Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider: 1 [2] 3 4 ... 10
Jeg glæder mig til at prøve dem, men jeg må jo nok vente indtil banen åbner næste år. Det er nogle flotte køretøjer. Det bliver lidt mere interessant med mere variation i letbane materiellet i Danmark. Glæder mig også til at opleve forskellene fra Varioerne i Aarhus og Odense på nært hold.
 
12
Jeg ser det lige omvendt.
Man ønsker at lede folk udenom byen da den centrale strækning er overbelastet. Men det er der folk har behov for at komme ind, så det nytter ikke noget.
At forcere flere eller mere besværlige skift er destruktivt i forhold til den kollektive transports popularitet.
 
Om et års tid, når København Syd er færdig, vil Ringbanen (strkn. 880) bort set fra den manglende Danshøj fj. st. have forbindelse til alt hvad man kan ønske sig og vil spare tid i mange rejserelationer, også i de forbindelser der ikke rammer København H.

At skulle ind over hovedbanen er bare en gamnel vane som resultaterne på Rejseplanen.dk utvivlsomt vil udfordre.

Særligt det forhold at samtlige metrolinjer rammer ringbanen vil gøre den attraktiv for rejser til Midtbyen.
 
Citat fra: Michael Deichmann Dato 13/05-24, 10:53
Citat fra: thomastog Dato 13/05-24, 09:37
Citat fra: Michael Deichmann Dato 12/05-24, 21:29
Citat fra: Mads Dato 12/05-24, 19:44Midlertidig linje. Rejseplanen siger Hillerød til København Syd.

Edit: Via Ringbanen.
Genialt! Den burde blive permanent ;-) Der er for lidt tværgående S-togstrafik.

Slutteligt tror jeg der vil komme til at mangle kapacitet fra strækningen til/fra Hillerød via København H, det er nok der behovet er størst.
Det er det dogme om at "alle" har behov for at komme til Kh. De der tager til Kh for at skifte til en anden linie tæller ikke. Det er kun de der faktisk skal i Tivoli eller arbejder lige i nabolaget.

Tænk det erindrer jeg ikke at have skrevet.

Uden at undersøge det, så tror jeg der LANGT større behov for forbindelse fra stationerne på Hillerød-banen til Østerport/Nørreport/Vesterport/Kbh-h, end hele ringbanen lagt sammen.

Så at indføre et skift på Hellerup (det er den kontekst jeg kommenterer) for passagerer der kommer fra Banen mod Hillerød, og skal videre mod Kk/Kn/.. vil skabe unødigt mylder på Hellerup (hvis der overhovedet er perron-areal nok til den manøvre). Der til lagt, at man kan køre "4-vogns" tog på ringbanen..
 
Citat fra: mss Dato 13/05-24, 10:27Det vil jeg give dig ret i.
Dog er perronerne såvidt jeg ved i 3/4 længde (som 6 gamle vogne eller SA + SE).

Nej, de fleste er kun til 4 vogne. Nogle få er til 6 vogne. København Syd er eksempelvis til 4 (sidst jeg tjekkede).
 
Citat fra: Skylight Dato 13/05-24, 09:39Kan man nogen steder se fremtidgige planer for sporarbejde (ikke de næste 3-6 måneder)?
Fx kan man på Rudersdal.dk læse at der skal oprettes midlertidig arbejdsplads ved Holte station til brug for sporarbejde. Men uanset hvor jeg søger, kan jeg ikke finde nogen fremtidsplaner.
Det er først i 2025, at sporarbejdet kommer igang, hvor arbejdet er igang fra april til august. Det er større omgang i denne omgang med sporspærringer er flere uger ad gangen. En god kilde til fremtidige sporarbejde er i Netredegørelsens bilag 3.5A og 3.5B.
 
Citat fra: thomastog Dato 13/05-24, 09:37
Citat fra: Michael Deichmann Dato 12/05-24, 21:29
Citat fra: Mads Dato 12/05-24, 19:44Midlertidig linje. Rejseplanen siger Hillerød til København Syd.

Edit: Via Ringbanen.
Genialt! Den burde blive permanent ;-) Der er for lidt tværgående S-togstrafik.

Slutteligt tror jeg der vil komme til at mangle kapacitet fra strækningen til/fra Hillerød via København H, det er nok der behovet er størst.
Det er det dogme om at "alle" har behov for at komme til Kh. De der tager til Kh for at skifte til en anden linie tæller ikke. Det er kun de der faktisk skal i Tivoli eller arbejder lige i nabolaget.
Det behov der er interessant er de der idag IKKE tager toget men bilen fordi de bor ude i en finger og skal til en anden. "Alle" arbejdspladserne ligger jo ude i ring III og Ring VI bæltet. Fingerplanen har udlevet sin funktion idag. Letbanen hjælper lidt, men jeg ved ikke om den reelt har for mange stop.
Nå - lad det nu hvile. De kan åbenbart godt køre lidt linie M nu, men det bliver så nok nogle kortre tog.
 
18
Det vil jeg give dig ret i.
Dog er perronerne såvidt jeg ved i 3/4 længde (som 6 gamle vogne eller SA + SE).
 
Man kan se lidt her: https://www.bane.dk/da/Borger/Baneprojekter, men det er mest en oversigt over de overordnede tidsrammer, ikke detailplanlægning.
 
Kan man nogen steder se fremtidgige planer for sporarbejde (ikke de næste 3-6 måneder)?
Fx kan man på Rudersdal.dk læse at der skal oprettes midlertidig arbejdsplads ved Holte station til brug for sporarbejde. Men uanset hvor jeg søger, kan jeg ikke finde nogen fremtidsplaner.
 
Gå op Sider: 1 [2] 3 4 ... 10

Jernbanebøger

De danske gasværker og banerne omkring

De danske gasværker og banerne omkring. Pris 330 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak