Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Billeder og video

- Gæt en overkørsel
Gå ned Sider: 1 [2]
Gæt en overkørsel
Af lomse. 2/05-25, 23:19.
Citat fra: bastholm Dato  2/05-25, 20:07Jeg fik zoomet ind på den helt rigtige ting.
Nummer pladen på bilen?

Gæt en overkørsel
Af Niels Munch. 3/05-25, 09:55.
Seneste redigering: 3/05-25, 09:58 af Niels Munch
Citat fra: Niels Dato  2/05-25, 19:34Gi' et hint  ;)

Vh. Niels H.

Hej navnebroder,

Et par gode hints er der vist allerede faldet af. Selv fik jeg god hjælp af Google Lens, inden Thomas for mig afslørede, hvor han var henne. Og jeg kan da som yderligere hint bidrage med dette foto, fra da vejbroen, som ligger bag Thomas, var ret ny:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Italiens første bro med en fuldt svejset metalstruktur.

Billedet er taget i modsat retning af Thomas' fra næsten samme sted, med jernbanen løbende parallelt på en separat jernbanebro.

Men en anden - og nyere - brokonstruktion i området er nok så interessant.

M.v.h.
Niels

Gæt en overkørsel
Af Thomas Boberg Nielsen, Spor 44, Godsbanen, Aalborg. 3/05-25, 21:05.
Citat fra: Niels Munch Dato  3/05-25, 09:55
Citat fra: Niels Dato  2/05-25, 19:34Gi' et hint  ;)

Vh. Niels H.

Hej navnebroder,

Et par gode hints er der vist allerede faldet af. Selv fik jeg god hjælp af Google Lens, inden Thomas for mig afslørede, hvor han var henne. Og jeg kan da som yderligere hint bidrage med dette foto, fra da vejbroen, som ligger bag Thomas, var ret ny:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Italiens første bro med en fuldt svejset metalstruktur.

Billedet er taget i modsat retning af Thomas' fra næsten samme sted, med jernbanen løbende parallelt på en separat jernbanebro.

Men en anden - og nyere - brokonstruktion i området er nok så interessant.

M.v.h.
Niels

Godt fundet, Niels!

Her mit foto fra i torsdags:

Bedste hilsner

Thomas

Gæt en overkørsel
Af Niels Munch. 5/05-25, 07:47.
Citat fra: bastholm Dato  2/05-25, 19:27Nu har jeg fundet ud af det...

Men jeg vil ikke afsløre det endnu.

Hvornår så, Bastholm? Eller har du noget at hinte med, inden tråden ældes :-\?

Gæt en overkørsel
Af bastholm. 5/05-25, 08:47.
Citat fra: Niels Munch Dato  5/05-25, 07:47Hvornår så, Bastholm? Eller har du noget at hinte med, inden tråden ældes :-\?

Det jeg først troede var en gangbro, er en moderne people mover. Sammen med anden information givet i tråden kan man finde ud af hvilken by det er.

Gæt en overkørsel
Af Krabsen. 5/05-25, 09:55.
Samme by har i øvrigt - ud over den normale jernbane - også en lidt speciel 'letbane'...
Dog ikke til byens centrum, der ikke just er bygget til kørende trafik, skinner eller ej.

Gæt en overkørsel
Af Niels Munch. 5/05-25, 10:24.
..... og gaden, som Thomas fotograferede op- og nedad, hedder oversat til dansk "Gaden bag varehusene".

Og som Bastholm og Krabsen har antydet, så opviser byen nogle særlige løsninger i henseende til den kollektive trafik.

M.v.h.
Niels

Gæt en overkørsel
Af Niels, Aarhus. 5/05-25, 12:53.
Citat fra: Niels Munch Dato  5/05-25, 10:24..... og gaden, som Thomas fotograferede op- og nedad, hedder oversat til dansk "Gaden bag varehusene".

Og som Bastholm og Krabsen har antydet, så opviser byen nogle særlige løsninger i henseende til den kollektive trafik.

M.v.h.
Niels

Min første fornemmelse var ganske rigtig: omegnen af Venedig, men det var først, da Niels M. antydede, at Google Lens kunne være til nytte, at der kom lidt fremskridt i søgningen, som har været afbrudt af en weekend med konfirmation og herrefrokost forskellige steder i landet, men ikke mindst fordanskningen af gadenavnet hjalp.
Søgning på Google Maps efter "Calle Dietro Ai Magazzini" gav resultat.

https://www.jernbanen.dk/forum1/index.php?action=dlattach;topic=2582.0;attach=12812;fs=230719;image

Venlige hilsner

Niels H

Gæt en overkørsel
Af Niels Munch. 5/05-25, 19:26.
Citat fra: bastholm Dato  5/05-25, 08:47Det jeg først troede var en gangbro, er en moderne people mover.
.....

Yep, så mangler vi blot at erfare, om Thomas fandt over til folkemøverens endestation på Tronchetto-øen, hvorfra den siden 2010 har bragt godtfolk de 870 m til/fra Piazzale Roma, samt få en anmeldelse af turen ;) .

Selv har jeg desværre ikke været i Venedig siden 1965 (!), hvor der stadig var enkelte damplokomotiver i drift til rangering, f.eks. af denne type (hvoraf der blev bygget 207):

FS 851.036 bygget af Officine Meccaniche (Milano) 1905, "Denkmallok" i Fossalto Di Portogruaro (Veneto), 08.1968 (oc/nm).

M.v.h.
Niels

Gå op Sider: 1 [2]

Danske privatbaner

Læs historien om:
Railion Danmark A/S

Lokomotivfabrikker

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak