Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Overkørsel for Møllemarksvej OMB (Generelt)

af fidusen999, 17/5 2015, 18:18 (3270 dage siden)

Hej i forummet.


Som overskriften antyder så er jeg på jagt efter fotodokumentation for at der rent faktisk var en overkørsel på Møllemarksvej på OMB, det er godt et par kilometer efter Odense banegård, jeg har set billedet i Lars Viinholt-Nielsens udmærkede bog om banen, men er det muligt at der ligger et billede på nettet som jeg må linke til.

Venligst Brian

Overkørsel for Møllemarksvej OMB

af fidusen999, 20/5 2015, 13:07 (3267 dage siden) @ Niels Munch

Hej Niels


Billedet du linker til er faktisk udgangspunktet for min søgning efter et billede med overkørsel. Det er sådan at fotografen vender forkert, han står enten midt i eller foran den gamle overkørsel, og fotograferer den forkerte vej. Så selv om overkørslen havde været der på det tidspunkt billedet er taget, er jeg ikke sikker på den ville komme med. For billede beskrivelsen er ikke korrekt.

Venligst Brian

Overkørsel for Møllemarksvej OMB

af Niels Munch, 20/5 2015, 14:02 (3267 dage siden) @ fidusen999

For billede beskrivelsen er ikke korrekt.


Hej Brian,

Det er desværre symptomatisk for (alt for) mange af de billedbeskrivelser, der findes på www.arkiv.dk .

Dertil kommer oven i købet, at nogle lokalarkiver ikke er synderligt indstillet på at lade sig korrigere.

M.v.h.
Niels

Overkørsel for Møllemarksvej OMB

af fidusen999, 20/5 2015, 20:31 (3267 dage siden) @ Niels Munch

Helt enig, også den opfattelse jeg sidder med, om det er mangelende vilje eller ressourcer der gør at en del arkiver virker modvillige med hensyn til at ændre oplysninger om deres billeder, skal jeg ikke kunne sige, vores lokale arkiv er på facebook, og de er bestemt til at tale med.
Men under alle omstændigheder er jeg stadig på jagt efter et billede af overkørslen, med eller uden futtog :-)

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak