Arkils vogn er ex HTJ?
M.v.h.
Niels
Jo, det er samme vogn. Jeg har noteret, at den blev solgt til Arkil i 2005.
OK tak for opl.
Børge
OD skrev fredag 24. oktober, 2014:
Trolje 146.
70 86 9501 830-7.
Vognenderne er blevet udskiftet! Jeg optog disse to billeder på Maskindepotet København G 2016-04-20, hvor man tilsyneladende var ved at udføre lygtekontrol. Læg mærke til den nye placering af vinduer og lygter m.m.
Da jeg fotograferede Arkil 70 86 9501 830-7 i Køge 2014-05-16, manglede påskrifterne på rammen. Det er Trolje 146 til højre.
Tak for forklaringen på, hvad vognen bruges til. Der går nu nok alligevel noget tid, inden jeg holder op med at tænke på denne vogn som "badforhængsvognen".
--
Med venlig hilsen,
Rask Ingemann Lambertsen
I øvrigt mener jeg, at Kai Tak lufthavn bør genopføres.
Kystsikring langs især den jyske vestkyst blev i mange år udført af Vandbygningsvæsenet. Her er hele historien om selskabet med fokus på de mange smalsporsbaner og de mange lokomotiver.
Læs mere