Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 10
Er der nogle som ved hvad uger i sommerferien der ikke køre Godstog til FMC Rønland , og hvornår de starter op igen
 
Spor 0 ved den østligste perron er også ved at blive taget op.
 
23
Generelt - Godstog Lemvig - Vemb
Af HTJ. 29/05-24, 18:57
Så den var ikke med til Lemvig , det var kun Mz 1459 og Tankvogn som to hele turen fra Fredericia  ?
 
Citat fra: Bengt Larsson Dato 29/05-24, 15:41I betragtning af at nogle dele af Puttgarden-Lübeck stadig er under planlægning, kan tog måske alligevel ikke køre København-Puttgarden-Lübeck-Hamburg i 2033.
(beklager, dette bruger google translate)

Det står da vist helt for din egen regning  ;)
 
Z70 / Pia holdt i Vejle kl 16
 
Citat fra: Per Holm Dato 23/05-24, 08:36
Citat fra: Bengt Larsson Dato 22/05-24, 15:30Fortsatt gäller väl att sträckan Peberholm - Femern Bælt ska ha ERTMS hela vägen för tåg som ikke går over København H, när FemernBælt-tunneln är klar 2029? Så att dansk ATC ikke bli nödvändigt för godståg och nattåg.


For mig ser det ud til at det først er 2029 Ringsted bliver ERTMS og senest 2033 Vigerslev også kommer med.

Strkn. 11 Peberholmbanen skulle godt nok blive ERTMS fra om 3 år men uden Vigerslev (hvorpå København Syd er beliggende) med vil gennemkørende tog ikke kunne klare sig uden STM-ZUB123. Den kommende overhalings- og vendesporsstation mellem Kalvebod og Vigerslev bliver vel det vestligste der i første omgang vil kunne køres uden STM.

https://www.bane.dk/da/Borger/Baneprojekter/Signalprogrammet/Fjernbane

I betragtning af at nogle dele af Puttgarden-Lübeck stadig er under planlægning, kan tog måske alligevel ikke køre København-Puttgarden-Lübeck-Hamburg i 2033.
(beklager, dette bruger google translate)
 
Citat fra: Krabsen Dato 29/05-24, 11:34
Citat fra: Ncard00 Dato 29/05-24, 11:28Der står at banen er 4 kilometer kortere, men ikke noget om rejsetidsbesparelser. Det står nok i en eller anden lang PDF, men gider jeg ikke bruge tid på at læse igennem.
Hvis du ikke gider søge oplysninger selv, så er det nok ikke så vigtigt endda.
[/quote

Gider jeg egentlig godt, tænkte bare det var nemmere og hurtigere at spørge herinde, hvis nogen vidste det. Er fair nok at i heller ikke skal bruge tid på det, men hvis nogen vidste det i forvejen kunne de jo hurtigt give et svar, endda blot et generelt/officielt svar, som ikke tager højde for mine kriterier.
 
Citat fra: Ncard00 Dato 29/05-24, 11:28Hvor mange minutter kommer følgende afgange til at spare, isoleret set, ved at køre af den nye jernbane over vestfyn fremfor den gamle bane, sammenlignet den nuværende K24 køreplan, og ved kørsel med nyt, elektrisk materiel?

Der står at banen er 4 kilometer kortere, ..

Samt formodentlig en højere hastighed.
 
Citat fra: Ncard00 Dato 29/05-24, 11:28Der står at banen er 4 kilometer kortere, men ikke noget om rejsetidsbesparelser. Det står nok i en eller anden lang PDF, men gider jeg ikke bruge tid på at læse igennem.
Hvis du ikke gider søge oplysninger selv, så er det nok ikke så vigtigt endda.
 
Citat fra: Ncard00 Dato 29/05-24, 11:28Der står at banen er 4 kilometer kortere, men ikke noget om rejsetidsbesparelser. Det står nok i en eller anden lang PDF, men gider jeg ikke bruge tid på at læse igennem.
Det er bedre at du selv finde oplysningerne. For os andre skal også bruges tid på det. Og det er ikke paratviden. Og de har meget sikkeret brugt andre forudsætninger til materiel end dem du angiver.
 
Gå op Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 10

ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak