Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.
Generelt
Kun til indlæg, der ikke passer i andre kategorier.
Indlæg: 1.138
Emner: 141
Seneste indlæg: 16/04-24, 21:31
Ny officiel rejsekort c... af Trainee
Rullende materiel
Alt om lokomotiver, togsæt, vogne osv.
Indlæg: 3.801
Emner: 279
Seneste indlæg: I dag 01:03
DSB ombygger IC4-tog og... af Michael Deichmann
S-tog, metro, letbaner
Alt om S-tog, metro og letbaner i Danmark.
Indlæg: 1.584
Emner: 164
Seneste indlæg: I dag 03:53
Opgradering af buslinje... af stassc
Faste anlæg
Alt om stationer, spor, signaler osv.
Indlæg: 2.975
Emner: 337
Seneste indlæg: 25/04-24, 16:58
Drømme om bornholmsk jer... af YBS
Trafikpolitik
Alt om trafikpolitik, trafikplanlægning, økonomi osv.
Indlæg: 4.407
Emner: 243
Seneste indlæg: 25/04-24, 20:17
Svendborgbanen strategi... af anho
Billeder og video
Jernbanebilleder, gættebilleder, videoer osv.
Indlæg: 1.241
Emner: 284
Seneste indlæg: 24/04-24, 17:40
Contec ME 1534 med målet... af Bastians Trainspotting
Udland
Alt om jernbaner uden for Danmarks grænser.
Indlæg: 1.645
Emner: 281
Seneste indlæg: I dag 00:01
Chemnitz (Karl-Max-Stad... af andersj
Jernbanehistorie
Link til Jernbanehistorisk forum.
Klik: 71.823
16.791 indlæg i 1.729 emner af 1.423 brugere. Online: 15 Brugere, 105 Gæster (7 Søgerobotter, 1 Skjult).
Det militære sidespor ved Næstved
Det militære sidespor ved Næstved

I slutningen af 1800-tallet spillede jernbanerne en stor rolle i tilfælde af krig - og dem var der mange af i Europa. For at skaffe en hurtig forbindelse mellem Køge-Næstved banen og Slagelse-Næstved banen blev et militært forbindelsesspor anlagt nord for Næstved station.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak