Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Passagerudveksling på Orehoved station

af gzt, 24/5 2015, 09:42 (3263 dage siden) @ Lars Kongshøj

Standardprocedure under arbejdet med Femernforbindelsen. Det sker tit.

Passagerudveksling på Orehoved station

af Lars Kongshøj, 24/5 2015, 17:06 (3263 dage siden) @ gzf

http://www.bane.dk/visArtikelBred.asp?artikelID=20598

Tak for info. Man kan så undre sig over at man reklamerer for parkeringspladser, når stationen kun er åben sporadisk. Så hvis man parkerer sin cykel eller bil og tager toget til København og kommer tilbage dagen efter hvor toget ikke stopper, skal man se om der er en togfører med toget, der kan bestille et ekstrastop? Virker ikke helt gennemtænkt.

Passagerudveksling på Orehoved station

af steenth, 24/5 2015, 17:53 (3263 dage siden) @ Lars Kongshøj

http://www.bane.dk/visArtikelBred.asp?artikelID=20598


Tak for info. Man kan så undre sig over at man reklamerer for parkeringspladser, når stationen kun er åben sporadisk. Så hvis man parkerer sin cykel eller bil og tager toget til København og kommer tilbage dagen efter hvor toget ikke stopper, skal man se om der er en togfører med toget, der kan bestille et ekstrastop? Virker ikke helt gennemtænkt.

Der kommer længere perioder, hvor den station skal bruges, hvor det er relevant. Og der er også bus fra Vordingborg. Og folk i området ved jo godt hvornår det er.

Passagerudveksling på Orehoved station

af fætter.guf, 26/5 2015, 08:19 (3261 dage siden) @ Lars Kongshøj

Nu ikke det store problem, der kører jo togbus på den del af strækningen hvor der ikke køres med tog, så man stiller jo bare bilen/cyklen ved stationen og tager bussen til toget i Orehoved
I øvrigt er der, og kommer meget mere af, mange sporarbejde overalt i landet, så det som passager gælder det om at holde tungen lige i munden med rejsetiderne :-P
Det gælder skam også mig selv, selvom jeg er indenfor branchen ;-) , man ved dårligt nok hvad den enkelte dag bringer :-P
Hilsen
Lars

Indsend billeder
Østre Gasværk
Østre Gasværk

I jernbanekredse er Østre Gasværk mest kendt for sin unikke jernbane og de 3 små engelske sadeltanklokomotiver, der i over 70 år skubbede kulvogne op til de store retortovne. Her er historien om Østre Gasværk med fokus på værkets interne jernbane og det rullende materiel.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak