Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- 2 parkeringshuse i Esbjerg
2 parkeringshuse i Esbjerg
Af Administrator Tommy Nilsson, Ringsted. 24/07-23, 16:22.
Siden mit sidste besøg i Esbjerg, er der opført to nye parkeringshuse hhv nord og syd for stationen. Fra begge tage er der en fin udsigt og her følger et par billeder.

Jeg kunne ikke finde en parkeringsautomat, så jeg måtte spørge en lokal som svarede: "Jow da - ded ær da gratis!". What - Et gratis parkeringshus! Jeg flytter til Esbjerg (måske). "Jow da, ded ær nået annet æn i Kjøvenhavn!".

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Udsigten fra det nordre parkeringshus mod syd med Frodesgade broen og Esbjerg skyline.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Dobbeltsporet til Kolding og en servicestation til IC3-tog (antager jeg).

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Rundremisen er nu blevet til skaterpark.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Fra det søndre parkeringshus kan man nu få Wencks fine stationsbygning fra en ny vinkel.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Der var ikke meget liv på stationsterrænet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Fine forhold i Esbjerg - en dobbeltsporet elektrificeret havnebane (der dog bliver enkeltsporet uden el lige rundt om hjørnet).

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Tilbage på landjorden knipsede jeg lige kommandoposten, der stadig står.

Tommy Nilsson
Webmaster
Jernbanen.dk

2 parkeringshuse i Esbjerg
Af Mads. 24/07-23, 20:07.
Det er også gratis i Næstved, ved stationen.

2 parkeringshuse i Esbjerg
Af Mikkelhk, Lunderskov. 24/07-23, 21:23.
Broens parkeringstag (det "sydlige" af dine) og parkeringspladserne på jorden ved Broen har kun gratis parkering i 4 timer, ikke ubegrænset. Og p-vagterne er meget ivrige efter at udskrive afgifter, hvis man ikke overholder dette. Pladserne kontrolleres alle ugens dage, døgnet rundt.
Jeg ved ikke om det nye "nordlige" parkeringshus har begrænsning eller om det er "fri parkering".

Tank- og vaskeanlægget benyttes både af DSB, Arriva, diverse godsoperatører og troljer. Det er DSB der ejer anlægget.

Hilsen Mikkel

Der er iflg. SIN-L kørestrøm frem til ca. 100 m. før Estrupvej på Esbjerg Havn.

Mvh.
Poul.

Gå op Sider:[1]
ContecRail
... og så kommer toget, Trine
... og så kommer toget, Trine

Dette hæfte på 48 sider udkom i 1972 på Signalpostens forlag. Undertitlen er ´en baneveterans erindringer fra Als og Sundeved´ og er baseret på dagbogsnotater fra Stationsforstander S. S. Nielsen, Sønderborg. Hæftet er i pdf-format og fylder 16 Mb.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak