Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Generelt

- Problemer med log in på det historiske forum?
Gå ned Sider:[1] 2 3
Kære webmaster

Jeg har siden igår haft problemer med log-in på det historiske forum :'( . Min pc har ikke problemer med andre platforme eller internet.

Er min antagelse korrekt?

Bedste hilsener

Steff

Problemer med log in på det historiske forum?
Af Administrator Tommy Nilsson, Ringsted. 4/08-23, 11:21.
Jeg har to andre henvendelser om det samme, men hos mig kører alt normalt.
Jeg ændrede PHP version i går fra 8.0 til 8.1 og testede en lang række sider på Jernbanen.dk uden problemer.
Jeg har også ændret PHP version på www.signalposten.dk og www.svenska-lok.se - fungerer de?

Tommy Nilsson
Webmaster
Jernbanen.dk

Det har jeg også haft. Hver gang jeg bestiller et nyt password og taster det, så er det ugyldigt til næste gang. Så der er måske en opgave til Mester. V.H. Flemming J

Problemer med log in på det historiske forum?
Af Administrator Tommy Nilsson, Ringsted. 4/08-23, 11:39.
Prøv at slette cachen i din browser (det er ganske ufarligt - cachen indeholder gamle versioner af de sider, du har besøgt):

https://www.hellotech.com/guide/for/how-to-clear-cache-chrome-safari-firefox-edge

Jeg har lige oprettet en ny testbruger i Microsoft Edge i det historiske forum - alt fungerer normalt her.

Tommy Nilsson
Webmaster
Jernbanen.dk

Citat fra: Tommy Nilsson Dato  4/08-23, 11:39Prøv at slette cachen i din browser (det er ganske ufarligt - cachen indeholder gamle versioner af de sider, du har besøgt):

https://www.hellotech.com/guide/for/how-to-clear-cache-chrome-safari-firefox-edge

Jeg har lige oprettet en ny testbruger i Microsoft Edge i det historiske forum - alt fungerer normalt her.
Og er det ikke nok, så er næste skridt at slette cookies - om ikke alle, så dem fra jernbanen.dk.

(min login har overlevet omlægningen - Win10 / Opera )

Får dette billede op som jeg heller ikke kan finde ud af at vise, kan ikke finde nogen linje "vedhæftede filer mm".
Men teksten er:

Siden fungerer ikke iøjeblikket

www.jernbanen kan ikke håndtere denne anmodning i øjeblikket
Http error 500


Steff

Problemer med log in på det historiske forum?
Af Administrator Tommy Nilsson, Ringsted. 4/08-23, 17:27.
Citat fra: Steff Dato  4/08-23, 16:25Får dette billede op som jeg heller ikke kan finde ud af at vise, kan ikke finde nogen linje "vedhæftede filer mm".
Men teksten er:

Siden fungerer ikke iøjeblikket

www.jernbanen kan ikke håndtere denne anmodning i øjeblikket
Http error 500


Steff

Har du slettet cachen og evt cookies?
Hvilken browser bruger du?
Er den opdateret til seneste version?

Tommy Nilsson
Webmaster
Jernbanen.dk

MS Edge sidste version.

Slettede alt så INTET virkede uden password i G-mail og Google.
Denne side + Jernbanen virker, med ikke Signalposten og det historiske. I formiddags kunne jeg i en kort periode se det hisstoriske, men når jeg klikkede på et emne forsvandt det til fordel den hvide side med fejl 500.

For ikke at jamme denne side kan vi jo tage det over min g-mail og evt. mobil. Jeg er jo ikke PC meget kyndig, men bruger.

Har samme udfordring på min mobiltelefon.
Hverken det gamle forum eller det historiske forum kan tilgåes.

Citat fra: TWB Dato  4/08-23, 20:47Har samme udfordring på min mobiltelefon.
Hverken det gamle forum eller det historiske forum kan tilgåes.

Virker på min Android smartphone. Der er små forskelle på layout afhængigt af om den holdes i landscape eller portrait.

Citat fra: Steff Dato  4/08-23, 17:40For ikke at jamme denne side kan vi jo tage det over min g-mail og evt. mobil. Jeg er jo ikke PC meget kyndig, men bruger.

Så længe det holdes i én tråd, så fylder det intet. Man kan jo vælge ikke at følge tråden.

Jeg vil gerne synge med i koret om at Signalposten's Forum ikke virker for mig på:

PC og Apple produkter

På PC er der renset ( efter jeg har fundet ud af hva' cache betyder og hva' der skal gøres ).

Dette er blot til info.

I en alder af 77 er livet for kort til den slags "roderi", så jeg slår op i banen og prøver om en uges tid, og hvis det ikke fungere til den tid, bliver det glemt og ikon + apps slettet.

Men ellers tak for meget læseri og lidt skriveri

Mvh
Jørgen Steff.
Herning

Citat fra: Tommy Nilsson Dato  4/08-23, 17:27
Citat fra: Steff Dato  4/08-23, 16:25Får dette billede op som jeg heller ikke kan finde ud af at vise, kan ikke finde nogen linje "vedhæftede filer mm".
Men teksten er:

Siden fungerer ikke iøjeblikket

www.jernbanen kan ikke håndtere denne anmodning i øjeblikket
Http error 500


Steff

Har du slettet cachen og evt cookies?
Hvilken browser bruger du?
Er den opdateret til seneste version?

Når brugeren oplever en fejl 5xx, så hjælper det ikke (direkte) at slette cookies og rydde cache i browseren..

5xx-fejl er uhåndterede serverfejl.. Sikkert noget der er opstået i forbindelse med din opdatering af php-versionen..

Har du ikke en log et sted over fejl i forummet?

Problemer med log in på det historiske forum?
Af Administrator Tommy Nilsson, Ringsted. 12/08-23, 14:15.
Jeg havde håbet, at det blot var et cache problem, der ville gå i sig igen, men det var det desværre ikke. Flere brugere melder stadig, at de får HTTP error 500.
Nu har jeg skrevet til webhotellet og til udviklerne af forummet, og afventer svar fra begge parter.
Derudover er min stationære pc netop brændt sammen (forhåbentlig kun strømforsyningen), så nu sidder jeg på en gammel sløv bærbar.  :(

Tommy Nilsson
Webmaster
Jernbanen.dk

Det er nok et alvorligere problem duvstår med.

Hverken på på PC eller mobiltelefon kan jegvtilgå det tidl..forum eller det "historiske" forum forbehold de seniore jernbanenørder.

Gå op Sider:[1] 2 3

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak