Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- Forslag til ny letbane mellem Buddinge st. og Avedøre Holme
Gå ned Sider: 1 [2]
Citat fra: mss Dato 26/12-23, 23:25Kan man reducere tendensen til "brug og smid væk' og samtidig lokke flere fra individuel trafik over i den kollektive er det et godt skridt i en bedre, mere bæredygtig retning.

Det er fint hvis Ålborg er gået med BRT vel vidende at den ikke genererer højere passagertal (selvom man hellere ville have haft en letbane).
Men andre steder som i København og omegn er der virkeligt brug for løsninger der udover at forbedre tilbuddet til forhåndenværende kunder også medfører en migration fra individuel trafik, da vejene lider under for meget trafik og miljøet kun kan blive bedre.
Jeg er jo mega spændt på hvad det få af betydning på Ring 3( København omegn) når de går i drift. Selv pm effekt først bør diskuteres for alvor når de tilstødende anlæg er færdige. Glostrup og Herlev Station

Gå op Sider: 1 [2]
Gørlev Sukkerfabrik
Gørlev Sukkerfabrik

I 1911 stiftede en kreds af sjællandske landmænd Sukkerfabrikken Vestsjælland A/S. Her er historien om Gørlev Sukkerfabrik og det tilhørende omfattende banenet på over 87 kilometer smalspor, der blev befaret af 7 damplokomotiver og 7 diesellokomotiver.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak