Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider:[1] 2 3 ... 10
Hej,

pga en brand i formiddags er jernbane broen i Rendsborg spärret. Mere her: SHZ.

Der er bygninger med 10 meters afstand sosm bröd i brand i formiddags. En statiker skal se paa broen da ogsaa sveller har brandt og temperaturen ved broen har värte pü paa 800-1000°C.

Ullrich
 
Citat fra: tgsen Dato I dag 00:19
Citat fra: anho Dato  5/05-24, 23:41Der er allerede ét projekt klar til elementfabrikken efter Femernbælt er færdig: Østlig Ringvej i København. Den skal anlægges under vandet ned langs østsiden af Amager, og så forbinde til Øresundsmotorvejen.

Givet at det tager cirka 5 år at producere elementerne til Femern, kommer det nok til at tage 2-3 år at producere dem til Østlig Ringvej - ruten er lidt under halvt så lang, men fabrikken skal jo også omstilles til at bygge en ny type element.
Nej, hvor smart. Det vil sinke begyndelsen af en evt. Kattegatforbindelse, og derefter kan man propagere for en tredje Lillebæltforbindelse. Trekantområdet redder sin status.

Men i modsætning til hvad du hævder så er det projekt jo ikke klar. Der er startet en forundersøgelse.

Det har du ret i - men det er trods alt længere fremme end Kattegat (de er i gang med at tage havbundsprøver til Østlig Ringvej, så der er faktisk fysisk arbejde i gang) og meget længere fremme end Als-Fyn, som embedsværket mig bekendt ikke engang har skelet til endnu.

Østlig Ringvej er et rent Københavnsk projekt, politikerne på Christiansborg vil generelt gerne have Kattegat, og Kattegat vil også gavne København meget mere end nogen af de andre projekter. Jeg har ingen anelse om hvordan du har tænkt dig frem til at det skulle være et forsøg på at nedbremse Kattegat. Dertil matcher motiverne simpelthen ikke.
 
Jo, ved nærmere ettersyn, er det antakelig bare markiser (solskjerming) over vinduene i 1. etasje. Beklager.
 
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
 
Ifølge oversigten her på siden er IR4-sæt nr. 11, 18, 20, 26, 29, 30, 32, 34, 35, 36 og 42 blevet lakeret rød/sorte. Dertil kommer nr. 24 og 44 som vist her i tråden.

Med venlige hilsner
Leif Jørgensen
 
Det ser godt ud med den røde farve!

Er der nogen, der har et overblik over hvilke af ER togsættene, der nu er blevet røde?

På forhånd tak!
 
Citat fra: anho Dato  5/05-24, 23:41Der er allerede ét projekt klar til elementfabrikken efter Femernbælt er færdig: Østlig Ringvej i København. Den skal anlægges under vandet ned langs østsiden af Amager, og så forbinde til Øresundsmotorvejen.

Givet at det tager cirka 5 år at producere elementerne til Femern, kommer det nok til at tage 2-3 år at producere dem til Østlig Ringvej - ruten er lidt under halvt så lang, men fabrikken skal jo også omstilles til at bygge en ny type element.
Nej, hvor smart. Det vil sinke begyndelsen af en evt. Kattegatforbindelse, og derefter kan man propagere for en tredje Lillebæltforbindelse. Trekantområdet redder sin status.

Men i modsætning til hvad du hævder så er det projekt jo ikke klar. Der er startet en forundersøgelse.


 
Citat fra: Ottoemil Dato  4/05-24, 21:09
I Lund kørte jeg en tur med sporvejen til ESS og tilbage, med passende fotostop undervejs, Her er vogn 2 i kurven ved Ideontorget, på vej mod ESS.

Citat fra: eyolf Dato  5/05-24, 23:04Si meg: Er det noe slags veterantogmateriell til høyre for sporvogn nr. 2 (det første sporvognsbildet)? I tilfello: Hva?

Øh, er det ikke bare bygninger tilhørende Lunds universitet?

M.v.h.
Niels
 
Der er allerede ét projekt klar til elementfabrikken efter Femernbælt er færdig: Østlig Ringvej i København. Den skal anlægges under vandet ned langs østsiden af Amager, og så forbinde til Øresundsmotorvejen.

Givet at det tager cirka 5 år at producere elementerne til Femern, kommer det nok til at tage 2-3 år at producere dem til Østlig Ringvej - ruten er lidt under halvt så lang, men fabrikken skal jo også omstilles til at bygge en ny type element.
 
Citat fra: ThomasTT Dato  4/05-24, 10:25Tgsen, jeg er enig i, at der nok skal komme en kattegatforbindelse, men det er i så fjern fremtid, at det ikke længere nødvendigvis ændrer noget ift en vejforbindelse over lillebælt og slet ikke ift en ny baneforbindelse.
Vi er ikke enige. Jeg tror Kattegatforbindelsen er længere fremme i hovederne på relevante steder end du regner med og det bygger jeg på:

1) Vejle Fjord broen er lagt død, eftersom med Kattegatforbindelen ville den være af minimal betydning.

2) Femern Bælt er færdig 2029; elementfabrikken skal så beskæftiges igen. Altså skal enten Kattegatforbindelen eller Fyn-Als tunnelen forberedes.

Trekantområdet ved at begge disse underminerer deres stilling som netop trekantområde, derfor skal der nu en offensiv igang for at bevare deres status. En tredje Lillebæltforbindelse har ingen værdi sig selv, men den suger midler til sig som ellers kunne være brugt på en Kattegat eller Als-Fyn forbindelse.
CitatDet er som om, du er ligeglad med virkeligheden.
? Altså din mening?
CitatJeg har ganske vist længe ment, at lillebælt skulle kastes ind i timeplanen, men det er ikke længere bare en ide. Det er genstand for en aktuel undersøgelse, og eftersom det næppe er muligt at gennemføre uden tidspesparelser, vil dette logisk også blive en faktor ift en timeplan. Mon ikke det også vil blive debateret herinde, når resultaterne af denne hemmelige undersøgelse kommer.  Hvad forestiller dig selv, at der vil ske? i virkeligheden.
En masse larm fra Trekantområdet; men det er jo klart for de fleste at en ny Lillebæltforbindelse blot vill give få minutter tidsbesparelse.
CitatÅrsagerne til, at man ikke går tilbage til skanderborg-horsens og nu vejle fjord giver vel næsten sig selv. Det er en helt urimelig situation overfor et lokalområde at rode op i gamle sår og sætte dem i permanent limbo.  Man brugte 10 år og mange millioner på at beslutte vejle fjord, ekspropriere grunde og senere sælge dem tilbage igen. Hvis man så efter nogle års pauser startede processen forfra, altså ekspropriere de grunde, man nu er ved at sælge. Altså, kan nogen virkelig forestille sig det?
Du prøver vist at rode Vejle Fjord og Hasselager - Hovedgård sammen.

Vejle Fjord er opgivet medsamt tidligere ekspropriationer.
Til Hasselager - Hovedgård er der mig bekendt ikke eksproprieret noget selvom dit skriv kunne give det indtryk. Altså kan den stadig nå at tilpasses landdelen i Jylland af Kattegatforbindelsen.
 
Gå op Sider:[1] 2 3 ... 10

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak