Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider:[1] 2 3 ... 10
Citat fra: andersj Dato I dag 19:47
Citat fra: Per Holm Dato I dag 19:34Sygehusets bygninger skal vel blive stående hvor de er nu, blot vil de finde andre anvendelser og foreløbig er der vist ingen grund til at antallet af pendlere til området skulle formindskes.

Hvis ikke det private erhvervsliv rykker ind, skal der nok være nogle statslige arbejdspladser der søger bedre plads.

Alle de 1.600 statslige arbejdspladser i Odense flytter sammen i "WoodHub" byggeriet på Lerchesgade ved Odense Banegård i 2025 - https://bygst.dk/byggeri/projekter/woodhub-lerchesgade/

Man må nok formode at det mest af alt bliver boliger ved det nuværende OUH og dermed er der ikke ret mange der skal pendle til området ude fra oplandet, hvilket betyder at trinbrættet får en mindre relevans. Lokale rejsende mellem bydelen og midtbyen er bedre stillet med bybusser der standser tættere på både der hvor folk skal af og på og kan køre hyppigere end toget.

I tillæg så er Odense kommune ved at arbejde på at få lavet busbaner på Sdr. Boulevard så busserne kommer hurtigere frem.

https://fyens.dk/trafik/p-pladser-fjernes-paa-central-gade-saadan-skal-beboerne-goere-i-stedet
 
Citat fra: Peter Dato 22/04-24, 16:54Jeg skriver Kystbanen. Hvornår er den nået til Aarhus?
Det er fordi at Snälltågets planer for tog til Aarhus fra 2027 muligvis involverer at starte og slutte turene i Helsingør frem for København H.
 
Citat fra: Per Holm Dato I dag 19:34Sygehusets bygninger skal vel blive stående hvor de er nu, blot vil de finde andre anvendelser og foreløbig er der vist ingen grund til at antallet af pendlere til området skulle formindskes.

Hvis ikke det private erhvervsliv rykker ind, skal der nok være nogle statslige arbejdspladser der søger bedre plads.

Alle de 1.600 statslige arbejdspladser i Odense flytter sammen i "WoodHub" byggeriet på Lerchesgade ved Odense Banegård i 2025 - https://bygst.dk/byggeri/projekter/woodhub-lerchesgade/

Man må nok formode at det mest af alt bliver boliger ved det nuværende OUH og dermed er der ikke ret mange der skal pendle til området ude fra oplandet, hvilket betyder at trinbrættet får en mindre relevans. Lokale rejsende mellem bydelen og midtbyen er bedre stillet med bybusser der standser tættere på både der hvor folk skal af og på og kan køre hyppigere end toget.
 
Sygehusets bygninger skal vel blive stående hvor de er nu, blot vil de finde andre anvendelser og foreløbig er der vist ingen grund til at antallet af pendlere til området skulle formindskes.

Hvis ikke det private erhvervsliv rykker ind, skal der nok være nogle statslige arbejdspladser der søger bedre plads.
 
Citat fra: steenth Dato I dag 12:16
Citat fra: esni Dato I dag 10:23Er der i standarderne beskrevet noget om hvordan man kobler systemer sammen, hvis de hører under forskellige 'trafiktårne'?
Jeg skriver 'trafiktårne', for der må også skulle ske et handover når tog kører imellem dansk-øst og dansk-vest, som jo har hver sit overordnede center i de to trafiktårne
Ja. Men også inden for hvert område er der flere radio blok centre, som dækker bestemt område. Så det bruges allerede nu, når der skiftes område.

Tak for et svar der giver bedre forståelse af de ny systemer og de principper de bygger på.

De giver endda muligvis også mere viden om dem
 
Hvad er planerne for Odense Sygehus Trinbræt når OUH flyttes? Så flyttes det store kundegrundlag (formentlig til letbanen ved Hjallese). Dyrskuepladsen trækker næppe mange mennesker til når der ikke er koncerter eller lignende omkring den.
Jeg ved ikke om det ville gøre en forskel i køreplanen hvis den nedlægges, hvorved togene kører Odense-Fruens Bøge uden stop.
 
7
Udland - Snälltåget
Af TraSwe. I dag 17:50



T25 i Sverige er nu offentliggjort fra Trafikverket's side og her kan man se at Snälltåget for næste år har søgt:

15 ture til Østrig i vinterhalvåret og 6 ture på sommeren.

Udover nattoget til Hamburg / Berlin / Dresden er der også søgt om 2 daglige afgange i hver retning mellem Malmö-København S-Odense-Kolding-Flensburg-Hamburg.

Kl 09:27 fra Hamburg Hbf - ank Malmö 14:40
Kl 09:45 fra Malmö - ank Hamburg Hbf 15:06
Kl 16:10 fra Malmö - ank Hamburg Hbf 21:32
Kl 16:27 fra Hamburg Hbf - ank Malmö 21:40

Det skal blive interessant at se om det bliver til noget.
 
Gocollective AR 2053 ved Gjesing idag:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
 
Det er en 4 akslet laaiis dobbeltvogn. Toget holdt parkeret i spor 2 i od for nogle dage siden fremført af Hectorrail
 
Nu var det ikke for at anfægte noget/nogen.
Bare give udtryk for at jeg finder man tiltider er lidt frisk med Co2 neutral.

En bus som bruger el til fremdrift og olie til opvarmning. Er da bedre end en ren diesel. Men at kalde den co2 neutral. Så skulle den fjerne lige så meget som den producere. Det sker ikke.
Men vi er da på rette vej
 
Gå op Sider:[1] 2 3 ... 10
Billige jernbane T-shirts

ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak