I den forgangne uge var der:Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. - efter at man p.g.a. Covid-19 havde aflyst messen i 2020."Bahnhof InnoTrans" var selvsagt spækket med rullende materiel, hvorfra jeg kan vise nogle - forhåbentlig vel udvalgte - stikprøver. Først en "velkomstparade":
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. F.v. ses: Stadler FLIRT brinttog til USA, Stadler FLIRT-Akku til Schleswig-Holstein, Siemens Mireo Plus B og Siemens Mireo Plus H i Baden-Württemberg's farver, Alstom Coradia Stream HC til CFL Luxembourg samt polske NEWAG "Impuls2 Hybryda" til Województwo zachodniopomorskie.Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. Stadler FLIRT H2 til California's San Bernardino County, USA.Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. Stadler FLIRT H2 'power pack', hvori hele brintteknologien er samlet (train.com).Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. Den første FLIRT H2 til USA er bygget i Bussnang [CH], følgende forventes bygget på Stadler's fabrik i Salt Lake City (han står der sørme endnu).California State Transportation Agency (CalSTA) har afgivet ordre på fire 4-vogns tog til levering 2027 og har option på yderligere 25.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. Første serieproducerede Stadler FLIRT-Akku (erixx GmbH 526 007) til NAH-SH.Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. Stadler FLIRT-Akku (erixx GmbH 526 007 til NAH-SH).Schleswig-Holsteins trafikselskab NAH-SH har bestilt i alt 55
FLIRT-Akku togsæt til operatørerne på sine regionallinjer.
Om denne Uerdinger er udstillingens 'mascot' eller ment som 'state of the art' fra 1956:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. HANS - HANSeatische Eisenbahn GmbH, Putlitz 798 610-2 (Uerdingen 61965/1956).
..... véd jeg ikke, men kontrasten til øvrige tog er vistnok ret tydelig
.
Hvor ikke andet er anført, er billederne fotograferet af min gode ven og kollega
OTS fra den lille gruppe af privatbanefolk, der - desværre (for mig) uden mig - besøgte messen.
En samlet oversigt over udstillere og deres materiel udstillet udendørs kan findes her:
https://www.innotrans.de/innotrans/downloads-alle-sprachen/allgmeine-informationen/innotrans_freigel%C3%A4nde-und-bus-display.pdf .
Endelig har jeg planer om en fortsættelse i 2. del.
Bedste hilsener
Niels