Citat fra: tgsen Dato 26/06-22, 15:41Citat fra: KimC Dato 26/06-22, 15:07Citat fra: tgsen Dato 26/06-22, 13:04Eftersom tunnelelememtfabrikken på Sydlolland bevares bliver Fyn - Als forbindelsen formodentlig en tunnel, ikke en bro. Dermed bliver spørgsmålet om hvorvidt den skal have en jernbanedel til et spørgsmål om ca. 20 procent ekstra jern og cement.
Og eftersom der ikke er farbar jernbane ved tunnelens åbninger, så er der lige nogle "bagateludgifter" til landanlæggene.
Du misforstår. Det jeg skitserede var ikke en tidsekvens, men en argumentrækkefølge. Mao. når politikerne opdager at den jernbanedel de frygtede prisen på ikke er så gal endda, vil de seriøst overveje også at bevilge landanlæggene.
Ja, for der er da rigeligt, med penge i statskassen til anlæg, og stor mangel på mulige projekter...
Se bare hvor dyr forskellen på en Kattegatforbindelse med, og uden jernbane er, og hvordan der er kæmpe forskel, på den interne rente.
Og er der reelt efterspørgsel på den kørsel du forestiller dig skal finde sted? Sønderborg og Tønder har under 50.000 indbyggere til sammen og oplandet under 100.000.
Er det dig der betaler? Så er det da bare at komme i gang.