Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider:[1] 2 3 ... 10
Anmeldelse af det nye RENFE højhastighedstog Talgo tog i Spanien, hvor komforten er virkelig dårlig, kørselmæssigt, toget ryster, og toget er dårligt lydisoleret.

https://youtu.be/6iFfVpZwLJ4?si=VOkX_pKROQzQrxyX

Ved godt at DSB's Talgo vogne er vogne, og ikke togsæt, men som der bliver nævnt i videoen, så er Talgo "kendt" for at være rystende, larmende, og bumpende. Ved ikke hvad man skal lægge i det, at de er "kendt" for det, men kan alligevel ikke lade være med at tænke på, hvordan kørekomforten bliver i de nye DSB talgo vogne...?
 
"Gode tog til alle" er til stadighed 5-10 år væk.
 
Citat fra: Niels Munch Dato I dag 17:50
Citat fra: Ncard00 Dato I dag 15:54Igen i dag er der problemer med et sporskifte på Østerport, hvilket jeg har der har været 3-4 gange de sidste ca. 2 uger.

Nogen som ved om det er det samme sporskifte som er problemet, eller hvad i alverden der sker med sporskifterne generelt på Østerport i øjeblikket?

Du må hellere skrive til Banedanmark - hvis det ikke allerede er sket?

Har jeg lige gjort, så må vi se hvad de svarer...
 
Citat fra: Ncard00 Dato I dag 15:54Igen i dag er der problemer med et sporskifte på Østerport, hvilket jeg har der har været 3-4 gange de sidste ca. 2 uger.

Nogen som ved om det er det samme sporskifte som er problemet, eller hvad i alverden der sker med sporskifterne generelt på Østerport i øjeblikket?

Du må hellere skrive til Banedanmark - hvis det ikke allerede er sket?
 
Hej

Tænker næppe det er samme sporskifte for i dag er det fjernbanen, mens det de andre dage har været s-banen. Medmindre jeg har misset nogle tidligere problemer på fjernbanen.
 
Citat fra: Frank Poulsen Dato I dag 14:55Men hvorfor skulle vognmænd betale for at chaufføren tager med? Hvorfor ikke bare en ny chauffør i den anden ende.

Det er jo lige det. Selv på de lidt længere færgeoverfarter er chaufføren sjældent med, bare se på Kiel-Göteborg hvor det stort set kun er løstrailere.

Dertil skal det jo også lige præcis passe med at lastbilen skal være på terminalen til rette tid, for en rullende landevej Hamburg-Frederikshavn vil ikke køre 2 gange i timen som eksempelvis Rødby-Puttgarden færgerne. Når det blot er løstrailere, så afleverer man bare traileren på terminalen inden deadline, men der er ingen spild ved at traileren måske skal stå på terminalen i 8 timer inden afgang. Den samme chauffør kan måske nå at bringe flere trailere til terminalen på samme arbejdsdag.
 
Igen i dag er der problemer med et sporskifte på Østerport, hvilket jeg har der har været 3-4 gange de sidste ca. 2 uger.

Nogen som ved om det er det samme sporskifte som er problemet, eller hvad i alverden der sker med sporskifterne generelt på Østerport i øjeblikket?
 
Men hvorfor skulle vognmænd betale for at chaufføren tager med? Hvorfor ikke bare en ny chauffør i den anden ende.
 
Jeg er en af dem der "drømmer om" "Rullende Landevej" her i DK.

Ved godt at det vil kræve noget udbygning af infrastruktur (økonomi og tid), men jeg tror på, at det vil gavne på flere andre punkter f.eks. :mindre slidtage på motorveje, reducering af trafiktæthed, større færdselssikkerhed, bedre for miljøet mm.

Jeg er selv bl.a. uddannet inden for logistikbranchen, og har kørt lastbil også. Underviser i dag inden for logistik.

Og jeg må (med stolthed) indrømme, at jeg har mødt mange-både unge og gamle (men især gamle) lastbilchauffører, der kan se ideen i "Rullende Landevej"(nogle har jo prøvet det).

Med hensyn til "køre-hviletid" er det jo rent win-win for chaufførerne.

Tænkt eksempel: De bruger deres 8-9 timers køretid, på at bringe og hente varer. Kører så lastbilen på toget i f.eks. Hamborg. Toget kører derfra til f.eks. Frederikshavn. I Frederikshavn, kører de fra toget og på færgen til Oslo. I Oslo køres fra borde og de har nu en frisk køretid, der kan udnyttes fuldt ud.
6-8 timer fra Hamborg til Frederikshavn, derefter færgetiden--det bliver jo til mere end det daglige daglige "hvil" de skal have. Selv med afbrydelser til af og pålæsning (tog/færge regl.) Så i den tid, hvor de alligevel "skal sove", kommer de fra Hamborg til Oslo, klar til nye 8-9 timers kørsel plus 3-4 timers andet arbejde.

 
Citat fra: Lars Bøgeholm Hansen Dato 20/05-24, 23:32Godsvognen holder stadig dags dato i Odense.

Og der venter vognen på en reservedel.
/Bjørn
 
Gå op Sider:[1] 2 3 ... 10

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak