Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider:[1] 2 3 ... 10
Man må da ikke håbe, at der er for mange kunder, en dag med regn og blæst. Endnu et 3. klasses kunde produkt.
Hilsner Keld
 
Som det har fremgået af en tidligere tråd, så var jeg forbi Favrholm station fredag aften.
Lidt billeder kom der ud af dette besøg.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Favrholm station. 17. maj 2024 (tdr)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Frederiksværkbanens perron set mod Hillerød. 17. maj 2024 (tdr)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Set mod Hundested. 17. maj 2024 (tdr)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Frederiksværkbanens F-signal til Hillerød. 17. maj 2024 (tdr)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Informationsstander. 17. maj 2024 (tdr)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Informationsplanche om Favrholm station. 17. maj 2024 (tdr)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Informationsplanche om området ved Favrholm station. 17. maj 2024 (tdr)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
S-togs perron på Favrholm station set mod Hillerød. 17. maj 2024 (tdr)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
S-togs perron på Favrholm station set mod København/Køge (?). 17. maj 2024 (tdr)
 
SYSTRA's sporingeniører brugte tidligere op til to uger på at beregne konstruktionen af et krumt sporskifte. En lille bid software har automatiseret det bøvlede, manuelle arbejde og skåret det ned til et par klik med musen.

https://ing.dk/sponseret-indhold/fra-uger-til-faa-sekunder-slut-med-boevlede-beregninger-af-krumme-sporskifter
 
Denne video har muligvis været linket tidligere i tråden (jeg vil ikke kigge 26 sider igennem), men DSB har i dag offentliggjort denne video med en rundvisning igennem EC-vognene: https://www.facebook.com/dsb/videos/hvad-gl%C3%A6der-du-dig-mest-til-ved-vores-ec-passagervogne-vi-har-nu-modtaget-vores-/1781345539021218 . Kvaliteten på videoen kan ændres op til 1080p, hvis den vises i lav kvalitet.
 
Citat fra: mpp Dato 15/05-24, 22:41Så når togene begynder at køre igen på søndag kan de i princippet køre til København Syd og det er rent software, der gør, at togene kører fra efter København H? Og så trykker man på en knap den 22. og togene kører til København Syd i ordinær drift?

Togene kører på et ID, som fortæller hvad køreplan toget skal køre efter. Så hvis ID'et ændres til en plan hvor toget vender på NEL, så vil det køre dertil. (Købehavn Syd)
 
Metroselskabets pressemeddelelse af 22. maj 2024:

"Kunstværker er klar på hovedstadens nye metrostationer
Når de fem nye metrostationer åbner på M4-linjen til Valby og Sydhavn den 22. juni, er kunsten rykket ned i stationsrummene som en integreret del af arkitekturen. De unikke kunstinstallationer er nu færdige, og det er første gang, at kunsten er tænkt ind i metrobyggeriet helt fra begyndelsen.
....."


Læs hele pressemeddelelsen her: https://m.dk/nyheder/kunstvaerker-er-klar-paa-hovedstadens-nye-metrostationer/ .

M.v.h.
Niels
 
Citat fra: Ncard00 Dato 21/05-24, 20:58Anmeldelse af det nye RENFE højhastighedstog Talgo tog i Spanien, hvor komforten er virkelig dårlig, kørselmæssigt, toget ryster, og toget er dårligt lydisoleret.

https://youtu.be/6iFfVpZwLJ4?si=VOkX_pKROQzQrxyX

Ved godt at DSB's Talgo vogne er vogne, og ikke togsæt, men som der bliver nævnt i videoen, så er Talgo "kendt" for at være rystende, larmende, og bumpende. Ved ikke hvad man skal lægge i det, at de er "kendt" for det, men kan alligevel ikke lade være med at tænke på, hvordan kørekomforten bliver i de nye DSB talgo vogne...?

Alle Talgo's produkter som benytter deres særlige hjulakselteknologi er sårbare overfor dette problem. De nye AVRIL-tog (S-106) som har kraftige rystelser er også bare en vognstamme, som er sat i sandwich mellem to lokomotiver.

Det er dog ikke alle Talgo's vogne der har lige store rysteproblemer - primært optræder problemet på de vogne, der kan skifte sporvidde, fordi disse har mindre affjedring. Litra EC vil derfor formentlig ikke ryste lige så meget som S-106. De har simpelthen plads til bedre affjedring, som ikke var muligt på S-106 fordi der også skulle være plads til den mekanisme der skifter sporbredde.

Det kan godt være at kørslen ikke bliver helt lige så glat som i tog med traditionelle bogier, men jeg tror heller ikke der er nogen grund til at male fanden på væggen.
 
Ja, lad os endelig bruge alle kræfter på skræmmebilleder, negative forventninger og uunderbygget kritik.
Så risikerer man ikke at få negativiteten spoleret af noget så kedeligt som kendsgerninger...
 
Anmeldelse af det nye RENFE højhastighedstog Talgo tog i Spanien, hvor komforten er virkelig dårlig, kørselmæssigt, toget ryster, og toget er dårligt lydisoleret.

https://youtu.be/6iFfVpZwLJ4?si=VOkX_pKROQzQrxyX

Ved godt at DSB's Talgo vogne er vogne, og ikke togsæt, men som der bliver nævnt i videoen, så er Talgo "kendt" for at være rystende, larmende, og bumpende. Ved ikke hvad man skal lægge i det, at de er "kendt" for det, men kan alligevel ikke lade være med at tænke på, hvordan kørekomforten bliver i de nye DSB talgo vogne...?
 
"Gode tog til alle" er til stadighed 5-10 år væk.
 
Gå op Sider:[1] 2 3 ... 10
ContecRail
Sukkerkogeriet Odense
Sukkerkogeriet Odense

Sukkerkogeriet Odense åbnede i december 1873 som en af de første sukkerfabrikker i Danmark. Sydfynske Jernbaneselskab forestod i starten driften på fabrikken indtil man selv begyndte at indkøbe brugte lokomotiver. Her er historien om Odense Sukkerfabrik.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak