Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Timeplan
Gå ned Sider: 1 [2]
Timeplan
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 24/03-24, 07:42.
Tak for jeres svar
Jeg hører dog kun, det er meningen, det for ventes.

Jeg forventer større brug og glæde, hvis de igang satte ting kommer i mål på samme tid.
Tænker især Glostrup som regional station, letbane start plus 7 år.

Spændt på det seminar folketinget har i april om offentlig transport

Timeplan
Af LarsJels. 1/04-24, 22:30.
Hvis der er tale om et nyt togsystem Esbjerg-Odense på 1 time, kan det nøjes med at stoppe i Bramming (for forbindelse til/fra Ribe-Tønder) og Kolding. Vejen, Lunderskov, Middelfart kan betjenes af de nuværende togsystemer. Om der et tilstrækkeligt kundegrundlag kan en markedsundersøgelse måske afklare, men Esbjerg-Kbh. på 2 timer vil i hvert tilfælde kunne erstatte indenrigsflyvning, som flere gange har været forsøgt genindført, så nogen må jo have følt, at der var et behov. Der kunne sikkert være basis for 2 morgenafgange og 2-3 eftermiddagsafgange hver vej?

Alt andet lige må det også være nemmere at bringe Esbjerg-Odense ned på 1 time, end Odense-Kbh., da strækningen er noget kortere, kun ca. 150 km. Vil 200 km/t kræve, at de to sidste overskæringer i Holsted og Gørding ombygges til niveaufri-krydsning som mellem Hobro og Aalborg?

MVH; Lars

Timeplan
Af mpp. 2/04-24, 14:20.
Odense–København kommer vist også ned på en time når de nuværende arbejder bliver afsluttet og togene kan køre 200 km/t. Det kan så godt ske, at det bliver et lidt presset stop i Odense, hvis man skal køre videre til Esbjerg og være der 2 timer efter afgang fra København og kun kan køre 200 km/t. Med 250 km/t skulle man indhente de sidste minutter, men så skal man nok have en plan for hvor materiellet ellers skal køre.

Timeplan
Af Nikolai_B. 6/04-24, 12:29.
Citat fra: vestjyden Dato 22/03-24, 21:49og så tidsbesparelse på 6 min over Vestfyn.

Det ser ud til, at der i dag ifølge TIB-S https://www.bane.dk/da/Jernbanevirksomhed/Sikkerhed/Trafikale-regler/SR/TIB_S/-/media/B0A310E806AE4554AAA0C66D9E0427F3.ashx er godt 16 km strækning vest for Odense (gennem Holmstrup og Tommerup), i vestgående retning, hvor den nuværende hastighed "kun" er maks 160 km/t for kørsel i højre spor (og lavere for venstre spor). Der må den nye, og 4 km kortere, højhastigheds-bane over Vestfyn give en tidsmæssig fordel (6 minutter?), når den står færdig, om godt 5 år i år 2029 ifølge https://www.vejdirektoratet.dk/vestfynbanen .

Gå op Sider: 1 [2]
Indsend billeder
Maglemølle Papirfabrik, Næstved
Maglemølle Papirfabrik, Næstved

Historien om både gamle og nye Maglemølle Papirfabrik i Næstved, der var i drift fra 1875 til 2012. Få her historien om bygningen af den private industrihavn og det store fabriksområde med eget spornet, lokomotiver og vogne.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak