Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.
Generelt
Kun til indlæg, der ikke passer i andre kategorier.
Indlæg: 1.160
Emner: 144
Emner: 144
Rullende materiel
Alt om lokomotiver, togsæt, vogne osv.
Indlæg: 3.882
Emner: 285
Emner: 285
S-tog, metro, letbaner
Alt om S-tog, metro og letbaner i Danmark.
Indlæg: 1.658
Emner: 174
Emner: 174
Faste anlæg
Alt om stationer, spor, signaler osv.
Indlæg: 3.018
Emner: 343
Emner: 343
Trafikpolitik
Alt om trafikpolitik, trafikplanlægning, økonomi osv.
Indlæg: 4.506
Emner: 245
Emner: 245
Billeder og video
Jernbanebilleder, gættebilleder, videoer osv.
Indlæg: 1.278
Emner: 290
Emner: 290
Udland
Alt om jernbaner uden for Danmarks grænser.
Indlæg: 1.666
Emner: 288
Emner: 288
17.168 indlæg i 1.769 emner af 1.432 brugere. Online: 20 Brugere, 53 Gæster (11 Søgerobotter).
Det militære sidespor ved Næstved
I slutningen af 1800-tallet spillede jernbanerne en stor rolle i tilfælde af krig - og dem var der mange af i Europa. For at skaffe en hurtig forbindelse mellem Køge-Næstved banen og Slagelse-Næstved banen blev et militært forbindelsesspor anlagt nord for Næstved station.
Læs mere