Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvad er dette ? (Billedegætterier)

af Poul Andersen, 17/1 2015, 16:14 (3390 dage siden)

[image]

Hvad er dette ?
-og hvor er billedet taget ?

Mvh.
Poul.

Hvad er dette ?

af KimC, 17/1 2015, 16:29 (3390 dage siden) @ Poul Andersen

[image]

Hvad er dette ?
-og hvor er billedet taget ?

Mvh.
Poul.

Der anes et gult skilt på vogngavlen, så jeg tror det må være en særtransport på blokvogn. Vognkassen synes for kort til at være en ER/FR fra de togsæt der strandede i Sønderborg, så je ggætter på at der er tale om den vognkasse fra det forulykkede Kustpilen som bliver brugt til beredskabsøvelser på Storebælt. Hvor billedet er taget har jeg intet bud på, men mit gæt er at denne vognkasse er på vej til sit nye hjemsted ved Korsør.

Hvad er dette ?

af Fysikeren, 17/1 2015, 16:39 (3390 dage siden) @ Poul Andersen

[image]

Hvad er dette ?
-og hvor er billedet taget ?

Synes det passer fint med en MF-vognkasse fra privatbanernes IC2-tog. Antallet af vinduer og deres placering virker til at passe med det, inklusiv destinationsskiltet lige bag førerrummet.

Hvad er dette ?

af Poul Andersen, 17/1 2015, 16:48 (3390 dage siden) @ Fysikeren

[image]

Hvad er dette ?
-og hvor er billedet taget ?


Synes det passer fint med en MF-vognkasse fra privatbanernes IC2-tog. Antallet af vinduer og deres placering virker til at passe med det, inklusiv destinationsskiltet lige bag førerrummet.

Hurtigt gættet :-) !

Det er nemlig en privatbane MF-vognkasse på blokvogn, på vej fra (England) Esbjerg til Randers, der passerer under jernbanen (Varde - Esbjerg) syd for Varde st. på Søndermarksvej, - der mangler bare et tog på broen :-( .

Mvh.
Poul.

Hvad er dette ?

af ulca, 17/1 2015, 23:17 (3389 dage siden) @ Poul Andersen

[image]

Hvad er dette ?
-og hvor er billedet taget ?


Synes det passer fint med en MF-vognkasse fra privatbanernes IC2-tog. Antallet af vinduer og deres placering virker til at passe med det, inklusiv destinationsskiltet lige bag førerrummet.


Hurtigt gættet :-) !

Det er nemlig en privatbane MF-vognkasse på blokvogn, på vej fra (England) Esbjerg til Randers, der passerer under jernbanen (Varde - Esbjerg) syd for Varde st. på Søndermarksvej, - der mangler bare et tog på broen :-( .

Mvh.
Poul.

Så er spørgsmålet bare hvorfor den er på vej fra England? Mig bekendt skulle den, ligesom IC3, være bygget i Randers. Eller har man haft fået produceret nogen vognkasser i England?

Hvad er dette ?

af Niels Munch, 18/1 2015, 00:43 (3389 dage siden) @ ulca

Så er spørgsmålet bare hvorfor den er på vej fra England? Mig bekendt skulle den, ligesom IC3, være bygget i Randers. Eller har man haft fået produceret nogen vognkasser i England?

Det var vi faktisk inde på her.

M.v.h.
Niels


ContecRailDSB MH378

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak