Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider:[1] 2 3 ... 10
Citat fra: peter christensen Dato 18/05-24, 22:52Diesel og diesel....mon ikke det mere er varme bremser? Eller rettere: sammensætningen af den brugte bremseklods, som afgiver lidt lugt?

Måske. Synes bare det lugter som mere end det. IR4 larmer også meget for et El-tog når det holder stille, som om der er en masse kraftig køling som køler toget af, men er vel bare fordi det er gammelt og mindre effektivt en de nyere tog og lokomotiver.

Har også skrevet til DSB vedr. lugten, og afventer svar.
 


Et bud kunne være, at de kører sammenkoblet med IC3 ofte og suger dieselosen fra IC3'erne ind med den friske luft.
[/quote]

Kunne det være, bare ikke i mit tilfælde, hvor det kun har været IR4, enten er enkelt eller 2 togsæt koblet sammen.
 
Jeg hørte fra en bus chauffør at det er fordi at der skal være toiletter.

Jeg spurgte netop fordi at der holdte en kæææmpe turistbus en sen aften og skulle køre fra Roskilde mod Køge med hvad der lignede 10 passagerer.

Der spurgte jeg ham af ren nysgerrighed om det ikke var billigere med en minibus.


Jeg havde alle 50+ siddepladser helt for mig selv fra Lille Skensved til Ølby :-)
 
Citat fra: jaer Dato 18/05-24, 20:58
Citat fra: Mikkelhk Dato 18/05-24, 17:43
Citat fra: esni Dato 18/05-24, 14:21Hvad er formålet med de afmærkningsrør på køretråden, når sporene krydser kørebanerne?
De kan jo i hvert fald ikke blive hængende når letbanen er gået i drift!
Måske reflekterende for at advare høje lastbiler om at der hænger køreledning, fordi de måske ikke er sat færdselstavle UA 73 "Varsling af elektrificeret bane" op endnu?
De hænger kun hvor vejen krydser banen, så umiddelbart er det et godt bud.
UA73 kan du kun bruge som undertavle ved jernbaneoverkørsler, hvertfald indtil bekendtgørelsen om vejafmærkning ændres.
Om det er logisk? Det må VD jo mene.
Jeg troede faktisk at tavlen kunne bruges selvstændigt, men jeg kan læse mig frem til at du har ret i at den officielt kun kan bruges ifm. en overkørsel. Gad vide om krydsende letbanespor på den måde kan defineres som en overkørsel? Man KØRER jo trods alt OVER sporet for at krydse det - bare ikke i en dediceret overkørsel (men med en lysregulering i stedet for).
 
Diesel og diesel....mon ikke det mere er varme bremser? Eller rettere: sammensætningen af den brugte bremseklods, som afgiver lidt lugt?
 
Citat fra: Ncard00 Dato 18/05-24, 20:11Synes at IR4 togene tit lugter af diesel eller lign. når de holder ved perronen, eller efter nedbremsning ved stop, når man stiger ud af dem eller stiger ombord.

Nogen som har oplevet det samme, og som evt. ved, hvorfor El-tog som disse overhovedet har denne diesel agtige lugt?

De andre El-tog, EB Vectron, S-tog, letbanerne, og Øresundstogene er helt lugtfri til sammenligning.

Et bud kunne være, at de kører sammenkoblet med IC3 ofte og suger dieselosen fra IC3'erne ind med den friske luft.
 
Citat fra: Mikkelhk Dato 18/05-24, 17:43
Citat fra: esni Dato 18/05-24, 14:21Hvad er formålet med de afmærkningsrør på køretråden, når sporene krydser kørebanerne?

De kan jo i hvert fald ikke blive hængende når letbanen er gået i drift!
Måske reflekterende for at advare høje lastbiler om at der hænger køreledning, fordi de måske ikke er sat færdselstavle UA 73 "Varsling af elektrificeret bane" op endnu?
De hænger kun hvor vejen krydser banen, så umiddelbart er det et godt bud.

UA73 kan du kun bruge som undertavle ved jernbaneoverkørsler, hvertfald indtil bekendtgørelsen om vejafmærkning ændres.

Om det er logisk? Det må VD jo mene.
 
Synes at IR4 togene tit lugter af diesel eller lign. når de holder ved perronen, eller efter nedbremsning ved stop, når man stiger ud af dem eller stiger ombord.

Nogen som har oplevet det samme, og som evt. ved, hvorfor El-tog som disse overhovedet har denne diesel agtige lugt?

De andre El-tog, EB Vectron, S-tog, letbanerne, og Øresundstogene er helt lugtfri til sammenligning.
 
Citat fra: esni Dato 18/05-24, 14:21Hvad er formålet med de afmærkningsrør på køretråden, når sporene krydser kørebanerne?

De kan jo i hvert fald ikke blive hængende når letbanen er gået i drift!
Måske reflekterende for at advare høje lastbiler om at der hænger køreledning, fordi de måske ikke er sat færdselstavle UA 73 "Varsling af elektrificeret bane" op endnu?
De hænger kun hvor vejen krydser banen, så umiddelbart er det et godt bud.
 
Citat fra: Henrik PS Dato 17/05-24, 00:55Det går fremad med letbanearbejderne i Brøndby og Glostrup. Asfaltarbejderne står lige for døren, så vejbanerne igen kan blive frie til biltrafikken.

<snip>

Krydsning ved Jyllingevej, bemærk at der er grønt signal for letbanen og rødt for cyklister.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Krydsning ved Jyllingevej nu er der grønt lys for cyklister, men rødt for letbanen. Jeg forstår ikke at de ikke er koordineret. Der burde vel også kun være grønt lys for letbanen, hvis der kom et tog.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.


<snip>


Hvad er formålet med de afmærkningsrør på køretråden, når sporene krydser kørebanerne?

De kan jo i hvert fald ikke blive hængende når letbanen er gået i drift!
 
Gå op Sider:[1] 2 3 ... 10

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak