Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
Det er tilsyneladende gået efter planen med første test.
Jeg kan se på DB Cargo's eget billedmateriale/oversigtskort, at de ikke blot har drømme om at aftage containere fra flere forskellige færgeruter på Hirtshals Havn, men også fra både Oslo og Göteborg i Frederikshavn. Dette skal vel lige etableres først - infrastrukturen hér er vel ikke klar til dette.
Er der nogen, der ved mere?
 
hver gang jeg ser en video af Talgo-togene, der kører i Danmark, bliver jeg slået, hvor stille de er udefra.
 
Citat fra: hummel_62 Dato  7/05-24, 08:39få de folie eller ægte lak ??

Lak. Man prøvede med folie i starten som forsøg, men den begyndte meget hurtigt at krakelere og skalle af.
 
Citat fra: tgsen Dato  5/05-24, 23:19
Citat fra: ThomasTT Dato  4/05-24, 10:25Tgsen, jeg er enig i, at der nok skal komme en kattegatforbindelse, men det er i så fjern fremtid, at det ikke længere nødvendigvis ændrer noget ift en vejforbindelse over lillebælt og slet ikke ift en ny baneforbindelse.
Vi er ikke enige. Jeg tror Kattegatforbindelsen er længere fremme i hovederne på relevante steder end du regner med og det bygger jeg på:

1) Vejle Fjord broen er lagt død, eftersom med Kattegatforbindelen ville den være af minimal betydning.

2) Femern Bælt er færdig 2029; elementfabrikken skal så beskæftiges igen. Altså skal enten Kattegatforbindelen eller Fyn-Als tunnelen forberedes.

Trekantområdet ved at begge disse underminerer deres stilling som netop trekantområde, derfor skal der nu en offensiv igang for at bevare deres status. En tredje Lillebæltforbindelse har ingen værdi sig selv, men den suger midler til sig som ellers kunne være brugt på en Kattegat eller Als-Fyn forbindelse.
CitatDet er som om, du er ligeglad med virkeligheden.
? Altså din mening?
CitatJeg har ganske vist længe ment, at lillebælt skulle kastes ind i timeplanen, men det er ikke længere bare en ide. Det er genstand for en aktuel undersøgelse, og eftersom det næppe er muligt at gennemføre uden tidspesparelser, vil dette logisk også blive en faktor ift en timeplan. Mon ikke det også vil blive debateret herinde, når resultaterne af denne hemmelige undersøgelse kommer.  Hvad forestiller dig selv, at der vil ske? i virkeligheden.
En masse larm fra Trekantområdet; men det er jo klart for de fleste at en ny Lillebæltforbindelse blot vill give få minutter tidsbesparelse.
CitatÅrsagerne til, at man ikke går tilbage til skanderborg-horsens og nu vejle fjord giver vel næsten sig selv. Det er en helt urimelig situation overfor et lokalområde at rode op i gamle sår og sætte dem i permanent limbo.  Man brugte 10 år og mange millioner på at beslutte vejle fjord, ekspropriere grunde og senere sælge dem tilbage igen. Hvis man så efter nogle års pauser startede processen forfra, altså ekspropriere de grunde, man nu er ved at sælge. Altså, kan nogen virkelig forestille sig det?
Du prøver vist at rode Vejle Fjord og Hasselager - Hovedgård sammen.

Vejle Fjord er opgivet medsamt tidligere ekspropriationer.
Til Hasselager - Hovedgård er der mig bekendt ikke eksproprieret noget selvom dit skriv kunne give det indtryk. Altså kan den stadig nå at tilpasses landdelen i Jylland af Kattegatforbindelsen.


Jeg blander på ingen måde Vejle Fjord sammen med Hovedgaard. Vejle fjord er droppet. Det er Hovedgaard ikke. Det er et langt bedre projekt og kan meget vel blive gennemført, ellers havde man jo også bare droppet det nu.

Hovdgaard er dog raslet ned af den af den aktuelle prioriteringsliste til fordel for alt muligt andet, men også fordi den umiddelbare plan, banen var en del af, også er droppet. Den mangler noget mere kontekst og større formål, men det skal nok komme.

Jo du lever i en eller anden fantasiverden, hvor gigantiske projekter hele tiden er lige på trapperne.
Kattegat er skudt ud i en fjern fremtid, og det er absurd at gøre det til en aktuel modsætning til en ny lillebæltsforbindelse.  Man kan uanset hvad ikke i al fremtid satse på en meget langsom 100 år gammel lillebæltsbro.
 
faktisk meget pænt nu jeg vender mig til det.
og når det så efterhånd bliver DSB signatur

få de folie eller ægte lak ??
 
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Og IR4 22 som jeg fotograferede ved Hedehusene Station sammen med en uidentificeret kollega 2. maj 2024.

Med venlige hilsner
Leif Jørgensen
 
Citat fra: Leif Jørgensen Dato  6/05-24, 12:41Ifølge oversigten her på siden er IR4-sæt nr. 11, 18, 20, 26, 29, 30, 32, 34, 35, 36 og 42 blevet lakeret  :) rød/sorte. Dertil kommer nr. 24 og 44 som vist her i tråden.

Med venlige hilsner
Leif Jørgensen


Sæt 04 er også i rød
 
Citat fra: anho Dato  6/05-24, 13:38Det har du ret i - men det er trods alt længere fremme end Kattegat (de er i gang med at tage havbundsprøver til Østlig Ringvej, så der er faktisk fysisk arbejde i gang) og meget længere fremme end Als-Fyn, som embedsværket mig bekendt ikke engang har skelet til endnu.

Østlig Ringvej er et rent Københavnsk projekt, politikerne på Christiansborg vil generelt gerne have Kattegat, og Kattegat vil også gavne København meget mere end nogen af de andre projekter. Jeg har ingen anelse om hvordan du har tænkt dig frem til at det skulle være et forsøg på at nedbremse Kattegat. Dertil matcher motiverne simpelthen ikke.
Jeg fandt ud af de projekter har fået en projekthjemmeside:
  • https://oestligringvej.dk/ - ren vejprojekt som Sund & Bælt står for
  • https://als-fyn.dk/ - der undersøges kun en vejforbindelse og skal kommer en rapport i slutningen af året, som Vejdirektoratet og Sund & Bælt står for
  • https://kattegat.dk/ - den eneste, hvor jernbaneforbindelse undersøges. Undersøges af Trafikstyrelsen, Vejdirektoratet og Sund & Bælt
Dem, som har vist størst interesse for en Kattegat-forbindelse, er det midtjyske område. I København er interessen meget lille, mens fx Aarhus Kommune og Region Midtjylland er mere aktive for at få en Kattegat-forbindelse.
 
Hej,

pga en brand i formiddags er jernbane broen i Rendsborg spärret. Mere her: SHZ.

Der er bygninger med 10 meters afstand sosm bröd i brand i formiddags. En statiker skal se paa broen da ogsaa sveller har brandt og temperaturen ved broen har värte pü paa 800-1000°C.

Ullrich
 
Gå op Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
Farum sten og gruskompagni A/S
Farum sten og gruskompagni A/S

Her er historien om de virksomheder, der blev etableret ved Vassingerød i Nordsjælland i begyndelsen af forrige århundrede: Farum teglværker, Farum kalkværk, Farum kalkbrud, Sten- og gruskompagniet mv. Læs også om den normalsporede Lillerød-Farum Banen.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak